Gå til innhold

Klarer du å lage deg selv en god sommer?

Anbefalte innlegg

frosken skrev (18 timer siden):

Hva med å bruke en eller to uker av ferien på et strukturert "livsstilsendrings-prosjekt"? Det finnes gode tilbud, særlig i utlandet, men også noen i Norge som vil kunne gi deg en kickstart på vektnedgang og tid til å reflektere over hvordan du skal kunne få det bedre?

Har nettopp bestilt meg en uke nå i et av våre naboland. Har du forslag til steder ved ev annen anledning? 

Fortsetter under...

Nicklusheletida skrev (19 timer siden):

Det høres ikke bra ut. Håper du finner ut hva smertene kommer av. 

Jeg begynte å jobbe i dag. Det går greit. Jeg har ikke store isjassmerter lenger. Bare et bein som er stivt som en tømmerstokk og et par tær hvor følelsen har vært borte i en og en halv måned nå. Ikke smertefullt, men veldig ekkelt og så blir jeg litt engstelig av det. 

Skjønner det er ekkelt. Har du sjekket det med MR? God bedring! 

Nicklusheletida
cilie skrev (4 timer siden):

Skjønner det er ekkelt. Har du sjekket det med MR? God bedring! 

Takk ! Ikke enda. Jeg vil se det an litt. Når jeg klarer å bruke fornuft, så blir jeg ganske sikker på at det er nerve L5 ( som går til stortåa) som ligger i klem og at det ikke er Als. 

Hilsen googlelegen 😀

Annonse

emilie321 skrev (22 timer siden):

God tur!  Håper vi får høre hvordan du har hatt det😊

Tusen takk :) Håper jeg klarer å slappe av og helst leve litt sunt. Jeg tror det at jeg veier for mye og bare craver sukker bidrar veldig til at ingenting er «bra.»

emilie321
cilie skrev (8 minutter siden):

Tusen takk :) Håper jeg klarer å slappe av og helst leve litt sunt. Jeg tror det at jeg veier for mye og bare craver sukker bidrar veldig til at ingenting er «bra.»

Ja, håper du får utbytte av å være der. Det har lett for at ingenting er bra nok når en har det sånn. Kan du prøve å fokusere på noe annet, gi litt beng i vekta? Vet det ikke er lett

emilie321 skrev (20 timer siden):

Ja, håper du får utbytte av å være der. Det har lett for at ingenting er bra nok når en har det sånn. Kan du prøve å fokusere på noe annet, gi litt beng i vekta? Vet det ikke er lett

Takk for det! Det er et kjent sted, men merker at det går litt i ball bare ved pakking pga at jeg ikke er noe fin i noe🫨 Men jeg håper nå at jeg klarer å gå ned framover. I fjor sommer gikk jeg ned ca 5kg, og det var bare en dråpe, men du så mye bedre jeg følte meg likevel. 

påskelilje
cilie skrev (4 timer siden):

Takk for det! Det er et kjent sted, men merker at det går litt i ball bare ved pakking pga at jeg ikke er noe fin i noe🫨 Men jeg håper nå at jeg klarer å gå ned framover. I fjor sommer gikk jeg ned ca 5kg, og det var bare en dråpe, men du så mye bedre jeg følte meg likevel. 

Håper oppholdet blir fint for deg, og gir deg det du trenger ❤️

Klagealarm:

Kjenner at jeg er rimelig fortvilet nå. Er på et herlig sted en flott sommerdag, men er helt fullstendig utmattet og helt desperat etter søvn. Jeg er lys våken, men samtidig så sykt fortærende trøtt. Helt idiotisk av meg å velge å bo et sted jeg burde skjønt medførte fare for lyder og ikke har prøvd her før. Da klikker hjernen helt og jeg får ikke sove. Selv med sovetbl. Så nå orker jeg ingenting, vil bare hjem. Kan ikke bytte sted, og d kostet mye, og det var siste sjans til litt feriefølelse denne sommeren. 

påskelilje
cilie skrev (1 time siden):

Klagealarm:

Kjenner at jeg er rimelig fortvilet nå. Er på et herlig sted en flott sommerdag, men er helt fullstendig utmattet og helt desperat etter søvn. Jeg er lys våken, men samtidig så sykt fortærende trøtt. Helt idiotisk av meg å velge å bo et sted jeg burde skjønt medførte fare for lyder og ikke har prøvd her før. Da klikker hjernen helt og jeg får ikke sove. Selv med sovetbl. Så nå orker jeg ingenting, vil bare hjem. Kan ikke bytte sted, og d kostet mye, og det var siste sjans til litt feriefølelse denne sommeren. 

Så leit, Cilie!

Nå husker jeg ikke hva du har prøvd av behandling mot søvnproblemene dine, men er det noe du burde ha spurt fastlegen om, evt henvisning til? Det hjelper jo ikke akkurat nå da.

Hva med å prøve meditasjonsteknikk denne uka (finne noe på Spotify med instruksjon og avslappende musikk)?

Det var et behandlingssted du var på nå, ikke sant?

Annonse

emilie321
cilie skrev (1 time siden):

Klagealarm:

Det var trist å høre. Vet hva du snakker om når søvnen forsvinner. En føler seg helt ødelagt og orker ingenting. Har dessverre ikke noen råd, for du har vel prøvd det meste?  

påskelilje
cilie skrev (35 minutter siden):

Ikke noe behandlingssted - ferie- jeg blir bare klinkokos når jeg over en stund sover lite. Nå har vi klaget og flytter og det blir nok dyrt, men ellers er hele uka bortkastet. 

Håper du får sove dit dere kommer nå ❤️

Har det deilig på ferie. Sover ikke veldig godt (pga sånn jeg er og rosévin), men tilstrekkelig til at jeg fungerer normalt😅 Er litt misfornøyd når jeg bader og skal «pynte meg», men prøver å tenke at sånn er det nå og sånn må det forhåpentligvis ikke være neste sommer. Samtidig som jeg egentlig ikke synes jeg spiser så mye da🌝

påskelilje
cilie skrev (30 minutter siden):

Har det deilig på ferie. Sover ikke veldig godt (pga sånn jeg er og rosévin), men tilstrekkelig til at jeg fungerer normalt😅 Er litt misfornøyd når jeg bader og skal «pynte meg», men prøver å tenke at sånn er det nå og sånn må det forhåpentligvis ikke være neste sommer. Samtidig som jeg egentlig ikke synes jeg spiser så mye da🌝

Godt å høre at ferien er god 🌸☀️🐦🍀 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...