Gå til innhold

Er noen her inne på Kvinneguiden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Glitter skrev (11 timer siden):

Hvorfor tørr du ikke det? Bortsett fra noen (få antat jeg) som til tider kan skape kvalm så vil jeg jo si at det er ganske stor takhøyde og mye man kan lære. Jeg har lært veldig mye om psykisk helse og om meg selv på psykiatridelen på forumet. Hvis du har opplevd å bli anklaget eller behandlet dårlig på annet vis på forumet så er jo det veldig synd. 

Jeg har mange ganger fått dritt slengt etter meg og det har nok redusert aktiviteten min på psykiatridelen hvor man kan skrive som AB for å komme med hetsende innhold, men jeg prøver å ikke la det gå for mye inn på meg. Men jeg blir fort nervøs når jeg får varsel om at AB har sitert meg i en tråd jeg vet jeg har delt noe av meg selv eller spurt om noe. Verste er de som leser i dagboken min uten å gi seg til kjenne, men så snart de får muligheten til det så drar de noe av det ut på resten av forumet hvor de da selvfølgelig skriver som AB. For de tørr ikke vise nicket sitt i dagboken. Det er lavmål og det fører til at jeg lurer på om det er noen two faced her på forumet. Høflig og redelig under nick, men det motsatte som AB. 

Det er ikke for min egen del at jeg ikke tør. Jeg har veldig lite erfaring med psykiske lidelser, bare et par depresjoner, og er dermed redd for å skrive noe feil og dermed gjøre ting verre for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lady HM skrev (3 minutter siden):

Det er ikke for min egen del at jeg ikke tør. Jeg har veldig lite erfaring med psykiske lidelser, bare et par depresjoner, og er dermed redd for å skrive noe feil og dermed gjøre ting verre for andre.

Skal vel godt gjøres at du gjør noe verre for noen. Selv om man sliter psykisk så er man ikke totalt skjør. Noen kan bli det da, men da kan det være lurt å skjerme seg litt fra forumet. Sånn tenker jeg da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (8 minutter siden):

Skal vel godt gjøres at du gjør noe verre for noen. Selv om man sliter psykisk så er man ikke totalt skjør. Noen kan bli det da, men da kan det være lurt å skjerme seg litt fra forumet. Sånn tenker jeg da. 

Du har sikkert rett, men jeg velger nå likevel å ikke engasjere meg i det temaet 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady HM skrev (11 minutter siden):

Du har sikkert rett, men jeg velger nå likevel å ikke engasjere meg i det temaet 🙂 

Det er jo selvfølgelig ditt valg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Glitter skrev (4 timer siden):

Synes du ikke det er irriterende med all reklamen da når du ikke har bruker? 

Har ikke tenkt på det. Det er jo reklame overalt, her og på fb og på avisenes nettsider - blir nesten immun mot det 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusmumeriken96
Kashmir skrev (På 21.6.2024 den 12.05):

Jeg er utestengt på livstid. Unnskyld hvis jeg sjokkerer noen her.

Jeg gikk for hardt ut mot det JEG BETRAKTER som den største mobben på nettet mtp norske forum, og det var første gang jeg skjønte at velutdannede mennesker som man også kan oppfatte som intelligente, kan synke ned på så lavt nivå. Det er ekstremt truende, for jeg mister alle illusjoner. Nok om det, for ut endte jeg så klart... 

Men. Jeg leser der og syns det er blitt MYE mer ryddig der. Ikke så mange kranglete eller konfronterende, og mer velvilje ovenfor trådstartere enn før. Forumet er jo absolutt til å leve med nå enn bare for fire, fem år siden. Nå ser jeg bort fra Rampelys, men nå vet jeg også at en del mennesker må få guffa ut, og skal en sammenligne med tilsvarende utenlandske forum, er KG med Rampelys de snilleste i klassen. Det betyr ikke at det ikke kan kritiseres. 

Ett stort pluss der : Der kan man opprette "rare" tråder, og forvente at halvparten er negative, og noen nedlatende/ekle/frekke, mens andre er helt på nett. 

KG har blitt bedre og bedre, og det er bedre enn å stagnere i samme spor gjennom 30 år. God utvikling med andre ord. Uten at jeg savner å ytre meg der. 

Jeg er også utestengt på livstid,hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg er også utestengt fra kg på livstid, men helt ærlig tror jeg de med vilje utestenger brukere som lager de sykeste trådene bare for at de skal få alle de sykeste personene til å komme over til doktoronline isteden slik at ikke doktoronline blir nedlagt

Anonymkode: daf5e...633

🙂nei?  Jeg lagde ikke noen syke tråder da..   Og dette forumet er jo stort sett bra, så hvis de bare holder seg på et viist nivå så.. 

( vi er nok en del som er blitt utestengt der med tiden )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (3 timer siden):

🙂nei?  Jeg lagde ikke noen syke tråder da..   Og dette forumet er jo stort sett bra, så hvis de bare holder seg på et viist nivå så.. 

( vi er nok en del som er blitt utestengt der med tiden )

Hva er et viist nivå? 

Anonymkode: 039bf...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hva er et viist nivå? 

Anonymkode: 039bf...e54

At man unngår å legge til seg uvanen med å bedrive brukerangrep og bruker -debatt. Men det er også bra det er litt takhøyde her. Bare ikke sette seg selv i skuddlinjen hele tiden, for noen lar seg alltid trigge. Men vi gjør feil alle samme, men det er få som oppfører seg gjennomgående dårlig her, om noen.

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner egentlig ikke hva dere gjør for å klare å bli permanent utestengt fra Kvinneguiden? Må det ikke gjentatte brudd eller svært graverende ting til?

Jeg har en bruker der (samme som her) og svarer innimellom, spesielt i tråder relatert til bistand om økonomi/arbeidsliv. Har vel de siste 7 årene blitt noen tusen innlegg. Tilbake i 2018 fikk jeg en høflig melding fra en moderator som ba meg være litt mindre hissig, med konkrete eksempler på hva de mente var galt. Jeg tok dette til etterretning og har siden ikke vært i negative situasjoner der.

Den eneste skikkelige advarselen jeg har fått var faktisk her inne. Det var daværende admin som ble veldig sint på meg fordi jeg kranglet (svarte tilbake) med en psykotisk person, som truet meg på livet. Det har jeg egentlig aldri helt tilgitt.

Endret av ISW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (13 minutter siden):

Jeg skjønner egentlig ikke hva dere gjør for å klare å bli permanent utestengt fra Kvinneguiden? Må det ikke gjentatte brudd eller svært graverende ting til?

Bare det å poste på "galt" forum (f.eks. på Generelt isteden for Aktuelle / Politikk) gir minuspoeng i arkivet.

Anonymkode: fdeb7...9c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (På 22.6.2024 den 17.38):

Jeg skjønner egentlig ikke hva dere gjør for å klare å bli permanent utestengt fra Kvinneguiden? Må det ikke gjentatte brudd eller svært graverende ting til?

Jeg har en bruker der (samme som her) og svarer innimellom, spesielt i tråder relatert til bistand om økonomi/arbeidsliv. Har vel de siste 7 årene blitt noen tusen innlegg. Tilbake i 2018 fikk jeg en høflig melding fra en moderator som ba meg være litt mindre hissig, med konkrete eksempler på hva de mente var galt. Jeg tok dette til etterretning og har siden ikke vært i negative situasjoner der.

Den eneste skikkelige advarselen jeg har fått var faktisk her inne. Det var daværende admin som ble veldig sint på meg fordi jeg kranglet (svarte tilbake) med en psykotisk person, som truet meg på livet. Det har jeg egentlig aldri helt tilgitt.

Hva skjedde når du kranglet ? 

Anonymkode: 039bf...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (På 22.6.2024 den 12.31):

Skal vel godt gjøres at du gjør noe verre for noen. Selv om man sliter psykisk så er man ikke totalt skjør. Noen kan bli det da, men da kan det være lurt å skjerme seg litt fra forumet. Sånn tenker jeg da. 

Flere her har fått sitt pass påskrevet om de tillater seg å skrive noe om psykiatriske emner uten å ha førstehånds erfaring. Holder meg for det meste unna selv, men ikke alltid jeg ser hvilket forum en tråd tilhører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Ekstra skrev (1 time siden):

Flere her har fått sitt pass påskrevet om de tillater seg å skrive noe om psykiatriske emner uten å ha førstehånds erfaring. Holder meg for det meste unna selv, men ikke alltid jeg ser hvilket forum en tråd tilhører.

Er det fra admin eller fra brukere på psykiatrisk?

Anonymkode: 305e6...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er det fra admin eller fra brukere på psykiatrisk?

Anonymkode: 305e6...512

Fra brukere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (2 timer siden):

Flere her har fått sitt pass påskrevet om de tillater seg å skrive noe om psykiatriske emner uten å ha førstehånds erfaring. Holder meg for det meste unna selv, men ikke alltid jeg ser hvilket forum en tråd tilhører.

Okei. Det har jeg ikke lagt merke til. Har fått passet mitt påskrevet mange ganger jeg også, men kanskje ikke på samme måte som det du mener. 

Jeg mener at alle kan ha noe å bidra med i tråder om psykisk helse, også de som ikke har opplevd komplekse sykdomsbilder. Eneste er at man bør kanskje være litt forsiktig med å være skråsikker om noe dersom man ikke har opplevd noe selv. Man kan jo bare ikke vite helt hvor fastlåst en kan bli i sin psykisk syke sirkel. Typ ta deg sammen-svar (uten at jeg sikter til noen nå) til noen som har en omfattende problematikk. Da vil jeg tro noen kan bli provosert av at de som er mer "vellykket" og fungerende insinuerer at det er bare å tenke positivt og at man gjør en dårlig jobb som ikke blir bedre.

Men jeg ser ikke slike uttalelser så ofte da så anser ikke det som et problem. Det er mye verre med anonyme brukere som vil kritisere og trykke andre ned, uten å i det hele tatt tørre å stå for det de sier. 

Det er de jeg skulle ønsket at sluttet å holde på i tråder om psykiatri. Ikke dere "dol-fruer". Dere kan så klart også svare i tråder om psykiatri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...