Gå til innhold

Hva skjer om man ikke har fått svar på søknaden innen de 10 virkedagene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
Glitter skrev (12 minutter siden):

Da er det fristbrudd og de skal vel i teorien finne en annen plass til deg? 

Hvis jeg ikke har misforstått da.

Hvordan skjer dette i praksis? Er det noe jeg må gjøre? 

Anonymkode: ac026...11c

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvordan skjer dette i praksis? Er det noe jeg må gjøre? 

Anonymkode: ac026...11c

Det vet jeg dessverre ikke. Er du henvist av fastlege eller av feks akuttpsykiatrien/DPS døgn? Hvis henvisning sendes fra behandler internt så gjelder ikke fristen på 10 dager har de i informert meg om før. Men jeg har likevel ikke opplevd fristbrudd. Eller kanskje nå. Tror det er mer enn 10 dager siden jeg ble henvist av psykoseposten til det polikliniske psykoseteamet. Så da gjelder ikke 10 dagers feist, men ser de er i journalen hvor tilgangslogg viser "ventende pasient". 

Tenker at om det er 14 dager siden henvisning har blitt sendt så skal de ha fått den slik at der nå er 10 dager siden fristen startet. Vil anbefale deg å ringe. Men du kan også gå inn på pasientjournal på helenorge.no og se om det har vært folk fra foretaket og lest. Isåfall kan du snart vente hjelp.

(Kun Helse sør-øst, helse Nord og helse vest har journalen på helenorge, de andre  bruker helsami.) Tror jeg.

Endret av Glitter

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...