Gå til innhold

Bruker du solkrem på kroppen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Lillemus skrev (5 minutter siden):

Den er laget spesielt (tror jeg) for de som har hudsykdommen Rosacea og har faktor 50. Jeg har ikke fått påvist sykdommen, men to nære i familien har den og jeg har tydelig snev av den innimellom, så derfor har jeg begynt å bruke denne, den heter La Roche-Posay.

Åja, jeg forstår. Synes du den funker bra da?

Anonymkode: 4f1de...9c5

Fortsetter under...

Lillemus
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Åja, jeg forstår. Synes du den funker bra da?

Anonymkode: 4f1de...9c5

Jeg har bare brukt den 2-3 ganger så langt, så det er vanskelig å si, men ja, det er et velkjent merke for problemhud og de andre i familien er veldig fornøyde. :)

Lillemus
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Har man ikke utsatt seg for ca like stor risiko (for kreft, pigmentflekker osv) dersom man soler seg i 30min uten solkrem vs i f. Eks 1 time med solkrem? 

Anonymkode: 58184...93b

Nei. Om jeg forstår dette sitatet riktig så er 1 min uten solkrem = 20 min med solfaktor 20, 30 min uten solkrem = 600 min (10 timer) med faktor 20.

På alle solkremer står det en solbeskyttelsesgrad eller et solfaktor-tall som for eksempel 20, 30 eller 50. Solfaktor-tallet sier kun noe om hvor mye UVB-strålingen reduseres. Tallet angir hvor mange ganger lenger man kan være ute i solen uten å bli brent i forhold til det man kan uten solkrem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...