Gå til innhold

Hyppighet på terapien ved DPS


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor ofte får du terapi? Jeg har hver annen uke. Hadde det ikke vært en ide å gi hyppigere timer og heller forkorte behandlingstid på sikt?

Anonymkode: 43f8f...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har alltid fått en gang i uka med mindre det er noe spesielt. Hva som vil lønne seg for deg kommer jo helt an på hva du går i behandling for tenker nå jeg da? Så ville anbefalt deg å diskutere det med behandler som jo kjenner deg og din situasjon.

Anonymkode: d284e...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har alltid fått en gang i uka med mindre det er noe spesielt. Hva som vil lønne seg for deg kommer jo helt an på hva du går i behandling for tenker nå jeg da? Så ville anbefalt deg å diskutere det med behandler som jo kjenner deg og din situasjon.

Anonymkode: d284e...8d9

Det kan jeg gjøre. Jeg har bp2-depresjon.

Anonymkode: 43f8f...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke slik at jo tettere terapi jo fortere blir du bra. Det er mellom timene du skal gjøre jobben. Timene i seg selv er bare veiledning og støtte til hvordan du skal jobbe 

Anonymkode: 3bd67...f15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er ikke slik at jo tettere terapi jo fortere blir du bra. Det er mellom timene du skal gjøre jobben. Timene i seg selv er bare veiledning og støtte til hvordan du skal jobbe 

Anonymkode: 3bd67...f15

Der har jeg ikke tenkt på. Takk.

Anonymkode: 43f8f...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvor ofte får du terapi? Jeg har hver annen uke. Hadde det ikke vært en ide å gi hyppigere timer og heller forkorte behandlingstid på sikt?

Anonymkode: 43f8f...de2

Jo, for noen ville det vært bedre med korte intensive terapier. Grunnen til at du ikke får hyppigere timer, er nok primært ressurssituasjonen på dps. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det kan jeg gjøre. Jeg har bp2-depresjon.

Anonymkode: 43f8f...de2

Samme diagnose som deg. Under utredning var det ukentlig og etter diagnose ble satt ble det annenhver uke, til jeg var ferdig i behandling. Jobbet med konkrete oppgaver i mellom terapien og var glad for at jeg fikk såpass med tid imellom timene.

Anonymkode: e6740...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optimal frekvens i psykoterapi avhenger av lidelsen. For angst anbefales hyppige samtaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 1 gang i måneden siden høsten 2021 og det fungerte godt for meg. Var dog ikke DPS, men vedkommende hadde tidligere jobbet på DPS så var jo ikke forskjell på behandlingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 2 ganger i uka i 6 mnd med uklar diagnose og plan og uten at det hadde noen nevneverdig effekt. Nå har jeg utredning og oppfølging av medisiner med ca 1-2 uker mellom hver time. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en gang i måneden, det ble for lang tid. Men nå har jeg ikke gått på flere år. Er sikkert bedre da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
erik123 skrev (15 minutter siden):

Jeg hadde en gang i måneden, det ble for lang tid. Men nå har jeg ikke gått på flere år. Er sikkert bedre da. 

Du er bedre så du trenger ikke terapi nå?

Anonymkode: 43f8f...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

2 ganger i uken. Hatt det i 4-5 år nå

Anonymkode: 00aee...839

Hvilken diagnose har du? Så bra at du får hyppig hjelp.

Anonymkode: 43f8f...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Du er bedre så du trenger ikke terapi nå?

Anonymkode: 43f8f...de2

Nei, jeg er ikke bedre. Lang ventetid, og de prioriterer de unge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
erik123 skrev (18 minutter siden):

Nei, jeg er ikke bedre. Lang ventetid, og de prioriterer de unge. 

Hvordan var da du sluttet? Diagnose? Jeg har bp2. Ts

Anonymkode: 43f8f...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilken diagnose har du? Så bra at du får hyppig hjelp.

Anonymkode: 43f8f...de2

Anoreksi og cPTSD. Ja, føler meg veldig heldig når jeg ser hvor mange som blir avvist eller får altfor dårlig oppfølging av psykiatrien

Anonymkode: 00aee...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kraftig og kronisk deprimert, har vart i mange år. Slipper ikke taket. Blir nok slik til min dødsdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
erik123 skrev (46 minutter siden):

Jeg er kraftig og kronisk deprimert, har vart i mange år. Slipper ikke taket. Blir nok slik til min dødsdag. 

Har du prøvd ECT eller Ketamin?

Anonymkode: 43f8f...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har du prøvd ECT eller Ketamin?

Anonymkode: 43f8f...de2

Det har jeg ikke prøvd. Prøver å greie meg uten så mye medisiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...