Gå til innhold

Baneheia-saken: Diagnostisert som pedofil og høy risiko for gjentakelse av seksuelle overgrep

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

nachnoo

Hadde konklusjonen vært så klar den gang da, hadde han nok blitt dømt til forvaring. 

Han har sonet det han ble dømt for. Det er ikke mulig å holde noen innesperret på ubestemt tid som et samfunnsvern om de ikke er dømt til forvaring.

Kashmir-

Han har vært en fri.mann i mange år uten å begå overgrep selv om det altså skal være høy risiko. 

Jeg forsvarer ikke han og det han har gjort, om det er nødvendig å si det, men dette skurrer. Jeg har ikke så stor tro på de sakkyndige alltid, for de er både uenige og endrer syn på mennesker som er tiltalt. 

nachnoo
Kashmir- skrev (52 minutter siden):

Han har vært en fri.mann i mange år uten å begå overgrep selv om det altså skal være høy risiko. 

Jeg forsvarer ikke han og det han har gjort, om det er nødvendig å si det, men dette skurrer. Jeg har ikke så stor tro på de sakkyndige alltid, for de er både uenige og endrer syn på mennesker som er tiltalt. 

Du har rett i dette, men husk også på at vissheten om at du er under oppsikt er meget beskyttende.

Saft Suse!
nachnoo skrev (3 timer siden):

Hadde konklusjonen vært så klar den gang da, hadde han nok blitt dømt til forvaring. 

Lurer på hvor mye man kan stole på fagfolk innen psykiatrien, både når det gjelder diagnostisering og setting av IQ. Det spriker enormt. Vi så det samme under straffesaken mot ABB.

Annonse

Saft Suse!
nachnoo skrev (1 minutt siden):

Hvis det gjøres etter læreboken, kan en stole mye både på diagnostisering og IQ.

ABB-saken er ikke et godt eksempel. Der lå det tunge politiske føringer bak forventet konklusjon.

Er ikke det på grensen til en konspirasjonsteori?

Drømmeautomat
Kashmir- skrev (6 timer siden):

At han ikke har begått overgrep vet vi strengt tatt ikke. Det eneste vi vet er at han ikke har blitt tatt for overgrep.

Kashmir-
Drømmeautomat skrev (8 minutter siden):

At han ikke har begått overgrep vet vi strengt tatt ikke. Det eneste vi vet er at han ikke har blitt tatt for overgrep.

Sant nok, men spekulasjoner hører vel ikke hjemme her. Da tenker jeg at å bli holdt under oppsikt er et mer fornuftig argiment. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...