AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 Skrevet 21. mai 2024 Lillemus skrev (5 minutter siden): Den er laget spesielt (tror jeg) for de som har hudsykdommen Rosacea og har faktor 50. Jeg har ikke fått påvist sykdommen, men to nære i familien har den og jeg har tydelig snev av den innimellom, så derfor har jeg begynt å bruke denne, den heter La Roche-Posay. Åja, jeg forstår. Synes du den funker bra da? Anonymkode: 4f1de...9c5 0 Siter
Lillemus Skrevet 21. mai 2024 Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Åja, jeg forstår. Synes du den funker bra da? Anonymkode: 4f1de...9c5 Jeg har bare brukt den 2-3 ganger så langt, så det er vanskelig å si, men ja, det er et velkjent merke for problemhud og de andre i familien er veldig fornøyde. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 Skrevet 21. mai 2024 Har man ikke utsatt seg for ca like stor risiko (for kreft, pigmentflekker osv) dersom man soler seg i 30min uten solkrem vs i f. Eks 1 time med solkrem? Anonymkode: 58184...93b 0 Siter
Lillemus Skrevet 21. mai 2024 Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Har man ikke utsatt seg for ca like stor risiko (for kreft, pigmentflekker osv) dersom man soler seg i 30min uten solkrem vs i f. Eks 1 time med solkrem? Anonymkode: 58184...93b Nei. Om jeg forstår dette sitatet riktig så er 1 min uten solkrem = 20 min med solfaktor 20, 30 min uten solkrem = 600 min (10 timer) med faktor 20. På alle solkremer står det en solbeskyttelsesgrad eller et solfaktor-tall som for eksempel 20, 30 eller 50. Solfaktor-tallet sier kun noe om hvor mye UVB-strålingen reduseres. Tallet angir hvor mange ganger lenger man kan være ute i solen uten å bli brent i forhold til det man kan uten solkrem. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.