Gå til innhold

Hyppighet på terapien ved DPS


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
erik123 skrev (3 timer siden):

Det har jeg ikke prøvd. Prøver å greie meg uten så mye medisiner. 

Jeg ville prøvd alt jeg var deg. Ikke latt noe være uprøvd. Men det er meg, da😉

Anonymkode: 43f8f...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.4.2024 den 23.02):

Hvor ofte får du terapi? Jeg har hver annen uke. Hadde det ikke vært en ide å gi hyppigere timer og heller forkorte behandlingstid på sikt?

Anonymkode: 43f8f...de2

3 dager i uken da behandler ser det hensiktsmessig. 

Anonymkode: 75024...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må bare innse at man ikke blir kvitt tungsinnet, det er kommet for å bli. Og alle medisiner fører til vektøkning. Da er det nesten bedre å være deprimert. Gått opp 10 kg. med Cipralex. Og umulig å få av. Det hjelper ikke på humøret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
erik123 skrev (4 minutter siden):

Man må bare innse at man ikke blir kvitt tungsinnet, det er kommet for å bli. Og alle medisiner fører til vektøkning. Da er det nesten bedre å være deprimert. Gått opp 10 kg. med Cipralex. Og umulig å få av. Det hjelper ikke på humøret. 

Jeg har gått opp myyye på medisinene jeg står på. Vil allikevel si at det er bedre å være tykk enn deprimert.

Anonymkode: 43f8f...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har gått opp myyye på medisinene jeg står på. Vil allikevel si at det er bedre å være tykk enn deprimert.

Anonymkode: 43f8f...de2

Når jeg er 90 kg. Så er det bare katastrofe, og folk ser rart på deg. Og du får ikke på deg normale klær. Det er bare fryktelig. Og du får høre det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
erik123 skrev (10 minutter siden):

Når jeg er 90 kg. Så er det bare katastrofe, og folk ser rart på deg. Og du får ikke på deg normale klær. Det er bare fryktelig. Og du får høre det. 

Jeg kan relatere. Jeg skammer meg over kroppen min, men jeg tror ikke min behandler ville gå med på at jeg gikk medisinsk ubehandlet.

Anonymkode: 43f8f...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg kan relatere. Jeg skammer meg over kroppen min, men jeg tror ikke min behandler ville gå med på at jeg gikk medisinsk ubehandlet.

Anonymkode: 43f8f...de2

Er enig i det. Går på zyprexa så har jo gått opp. Men gikk opp i vekt før jeg begynte på Zyprexa også da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (5 minutter siden):

Er enig i det. Går på zyprexa så har jo gått opp. Men gikk opp i vekt før jeg begynte på Zyprexa også da. 

Det er vektøkning på alt. Så nå skal jeg bare slutte og ta det som det kommer. Lei av å være tjukk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (1 minutt siden):

Det er vektøkning på alt. Så nå skal jeg bare slutte og ta det som det kommer. Lei av å være tjukk. 

Jo kan jo skjønne det. Jeg er nok nødt til å ta medisiner for å holde meg i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (21 minutter siden):

Jo kan jo skjønne det. Jeg er nok nødt til å ta medisiner for å holde meg i orden.

Jeg er også lei av å være tykk. Men alt går virkelig til helvete om jeg slutter med medisinene. Det tør jeg ikke😅

Anonymkode: 43f8f...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (30 minutter siden):

Er enig i det. Går på zyprexa så har jo gått opp. Men gikk opp i vekt før jeg begynte på Zyprexa også da. 

Kan du bytte til Abilify?

Anonymkode: 43f8f...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er også lei av å være tykk. Men alt går virkelig til helvete om jeg slutter med medisinene. Det tør jeg ikke😅

Anonymkode: 43f8f...de2

Ja samme her. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan du bytte til Abilify?

Anonymkode: 43f8f...de2

Vet ikke. Må først få diagnose så får vi se på hva jeg kan gå på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (2 timer siden):

Ja samme her. 

Vet ikke. Må først få diagnose så får vi se på hva jeg kan gå på. 

Riktig. Håper de fort finner utav det. 

Anonymkode: 43f8f...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

erik123

Har noen erfaringer med Levomepromazine Orion? Jeg bruker det mot søvnproblemer, fungerer bra. Men det blir mange "rare" drømmer. Noen som bruker det mot andre plager? Bivirkninger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123

Lite søvn og dårlig form. Lett irritabel og deprimert. Inne i en dårlig periode igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123

Skulle høre på et privat tilbud med psykolog. De t var kr. 1350,- pr. time!!! Det er sinnsykt dyrt. Men hva gjør du når ventetiden i det offentlige er mange måneder. Dette forblir håpløst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
erik123 skrev (2 minutter siden):

Skulle høre på et privat tilbud med psykolog. De t var kr. 1350,- pr. time!!! Det er sinnsykt dyrt. Men hva gjør du når ventetiden i det offentlige er mange måneder. Dette forblir håpløst. 

Jeg betalte kr 1500 pr 45 min hos privat psykiater. Gikk dit ca i et år.

Anonymkode: 43f8f...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg betalte kr 1500 pr 45 min hos privat psykiater. Gikk dit ca i et år.

Anonymkode: 43f8f...de2

Da har du ufattelig mye penger, jeg har ikke det. Jeg har lite, så jeg får ikke noe tilbud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
erik123 skrev (1 time siden):

Da har du ufattelig mye penger, jeg har ikke det. Jeg har lite, så jeg får ikke noe tilbud. 

Jeg tjente ca 550.000 kr i året. Gikk annenhver uke. Du får ikke hjelp via DPS? Kan du ha samtaler med legen?

Anonymkode: 43f8f...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
erik123 skrev (1 time siden):

Da har du ufattelig mye penger, jeg har ikke det. Jeg har lite, så jeg får ikke noe tilbud. 

Bare dropp de feriene du sikkert har hatt de siste årene samt utesteder og utemat så har du nok egentlig råd du også. Det handler om prioriteringer 

Anonymkode: 63417...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...