Gå til innhold

Migrene - «uvirkelighetsfølelse»?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen her med migrene som opplever hjernetåke og en slags uvirkelighetsfølelse knytta til det? Og uten nødvendigvis sterke smerter?

Anonymkode: cf249...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Noen her med migrene som opplever hjernetåke og en slags uvirkelighetsfølelse knytta til det? Og uten nødvendigvis sterke smerter?

Anonymkode: cf249...7bc

Hvordan definerer du migrene om det ikke kobles til smerte?

Anonymkode: 4619d...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvordan definerer du migrene om det ikke kobles til smerte?

Anonymkode: 4619d...f7e

En slags stikkende trykkende følelse i hodet. 

Anonymkode: cf249...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men uansett. Noen med migrene som opplever det jeg beskrev i første innlegg?

Anonymkode: cf249...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Noen her med migrene som opplever hjernetåke og en slags uvirkelighetsfølelse knytta til det? Og uten nødvendigvis sterke smerter?

Anonymkode: cf249...7bc

Jeg har det ofte men vet ikke om det er i forbindelse med migrene, kan ha det da også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du fått bekreftet fra din fastlege at du har migrene? Evt hørt med fastlegen om symptomene du har?

Er det du som har skrevet mange tråder tidligere hvor du spør om andre har erfart hjernetåke og andre symptomer?

Anonymkode: 4214d...2cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har du fått bekreftet fra din fastlege at du har migrene? Evt hørt med fastlegen om symptomene du har?

Er det du som har skrevet mange tråder tidligere hvor du spør om andre har erfart hjernetåke og andre symptomer?

Anonymkode: 4214d...2cb

Nei?

Jeg har migrene ja. Hatt det hele livet. Men forholdsvis «kontrollert» og stort sett knytta til syklus, anfall en gang i mnd.
Men nå i det siste har jeg fått så store problemer med hjernetåke og andre rare symtpomer i hodet, samtidig som jeg føler meg litt som jeg husker jeg følte meg i kroppen og hode under migrene. Og er slik nesten hele tiden. Men har ikke alltid den intense hodepinen. Innimellom bare. 
 

Derfor lurer jeg på om noen har erfart slike symptomer ved migrene.

Venter på time hos nevrolog men det er jo eviglang ventetid. 

Anonymkode: cf249...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være aura uten at du får særlig hodepine etterpå. Migrene er mer enn hodepine. Uansett så skal man sjekke ut når slike ting endrer seg, så det er bra du skal til nevrolog, selv om det dessverre tar lang tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
knas skrev (9 minutter siden):

Det kan være aura uten at du får særlig hodepine etterpå. Migrene er mer enn hodepine. Uansett så skal man sjekke ut når slike ting endrer seg, så det er bra du skal til nevrolog, selv om det dessverre tar lang tid. 

Migrene er en nevrologisk sykdom der hodepine er en av flere sympt.

Anonymkode: a2219...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Migrene er en nevrologisk sykdom der hodepine er en av flere sympt.

Anonymkode: a2219...fcb

Jeg vet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Men uansett. Noen med migrene som opplever det jeg beskrev i første innlegg?

Anonymkode: cf249...7bc

Har absolutt hatt hjernetåke ifbm migrene. Vil vel si uvirkelighetsfølelse også noen ganger. Så ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
knas skrev (25 minutter siden):

Det kan være aura uten at du får særlig hodepine etterpå. Migrene er mer enn hodepine. Uansett så skal man sjekke ut når slike ting endrer seg, så det er bra du skal til nevrolog, selv om det dessverre tar lang tid. 

Ja har lest om det. Men har ikke helt de aura symptomene heller.

Anonymkode: cf249...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Migrene er en nevrologisk sykdom der hodepine er en av flere sympt.

Anonymkode: a2219...fcb

Ja. Så derfor tenker jeg kanskje det rare jeg opplever med hjernetåke/hukommelse og nesten noen slags utfall og uvirkelighetsfølelse faktisk egentlig er «migrene»

Anonymkode: cf249...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja. Så derfor tenker jeg kanskje det rare jeg opplever med hjernetåke/hukommelse og nesten noen slags utfall og uvirkelighetsfølelse faktisk egentlig er «migrene»

Anonymkode: cf249...7bc

Min erfaring er ar det er mye rart man kan oppleve når man har migrene. Og selv om hodepinen ikke kommer, så kan man bli helt ubrukelig for det. Hjernen virker bare ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
knas skrev (44 minutter siden):

Min erfaring er ar det er mye rart man kan oppleve når man har migrene. Og selv om hodepinen ikke kommer, så kan man bli helt ubrukelig for det. Hjernen virker bare ikke. 

Ja..

Har du hatt blackout-følelse og? Ikke husker noen ting?

Problemet mitt er jo at jeg er slik hele tiden nå.

Så antagelig er det andre grunner og. Men lurer jo på om en del kam være migrene relatert.

Anonymkode: cf249...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja..

Har du hatt blackout-følelse og? Ikke husker noen ting?

Problemet mitt er jo at jeg er slik hele tiden nå.

Så antagelig er det andre grunner og. Men lurer jo på om en del kam være migrene relatert.

Anonymkode: cf249...7bc

Det har jeg. Jeg har til og med mistet bevisstheten i noen minutter. Men da hadde jeg heftig status migrenosus. Jeg er hardt rammet da. Migrene er verre enn mange er klar over. Det er mye mer enn litt ekstra vondt i hodet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du er slik hele tiden, så bør du kanskje ta deg en tur til legen igjen? Det kan jo være andre ting også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
knas skrev (15 minutter siden):

Det har jeg. Jeg har til og med mistet bevisstheten i noen minutter. Men da hadde jeg heftig status migrenosus. Jeg er hardt rammet da. Migrene er verre enn mange er klar over. Det er mye mer enn litt ekstra vondt i hodet. 

Jeg har det ikke helt slik,men er konstant i en slags zombiemodus der jeg ikke husker noe🥴

bare en vegg i hodet og fragmenterte bilder liksom.

Anonymkode: cf249...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
knas skrev (1 minutt siden):

Men hvis du er slik hele tiden, så bør du kanskje ta deg en tur til legen igjen? Det kan jo være andre ting også. 

Ja er i oppfølging. Har blitt slik etter covid. Men jeg har begynt å lure på om det er migrenen som har blitt forverra og at mye av disse symptomene er migrene

Anonymkode: cf249...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja er i oppfølging. Har blitt slik etter covid. Men jeg har begynt å lure på om det er migrenen som har blitt forverra og at mye av disse symptomene er migrene

Anonymkode: cf249...7bc

Hvis du er under oppfølging så nevn disse symptomene til din fastlege (evt de som følger deg opp) og hør med dem om det kan skyldes migrene eller noe annet.

Anonymkode: 4214d...2cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...