Gå til innhold

Er Donald Trump kognitivt svekket?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er han så god i business? Han er rik pga pappas penger. Og hadde vært rikere i dag hvis han hadde investert i indexfond i steden for å leke stor businessmann.

https://www.vox.com/2015/9/2/9248963/donald-trump-index-fund

Anonymkode: 40ad2...d92

Det betyr at han har styrt sin forretning like bra som gjennomsnittet av de som driver børsnoterte firma.

Fortsetter under...

AnonymBruker
Grendel skrev (5 timer siden):

Alvorlig talt: Det med flyene var en vits fra hans side. Det kunne ikke vært mer tydelig.

Pressen tar det av en eller annen grunn alvorlig.

https://www.msnbc.com/rachel-maddow-show/maddowblog/trumps-weird-rant-boats-batteries-sharks-matters-rcna156371

https://www.washingtonpost.com/politics/2024/06/11/trump-electric-boats-sharks/

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mediene skriver at det er vanskelig å forstå hva han egentlig prater om når han er inne på båt. Det er jeg enig i. Det med elektriske båter fremstår ikke som forsøk på humor heller.

Jeg tenker han har fått servert talepunkt om at batterier er for tunge til å brukes i båt. Det stemmer nok, bortsett fra batteriferger etc som kan lade hele tiden.

slabbedask
AnonymBruker skrev (På 3.8.2024 den 20.24):

Jeg har fulgt med på diskusjonene rundt Donald Trump og hans mentale tilstand, og det er ikke til å komme unna at spørsmålet om hans kognitive evner ofte dukker opp. Mange lurer på om han er kognitivt svekket, og det er verdt å undersøke hvorfor dette er et tema som stadig blir tatt opp.

For det første har vi sett flere eksempler på merkelige uttalelser og handlinger fra Trump, både under hans tid som president og i tiden etter. Fra vanskeligheter med å fullføre sammenhengende setninger til åpenbart feilaktige påstander som enkelt kunne blitt unngått med en rask faktasjekk, har det vært mange øyeblikk som har fått folk til å stille spørsmål ved hans kognitive evner.

I tillegg har flere av Trumps tidligere medarbeidere og rådgivere uttrykt bekymringer. Noen har gått så langt som å antyde at han kan ha kognitive problemer som påvirker hans evne til å ta klare beslutninger. Selv om disse påstandene kan være farget av personlige konflikter og politisk uenighet, er det vanskelig å avfeie dem helt når de kommer fra folk som har jobbet tett på ham.

Trump selv har selvsagt avvist alle slike påstander, og hans støttespillere hevder at han er like skarp som alltid. De peker på hans suksesser som forretningsmann og politiker som bevis på at han ikke er svekket. Men det er viktig å huske at kognitive endringer ikke nødvendigvis skjer jevnt eller er lett synlige i alle situasjoner.

Så hva skal vi tro? Det er vanskelig å si med sikkerhet uten en grundig, uavhengig medisinsk vurdering, noe som virker usannsynlig å få. Men det er klart at bekymringen er reell for mange, og at Trumps oppførsel og uttalelser ofte gir næring til disse spekulasjonene.

Hva mener dere? Har dere sett nok bevis til å konkludere med at Trump er kognitivt svekket, eller tror dere dette bare er politisk spill og overdrivelser?

Det rabler for han nå.

image.thumb.png.19663d3b5f0b3319e901bd9c99c79ea5.png

Annonse

slabbedask skrev (10 minutter siden):

Trump oppfører seg som en snurt liten drittunge. Som vanlig.

1723127414197-png.18104

Han har ikke rett da? 

Det er vel ikke noen tvil om hvem media heier på akkurat, for Trump har jo vært så "smart" at han har hatt en fiendlig tone til dem hele veien. Det betyr ikke at han tar feil her. 

slabbedask skrev (6 minutter siden):

Nei.

Nå er det ikke lenge siden Harris ble betegnet som en av de verste visepresidentene i USA sin historie. Nå blir hun heiet fram. Det er mye spill og strategi, og pressen tar side, det er det ingen tvil om. De som jobber med pressedekning og innen media tilhører også middelklassen som Harris har som hovedfokus å jobbe for. Hun sa i talen i natt at har middelklassen det bra, så har USA det bra. Hun har dem i fokus og Trump har arbeiderklassen. De vet hvor velgerne er.

slabbedask
Kashmir skrev (18 minutter siden):

Nå er det ikke lenge siden Harris ble betegnet som en av de verste visepresidentene i USA sin historie. Nå blir hun heiet fram. Det er mye spill og strategi, og pressen tar side, det er det ingen tvil om. De som jobber med pressedekning og innen media tilhører også middelklassen som Harris har som hovedfokus å jobbe for. Hun sa i talen i natt at har middelklassen det bra, så har USA det bra. Hun har dem i fokus og Trump har arbeiderklassen. De vet hvor velgerne er.

Nå gjaldt min kommentar Trumps barnslige sutring. Min er større en din!

Ikke normalt av en nesten 80-gammel mann å holde på slik. Han er virkelig noe for seg selv.

Minner om skrytingen om hvem som hadde størst publikum under innsettelsesseremonien, han eller Obama.

https://www.aftenposten.no/verden/i/Ky6lo5/da-trump-ble-innsatt-skroet-han-paa-seg-tilskuere-naar-biden-innsettes-vil-plassen-vaere-tom-for-publikum

slabbedask skrev (1 minutt siden):

Nå gjaldt min kommentar Trumps barnslige sutring. Min er større en din!

Ikke normalt av en nesten 80-gammel mann å holde på slik. Han er virkelig noe for seg selv.

Minner om skrytingen om hvem som hadde størst publikum under innsettelsesseremonien, han eller Obama.

https://www.aftenposten.no/verden/i/Ky6lo5/da-trump-ble-innsatt-skroet-han-paa-seg-tilskuere-naar-biden-innsettes-vil-plassen-vaere-tom-for-publikum

Det var ikke det verste eksempelet jeg har sett fra han, og alt må ikke kritiseres. Ikke fordi det ikke kan være noe i det, men det blir usaklighter og det vinner han på, ingen andre. Folk må skjønne det, at hvis de alltid skal angripe tilbake, så bruker Trump offerrollen for alt det er verdt. Ikke at din ytring her betyr noe, men det er så typisk at motstandere av ham bruker tilnærmet likt, og likt, språk som han. Det er idiotisk. Så går Harris alt for offensivt ut også, med å si at hvis Trump vil si noe om henne, så må han si det ansikt til ansikt.Sånn "come on" liksom. Hun må roe seg ned tre hakk, og hun er liksom "morna Jens" ( Siw Jensen ) alt for ofte. Trump bær jo enten bli ignorert eller møtt med saklighet. Da hadde det ikke vært så morsomt for ham..

slabbedask
Kashmir skrev (19 minutter siden):

Det var ikke det verste eksempelet jeg har sett fra han, og alt må ikke kritiseres. Ikke fordi det ikke kan være noe i det, men det blir usaklighter og det vinner han på, ingen andre. Folk må skjønne det, at hvis de alltid skal angripe tilbake, så bruker Trump offerrollen for alt det er verdt. Ikke at din ytring her betyr noe, men det er så typisk at motstandere av ham bruker tilnærmet likt, og likt, språk som han. Det er idiotisk. Så går Harris alt for offensivt ut også, med å si at hvis Trump vil si noe om henne, så må han si det ansikt til ansikt.Sånn "come on" liksom. Hun må roe seg ned tre hakk, og hun er liksom "morna Jens" ( Siw Jensen ) alt for ofte. Trump bær jo enten bli ignorert eller møtt med saklighet. Da hadde det ikke vært så morsomt for ham..

Tja, jeg tenker mannen rett og slett er furten fordi Harris får så mye oppmerksomhet for tiden, og han selv blir stående i skyggen. Akkurat det tåler han dårlig.

Nå skal han holde pressekonferanse om en time. Det kan bli "interessant".

slabbedask skrev (Akkurat nå):

Tja, jeg tenker mannen rett og slett er furten fordi Harris får så mye oppmerksomhet for tiden, og han selv blir stående i skyggen. Akkurat det tåler han dårlig.

Nå skal han holde pressekonferanse om en time. Det kan bli "interessant".

Selvfølgelig blir han furten. 

Derfor håper jeg Harris holder seg saklig og overlegen hans mer og mindre bisarre utsagn, for det hadde fått ham til å fremstå som en skikkelig taper. Men mulig Vance ødelegger nok i den leiren. 

Visste ikke noe om pressekonferanse, men den håper jeg går direkte ett eller annet sted. 

Annonse

Han sa fryktelig mye rart på pressekonferansen også, og det er jo under slikt press den narsissistiske personligheten kommer enda bedre fram. Han tåler jo ikke konkurranse og at noe går forbi ham. Det er da jeg tenker at han kan bli farlig ( nå har vi jo forsåvidt sett det da men..) så gud hjelpe alle hvis han taper igjen!  Det er jo da det blir skikkelig skummelt.

slabbedask skrev (12 timer siden):

Nå rakner det helt.

image.thumb.png.0f492d785a14701a832294af901ed295.png

I rettferdighetens navn er ikke dette noe Trump har kokt opp selv. Det sirkulerer en konspirasjonsteori om at dette bildet er AI generert eller photoshoppet. Faktasjekkere mener det er korrekt at det var en stor folkemengde der.

image.png.6e037c29a4133bdea5b3112dda4802ff.png

slabbedask
Grendel skrev (5 timer siden):

I rettferdighetens navn er ikke dette noe Trump har kokt opp selv. Det sirkulerer en konspirasjonsteori om at dette bildet er AI generert eller photoshoppet. Faktasjekkere mener det er korrekt at det var en stor folkemengde der.

Er det en unnskylding? Mannen tar påstander om AI-manipulasjon og får det til å bli til at flyplassen var tom for mennesker, og at Harris er skyldig i valgjuks og må trekke seg.

img_1340-jpeg.18361

img_1341-jpeg.18362

Det er bare å "glede" seg til påstandene om valgjuks etter valget. Dette kan bli stygt. Virkelig stygt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...