Gå til innhold

Dr Rauni Kilde.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

psykedeliker skrev (15 minutter siden):

Riktig, det er ikke sykt - men et verdivalg du selv gjør, og da skal du heller ikke ha noen medisin eller annen behandling for det.

Jeg synes du går for langt. Du kan ikke si til noen at de ikke trenger medisiner eller behandling, når de allerede får det. Det er en grunn til at stjernestøv (og andre) går på medisiner og får behandling, og det er ikke opp til deg å be noen om å slutte å motta det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

psykedeliker
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Hva med angsten?

Det er i utgangspunktet en sak for helsevesenet. Men angst kan også belyses og angripes fra et åndelig perspektiv - det faller inn under tankefriheten. Så er det opp til en selv hvordan man vil balansere de to tilnærmingene. Men det er min og flere andres erfaring at enkelte medisiner - bl.a. antipsykotika - ikke bidrar til tilfriskning, når man samtidig ønsker å ta i bruk sin egen indre kraft i tilfriskningsprosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Vendi skrev (1 minutt siden):

Det er en grunn til at stjernestøv (og andre) går på medisiner og får behandling, og det er ikke opp til deg å be noen om å slutte å motta det. 

Stjernestøv ønsker selv å slutte med medisiner, og jeg støtter henne i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Stjernestøv ønsker selv å slutte med medisiner, og jeg støtter henne i dette.

Men du kjenner ikke til stjernestøv sin historie her på dol. Hun får ved jevne mellomrom lyst til å trappe ned eller slutte på medisiner, men hver gang hun gjør det blir hun dårlig. Hadde du kjent til henne her, hadde du ikke støttet henne i det. Forhåpentligvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Vendi skrev (2 minutter siden):

Men du kjenner ikke til stjernestøv sin historie her på dol. Hun får ved jevne mellomrom lyst til å trappe ned eller slutte på medisiner, men hver gang hun gjør det blir hun dårlig. Hadde du kjent til henne her, hadde du ikke støttet henne i det. Forhåpentligvis. 

Jeg har lest en del gamle innlegg, og ser at det er den samme historien som gjentar seg - men ingen andre enn meg som stiller noen kritiske spørsmål til f.eks. miljøet og omgivelsene hun er i, behandlernes kulturelle og historiske kompetanse, samt hennes egne resonnementer og verdivalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
psykedeliker skrev (36 minutter siden):

Det er i utgangspunktet en sak for helsevesenet. Men angst kan også belyses og angripes fra et åndelig perspektiv - det faller inn under tankefriheten. Så er det opp til en selv hvordan man vil balansere de to tilnærmingene. Men det er min og flere andres erfaring at enkelte medisiner - bl.a. antipsykotika - ikke bidrar til tilfriskning, når man samtidig ønsker å ta i bruk sin egen indre kraft i tilfriskningsprosessen.

Er enig i at ap ikke er bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...