Gå til innhold

Er det normalt at en person under 30 kan


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kjøpe bolig for over fire millioner? 

Anonymkode: 8f8ad...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grendel
Skrevet (endret)

Ja, det vil jeg si er normalt.

Jeg har flere kolleger under 30 og flere har kjøpt leilighet til 4 mill og mer. Mulig de får hjelp av foreldre.

Endret av Grendel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt? Ja.

Vanlig? Kanskje ikke.

Jeg kjenner dog til en god del unge voksne som har kjøpt bolig i den prisklassen og litt dyrere, men de har gjerne enten arvet litt penger eller fått hjelp av foreldrene. Man skal tjene godt og være nøysom for å spare opp 600.000+ i EK selv, og et lån på 4 mill. gir over 20.000 kr i måneden i lånekostnader, selv med 600' i EK. I tillegg har man jo andre bokostnader, som felleskostnader, strøm etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (10 timer siden):

Ja, det vil jeg si er normalt.

Jeg har flere kolleger under 30 og flere har kjøpt leilighet til 4 mill og mer. Mulig de får hjelp av foreldre.

 

Ekstra skrev (7 timer siden):

Normalt? Ja.

Vanlig? Kanskje ikke.

Jeg kjenner dog til en god del unge voksne som har kjøpt bolig i den prisklassen og litt dyrere, men de har gjerne enten arvet litt penger eller fått hjelp av foreldrene. Man skal tjene godt og være nøysom for å spare opp 600.000+ i EK selv, og et lån på 4 mill. gir over 20.000 kr i måneden i lånekostnader, selv med 600' i EK. I tillegg har man jo andre bokostnader, som felleskostnader, strøm etc.

Takk. Hvis gjeldene person ikke har gjeld. Vil dere si dette er normalt også? 

Anonymkode: 8f8ad...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

 

Takk. Hvis gjeldene person ikke har gjeld. Vil dere si dette er normalt også? 

Anonymkode: 8f8ad...b2c

Ordet normalt passer ikke i denne sammenheng. Om du mener å spørre om det er vanlig for en ung voksen å kjøpe leilighet i den prisklassen uten å ta opp lån er nok svaret nei.

Du kunne gjerne bli litt mer presis i din spørsmålsstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Ekstra skrev (50 minutter siden):

Ordet normalt passer ikke i denne sammenheng. Om du mener å spørre om det er vanlig for en ung voksen å kjøpe leilighet i den prisklassen uten å ta opp lån er nok svaret nei.

Du kunne gjerne bli litt mer presis i din spørsmålsstilling.

Ok. Takk for hjelpen. 

Anonymkode: 8f8ad...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

 

Takk. Hvis gjeldene person ikke har gjeld. Vil dere si dette er normalt også? 

Anonymkode: 8f8ad...b2c

Da er det nok ganske uvanlig å ha råd til å kjøpe et hus uten å ta opp lån når man er under 30. Som regel er der nok da snakk om rike foreldre.

Det er et mangfoldig og det finnes folk under 30 som har tjent store penger selv også. Det er nok ganske sjeldent.

Jeg ser ikke noe suspekt i at et 28 åring kjøper hus og vil ikke kalle det unormalt. Det er mange i Norge som har mye penger for eksempel ved at de har arvet en enebolig i en by. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...