Gå til innhold

Behandleren min så på meg hele timen…


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du forstår at behandling vil være slitsomt? 

Anonymkode: d7fdb...17f

Ja… 

Anonymkode: 57492...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

psykedeliker
Eva Sofie skrev (2 timer siden):

Kan du forstå hvorfor?

Kan du forklare hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, kan du fortelle meg hvorfor dette bare gjelder meg? Jeg er ikke veldig motivert til og fortsette dette etter denne ene gangen. Jeg synes det var helt bortkastet tid… men jeg gir lett opp, på sånne ting. 

Anonymkode: 57492...8f1

Dersom du ikke er motivert eller legger inn egeninnsats så kan du forvente å fortsette livet likt som før. Da bør du ikke klage - heller  du kan faktisk klage, men det fører ingen vei.

Hvordan kan man sette kravene til seg selv så lavt og forvente at andre skal yte mer enn deg for deg? Noen bør fortelle deg at det ikke fungerer, om du ikke har oppdaget det selv enda altså…

Endret av Trinity80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja… 

Anonymkode: 57492...8f1

Så hvorfor vil du ikke gjøre noe i behandling som du oppfatter som slitsomt, hvis du forstår at behandling kan være slitsomt?

Anonymkode: d7fdb...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (56 minutter siden):

Dersom du ikke er motivert eller legger inn egeninnsats så kan du forvente å fortsette livet likt som før. Da bør du ikke klage - heller  du kan faktisk klage, men det fører ingen vei.

Hvordan kan man sette kravene til seg selv så lavt og forvente at andre skal yte mer enn deg for deg? Noen bør fortelle deg at det ikke fungerer, om du ikke har oppdaget det selv enda altså…

Jeg legger inn innsats ved at jeg møter presis og mentalt presser meg til å møte opp der. Jeg har mange mange kamper med meg selv på veien dit. Du trenger btw ikke svare slik du gjør i ditt nederste avsnitt- for du vet ikke hvorfor jeg gjør det- eller hvorfor jeg presser meg til å møte opp der. 

Anonymkode: 57492...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så hvorfor vil du ikke gjøre noe i behandling som du oppfatter som slitsomt, hvis du forstår at behandling kan være slitsomt?

Anonymkode: d7fdb...17f

Jeg gjør jo det, herregud. 

Anonymkode: 57492...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg gjør jo det, herregud. 

Anonymkode: 57492...8f1

Nei, du skrev jo at du ikke ville gråte i timen fordi det var slitsomt.

Anonymkode: d7fdb...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, du skrev jo at du ikke ville gråte i timen fordi det var slitsomt.

Anonymkode: d7fdb...17f

Hvorfor må man gråte i behandling? I løpet av de to årene jeg har gått til nåværende psykolog  har jeg kun grått to ganger. Jeg har likevel hatt god nytte av behandlingen jeg har fått. 

Anonymkode: 86fdb...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor må man gråte i behandling? I løpet av de to årene jeg har gått til nåværende psykolog  har jeg kun grått to ganger. Jeg har likevel hatt god nytte av behandlingen jeg har fått. 

Anonymkode: 86fdb...506

Ingen som har sagt man må gråte i behandling. 

Anonymkode: d7fdb...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du trenger btw ikke svare slik du gjør i ditt nederste avsnitt- for du vet ikke hvorfor jeg gjør det- eller hvorfor jeg presser meg til å møte opp der. 

Anonymkode: 57492...8f1

Ikke bry deg om det svaret og ikke bry deg om og forklare. Det er bortkastet energi. Bare overse.

Anonymkode: 4f506...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ikke bry deg om det svaret og ikke bry deg om og forklare. Det er bortkastet energi. Bare overse.

Anonymkode: 4f506...4ee

Er viktig å ta til seg ting man får til svar når man spør på et slikt forum spesifikt. Ellers blir man bare sitt eget ekkokammer. Ikke alltid vi tenker bra og sunt for oss selv.

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg legger inn innsats ved at jeg møter presis og mentalt presser meg til å møte opp der. Jeg har mange mange kamper med meg selv på veien dit. Du trenger btw ikke svare slik du gjør i ditt nederste avsnitt- for du vet ikke hvorfor jeg gjør det- eller hvorfor jeg presser meg til å møte opp der. 

Anonymkode: 57492...8f1

Ja, som jeg skrev så legger du listen lavt for deg selv. Klarer du å pushe deg selv litt, og å ha ett mål for behandlingen. I det minste møte opp med minstekrav til deg selv annet enn å møte opp? For progresjonen sin del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Eva Sofie skrev (13 timer siden):

En gang for noen år siden valgte jeg i fortvilelse å gå fra timen uten å kommunisere hva jeg tenkte og følte - det ble absolutt ingen god situasjon og ikke verdt å gjenta... Som terapeuten min sier: "Her på kontoret håndterer vi vanskelige følelser gjennom å snakke om de."

Jeg lurer veldig på hvordan situasjonen ble og hva som skjedde, hvorfor det ikke var verdt å gjenta? 

Anonymkode: 1af84...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (1 time siden):

Er viktig å ta til seg ting man får til svar når man spør på et slikt forum spesifikt. Ellers blir man bare sitt eget ekkokammer. Ikke alltid vi tenker bra og sunt for oss selv.

 

Ja, som jeg skrev så legger du listen lavt for deg selv. Klarer du å pushe deg selv litt, og å ha ett mål for behandlingen. I det minste møte opp med minstekrav til deg selv annet enn å møte opp? For progresjonen sin del. 

Det virker ikke som om du forstår hvordan en slik behandling foregår når du skriver det du skriver. Jeg pusher meg med å møte opp der. Er du blind? 

Anonymkode: 57492...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eva Sofie
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei, kan du fortelle meg hvorfor dette bare gjelder meg?

Jeg kan fortelle hva som var hensikten med spørsmålet mitt. Jeg antok med 98,9% sikkerhet at du kom til å svare nei på mitt spørsmål. Ene og alene derfor. Det handler om emosjonell intelligens.

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er ikke veldig motivert til og fortsette dette etter denne ene gangen. Jeg synes det var helt bortkastet tid… men jeg gir lett opp, på sånne ting. 

Anonymkode: 57492...8f1

Hva ønsker du deg av terapien? Hva er målet ditt? Hva er du villig til selv å ofre for på sikt å ev. få det bedre?

 

Det er gode muligheter for å få et godt liv, selv om du kanskje i dag strever med et høyt symptomtrykk pga. traumer. Men det er ikke fikset i løpet av 3 eller 10 timer, som å knipse med fingrene liksom. Om du ønsker en varig endring, må du gå målrettet til verks.

 

Men - alt står og faller på deg. Så enkelt og så komplisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det virker ikke som om du forstår hvordan en slik behandling foregår når du skriver det du skriver. Jeg pusher meg med å møte opp der. Er du blind? 

Anonymkode: 57492...8f1

Da kan vi nok ikke hjelpe deg. Om jeg ikke forstår hvordan slik behandling foregår? Haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Eva Sofie skrev (3 minutter siden):

Jeg kan fortelle hva som var hensikten med spørsmålet mitt. Jeg antok med 98,9% sikkerhet at du kom til å svare nei på mitt spørsmål. Ene og alene derfor. Det handler om emosjonell intelligens.

 

Hva ønsker du deg av terapien? Hva er målet ditt? Hva er du villig til selv å ofre for på sikt å ev. få det bedre?

 

Det er gode muligheter for å få et godt liv, selv om du kanskje i dag strever med et høyt symptomtrykk pga. traumer. Men det er ikke fikset i løpet av 3 eller 10 timer, som å knipse med fingrene liksom. Om du ønsker en varig endring, må du gå målrettet til verks.

 

Men - alt står og faller på deg. Så enkelt og så komplisert.

Det forstod jeg du ville frem til men den responsen fikk du ikke, av ren motvilje. Jeg synes spørsmålet var litt dumt for å være ærlig. Jeg er ikke i kontakt med følelsene mine, det er jo dette jeg strever med, mm. Målet er at jeg skal bearbeide saker for og få et bedre liv selvsagt. Det er vel derfor folk går i terapi? Jeg er ikke kommet der at jeg vet hvordan eller om jeg kommer til å klare stå i det. Hadde behandleren min vært normalt ville det fungert bedre. 

Anonymkode: 57492...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (2 minutter siden):

Da kan vi nok ikke hjelpe deg. Om jeg ikke forstår hvordan slik behandling foregår? Haha

Ja hahaha også lo vi oss i hjel. Så barnslig kan jeg også bli. Nei du forstår ikke! 

Anonymkode: 57492...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg lurer veldig på hvordan situasjonen ble og hva som skjedde, hvorfor det ikke var verdt å gjenta? 

Anonymkode: 1af84...76a

Følelsen jeg hadde av fortvilelse da jeg dro fra kontoret, ble i hvert fall ikke mindre utover dagen. Det var å handle i affekt (fortvilelse) - og det er mer konstruktivt å sette ord på følelsene fremfor å forsøke å løpe fra de. Følelsene vil før eller siden alltid ta deg igjen.

 

Og det er viktig å minne seg selv på at ikke alt er slik en føler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det forstod jeg du ville frem til men den responsen fikk du ikke, av ren motvilje. Jeg synes spørsmålet var litt dumt for å være ærlig. Jeg er ikke i kontakt med følelsene mine, det er jo dette jeg strever med, mm. Målet er at jeg skal bearbeide saker for og få et bedre liv selvsagt. Det er vel derfor folk går i terapi? Jeg er ikke kommet der at jeg vet hvordan eller om jeg kommer til å klare stå i det. Hadde behandleren min vært normalt ville det fungert bedre. 

Anonymkode: 57492...8f1

Det virker som det er noen her på forumet som lærte seg å gå før de kunne krabbe, og derfor ikke skjønner at noen må lære seg å krabbe først. Jeg håper du finner deg til rette med behandleren din, og hvis ikke, håper jeg du finner en behandler som klarer å møte deg med de problemene du står i, i dag. Hvis det første hinderet er å prate, så må han hjelpe deg med dette, og ikke sette hardt mot hardt. Det betyr selvsagt ikke at det skal være koseprat, terapi er vanskelig og utfordende! Men jeg har ikke tro på at man må være 100 prosent motivert, terapi kan være MYE ambivalens. Hvis det er utfordrende for deg å møte opp, så er det første barrieren du må gjennom. 

Anonymkode: 1af84...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (32 minutter siden):

Da kan vi nok ikke hjelpe deg. Om jeg ikke forstår hvordan slik behandling foregår? Haha

Unnskyld. se bort fra kommentaren min, jeg har en veldig dårlig dag. Jeg tror jo at du ville hjelpe men jeg synes egentlig hele universet er dumme i dag. Sorry! 

Anonymkode: 57492...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...