Gå til innhold

Forkjølelse som blusser opp igjen - normalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg begynte å bli syk forrige torsdag. Det startet med halsvondt (og øket med halsbetennelse og forkjølelse de neste dagene). Presset meg hardt på jobb og avspaserte to siste timer på torsdag, etter  det har jeg vært sengeliggende mens andre har vært ute i sola og kost seg.

Var ett min inne til en ukjent lege med halsen i går, jeg fortalte også at jeg hadde hostet opp blod noen ganger, men det hørte han ikke på. Fikk ikke noe for halsen, skulle bare ta paraset og Ibux.

Utover dagen i går ble jeg verre. Hoste og forkjølelse har blusset opp igjen, og formen er verre idag. Er det normalt?

Jeg ser for meg legevakta i helga om jeg ikke blir bedre, orker ikke tanken på å gå på min fysisk krevende jobb etter helga om jeg fortsatt er sånn. Da må jeg ha sykemelding. Har vært hjemme en uke i morgen. 

Anonymkode: 6b42c...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du hostet opp blod? Da hadde jeg ringt legevakt, det er ikke normalt og kan være alvorlige symptom.

Anonymkode: 847de...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du hostet opp blod? Da hadde jeg ringt legevakt, det er ikke normalt og kan være alvorlige symptom.

Anonymkode: 847de...173

Ja, har gjort det stadig flere ganger; så sent som nå. Nesten alt jeg hoster opp er blod nå (dvs blodig slim).

Anonymkode: 6b42c...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, har gjort det stadig flere ganger; så sent som nå. Nesten alt jeg hoster opp er blod nå (dvs blodig slim).

Anonymkode: 6b42c...071

Ta en telefon til legevakten nå i kveld, det er ikke normalt å hoste opp blod ved en forkjølelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kaste opp blod er ikke bra nei. Du må komme deg til legevakten i kveld. 

Anonymkode: 0fb83...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (3 timer siden):

Ta en telefon til legevakten nå i kveld, det er ikke normalt å hoste opp blod ved en forkjølelse.

Jeg tenker at når legen ikke reagerte på det da jeg nevnte det, så kan det ikke være farlig. Så jeg tar det helt med ro. 

Anonymkode: 6b42c...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg tenker at når legen ikke reagerte på det da jeg nevnte det, så kan det ikke være farlig. Så jeg tar det helt med ro. 

Anonymkode: 6b42c...071

Og jeg tenker at det er svært merkelig at legen ikke reagerer på at en pasient hoster opp blod og du sier også at det har forverret seg og ville definitivt kontaktet legevakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg tenker at når legen ikke reagerte på det da jeg nevnte det, så kan det ikke være farlig. Så jeg tar det helt med ro. 

Anonymkode: 6b42c...071

Da har han ikke hørt hva du har sagt. Hoster du opp blod så kontakter du selvfølgelig legevakt.

Anonymkode: 847de...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (2 timer siden):

Og jeg tenker at det er svært merkelig at legen ikke reagerer på at en pasient hoster opp blod og du sier også at det har forverret seg og ville definitivt kontaktet legevakten.

 

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Da har han ikke hørt hva du har sagt. Hoster du opp blod så kontakter du selvfølgelig legevakt.

Anonymkode: 847de...173

Ja, han hadde det så travelt at han egentlig ikke hadde tid til meg, så det er sikkert derfor han ikke fikk det med seg. 
formen har blitt så elendig at jeg har bestemt meg for å ringe legevakta i helga om den ikke bedrer seg, jeg kan ikke gå på jobb sånn som dette her. 

Anonymkode: 6b42c...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

 

Ja, han hadde det så travelt at han egentlig ikke hadde tid til meg, så det er sikkert derfor han ikke fikk det med seg. 
formen har blitt så elendig at jeg har bestemt meg for å ringe legevakta i helga om den ikke bedrer seg, jeg kan ikke gå på jobb sånn som dette her. 

Anonymkode: 6b42c...071

Han har sikkert bare ikke fått med seg hva du har sagt, han har sikkert hundrevis av pasienter som skaql ha hjelp og er stressa.. Å hoste opp blod kan være ganske alvorlig. Jeg ville bare ringt legesenteret nå og forhørt meg med dem om det er behov for en akutt time eller om de vil jeg skal kontakte legevakt.

Anonymkode: 847de...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Han har sikkert bare ikke fått med seg hva du har sagt, han har sikkert hundrevis av pasienter som skaql ha hjelp og er stressa.. Å hoste opp blod kan være ganske alvorlig. Jeg ville bare ringt legesenteret nå og forhørt meg med dem om det er behov for en akutt time eller om de vil jeg skal kontakte legevakt.

Anonymkode: 847de...173

En lege skal selvfølgelig ikke være så stresset at han ikke får med seg at pasienten sier at hen hoster opp blod...! Nå spørs det jo litt hvor tydelig det ble sagt selvfølgelig, det vet vi jo ikke. Men at legen avfeier en tydelig beskjed om at pasienten hoster opp blod høres rart ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (1 minutt siden):

En lege skal selvfølgelig ikke være så stresset at han ikke får med seg at pasienten sier at hen hoster opp blod...! Nå spørs det jo litt hvor tydelig det ble sagt selvfølgelig, det vet vi jo ikke. Men at legen avfeier en tydelig beskjed om at pasienten hoster opp blod høres rart ut.

Det er så rart at det er derfor jeg tror dt ikke er tydelig nok sagt.

Anonymkode: 847de...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er så rart at det er derfor jeg tror dt ikke er tydelig nok sagt.

Anonymkode: 847de...173

Jeg sa det tydelig. Jeg sendte også inn bilde på Helse-Norge. Det er derfor jeg tenker at det ikke kan være noe alvorlig og tar det med ro når det kommer til dette.

Jeg fikk ett min med legetilsyn. Jeg fikk iallefall hjulpet han med å komme litt mer ajour på tiden, for han var nesten en time forsinket. 

Jeg har skikkelig angst for å gå til lege og snakke om meg selv, og jeg går ikke før jeg føler meg trygg på at det er greit å gå sånn at jeg ikke føler jeg kaster bort tiden hans på noe som ikke er farlig og heller ta meg sammen for. 

Anonymkode: 6b42c...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg sa det tydelig. Jeg sendte også inn bilde på Helse-Norge. Det er derfor jeg tenker at det ikke kan være noe alvorlig og tar det med ro når det kommer til dette.

Jeg fikk ett min med legetilsyn. Jeg fikk iallefall hjulpet han med å komme litt mer ajour på tiden, for han var nesten en time forsinket. 

Jeg har skikkelig angst for å gå til lege og snakke om meg selv, og jeg går ikke før jeg føler meg trygg på at det er greit å gå sånn at jeg ikke føler jeg kaster bort tiden hans på noe som ikke er farlig og heller ta meg sammen for. 

Anonymkode: 6b42c...071

Det er ingen leger som hadde oversett dette med vitende vilje. Nå virker du jo over gjennomsnittet livredd for å ta tak i ting, derfor tror jeg faktisk ikke du har sagt det tydelig nok, for så alvorlig kan blod ved hoste være.

Anonymkode: 847de...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ingen leger som hadde oversett dette med vitende vilje. Nå virker du jo over gjennomsnittet livredd for å ta tak i ting, derfor tror jeg faktisk ikke du har sagt det tydelig nok, for så alvorlig kan blod ved hoste være.

Anonymkode: 847de...173

Ok

Anonymkode: 6b42c...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...