Gå til innhold

Lamictal tyggetabletter/dispergerbare tabletter - kan de svelges hele?


Sokk

Anbefalte innlegg

Som i tittelen: Lamictal tyggetabletter/dispergerbare tabletter - kan de svelges hele?

Å tygge dem funker dårlig da de smaker pyton og hvis jeg forsøker å vente til de løser seg opp i munnen tar det kjempelang tid (200 mg tabletter) og det smaker pyton da også. Så jeg ender med å svelge dem nesten hele.

Kan jeg fortsette med det, eller ødelegger jeg effekten på noe vis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sokk skrev (11 minutter siden):

Som i tittelen: Lamictal tyggetabletter/dispergerbare tabletter - kan de svelges hele?

Å tygge dem funker dårlig da de smaker pyton og hvis jeg forsøker å vente til de løser seg opp i munnen tar det kjempelang tid (200 mg tabletter) og det smaker pyton da også. Så jeg ender med å svelge dem nesten hele.

Kan jeg fortsette med det, eller ødelegger jeg effekten på noe vis?

De kan svelges hele. Gjør det selv, og det går helt fint. Virkningen er den samme uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (Akkurat nå):

De kan svelges hele. Gjør det selv, og det går helt fint. Virkningen er den samme uansett :)

Hurra! Også går det mye raskere også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat skrev (9 timer siden):

Jeg har aldri tygd dem. Og solbær er et forferdelig valg av smak.

Synes det er lite solbærsmak og mye ekkel tablettsmak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sokk skrev (3 timer siden):

Synes det er lite solbærsmak og mye ekkel tablettsmak

Ja, der bommet de på smakspreferansen. Jeg svelget min Lamictal i alle år. Puttet den raskt under tungen og svelgte unna. Av gammel vane, gjør jeg faktisk det samme også i dag når jeg tar medisiner. Jeg brakk meg lett av tablettene når de begynte å løse seg opp. Der er vi ulike

 

Da jeg i sin tid spurte nevrologen om å forsøke noe annet (mot epilepsi), delvis pga. tyggetablettene, og smaken, nevnte han at det var mulig å søke på Lamictal uten smak på registreringsfritak. Nå ble medisinbyttet vellykket, så det ble ikke aktuelt - men det kan være greit å vite for andre. Å søke om medisiner på registreringsfritak er ingen omfattende prosess - kun en søknad som begrunnes av lege.

 

Den reduserer virkningen av noen medisiner, bl.a. prevensjon med østrogen (om jeg husker riktig). Etter min oppfatning, er mange leger nokså dårlig til å informere om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...