Gå til innhold

Push-ups og håndartrose?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tror at jeg har håndartrose,  men har ikke fått det diagnosert ennå. Jeg har begynt å trene styrketrening. Må innrømme at det er noe jeg ikke har trent på lenge. Men jeg klarte ikke å ta push-ups pga smerter og stivhet i håndleddene. Ble virkelig skuffet. Er dette normalt ved håndartrose? 

Jeg er litt hoven i leddene på fingrene og en av fingrene er litt skjev. 

Anonymkode: 9bf26...1f6

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/484477-push-ups-og-h%C3%A5ndartrose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje

Jeg har artrose i hendene, og bruker håndortoser når jeg trener styrke,  og da særlig på øvelser som gir press på de to innerste tommelledd og på håndleddene,  slik som push-up gjør, og også benkpress, skulderpress og ulike yogaøvelser.

Ortosene fikk jeg først etter å ha fått diagnose hos revmatolog. Har to ulike par.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...