Gå til innhold

Make America Laugh Again

Anbefalte innlegg

Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (18 minutter siden):

Jeg tror Trump vinner. Det som dekkes av liberal gammelmedia slår oftere og oftere feil

Det var ett sjokk da Trump vant i 2016, likeså kom Brexit som en overraskelse på pressen. De er ganske dårlige på å dekke andre synspunkter enn woke.

Hva har amerikanerne å vinne på at Harris blir president? Den samme nedoverbakken som de er i, svært nær resesjon?

Woke ignorerer dessuten hvor negative befolkningen er til ytterligere innvandring, og der er vel Harris en versting?

For noen år siden var middelklassen i USA av de mest velstående i verden. Så har det bare rast nedover, og de mister hjem og inntekt mens inflasjonen skyter prisene til himmels. Det er middelklassen Harris vil arbeide mest for, det har hun sagt direkte, og det er vel en av veldig få ting hun har vært tydelig på. Ellers vinner de på at Trump ikke blir president, og her tror jeg også media spikker en rolle siden han har gjort dem til en slags fiende, mens de fleste som jobber på feltet tilhører middelklassen. Mener at Vance har tilhenger blant en del journalister i NYT, men her husker jeg ikke kilde og om jeg husker rett heller, men uansett er ikke Trump akkurat en favoritt blant presse og media forøvrig. 

Jeg tror det har tatt av litt med Harris av en eller annen grunn, men at det ikke er mulig å holde det luftskipet oppe. Hun har ikke engang gitt et intervju siden hun ble presidentkandidat, og selv om jeg ikke er for Trumps mer og mindre bizarre og sjikanerende uttalelser om motstandere og andre som han er mot, så betyr det ikke alltid at han tar feil! Ikke om Harris heller. Jeg begriper ikke hvordan folk får tillit til henne. Og ja, det er absolutt woke både hun og Waiz står for. Det er mildt sagt.

Videoannonse
Annonse
Worriesome Plenty 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Siste meningsmålinger viser noe annet.

image.thumb.png.936f6d769280c0d5157e3f2bced46e2b.png

Anonymkode: 45f34...f4c

Meningsmålingene i 2016 viste også demokratisk flertall. Uansett kan ingen vite, mye kan skje.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mer intelligent enn Trump, det skal han ha.

Anonymkode: 45f34...f4c

Det tror jeg også. Ut i fra det man vet om Trump som student så hadde han ganske bra karakterer. ("Respectable grades") i følge medstudenter. Han utmerket seg ikke spesielt, som han selv påstår. Tipper han er (eller var) på snittet eller litt over.

Harris er nok i en annen liga.

Skrevet
morsan skrev (7 minutter siden):

Det er jo tydelig i linken din at folk flest opplevde kraftig reell lønnsøkning under Trump, og stagnasjon under Biden.

Samtidig er det klart at det er mer investeringer i industrien under Biden. Det er ikke helt ulikt Norge. Under ett går landet så det suser, men Støre får ikke mye kred for det når privatøkonomien til folk flest går nedover.

Skrevet
Grendel skrev (23 minutter siden):

Det er jo tydelig i linken din at folk flest opplevde kraftig reell lønnsøkning under Trump, og stagnasjon under Biden.

Samtidig er det klart at det er mer investeringer i industrien under Biden. Det er ikke helt ulikt Norge. Under ett går landet så det suser, men Støre får ikke mye kred for det når privatøkonomien til folk flest går nedover.

Jeg er ikke uenig i at det ikke er udelt positivt for Biden, men det er heller ikke udelt negativt, slik som ordet "nedoverbakke" indikerer. Han har gjort mye bra i sin presidenttid, både med økonomien og ellers.

• 4 uker senere...
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kamala Harris beskyldes for å ha brukt øreplugger kamuflert i øredobbene under debatten med Trump, ifølge Dagbladet i dag. Ja, hvem vet. De ville nok gått ganske langt "over there" for å vinne valget - gjelder nok begge sider, det.

Anonymkode: 22562...560

Disse idiotiske konspirasjonsteoriene kommer hovedsaklig fra den mest degenererte delen av MAGA.

Og Trump selv serverer den ene løgnen etter den andre.

(Og ja, Harris bør slutte med denne fnisingen.)

To barneskoler i Springfield, Ohio måtte evakueres grunnet trusler mot skolene etter denne påstanden fra Trump/MAGA. Det er mange barn av haitisk avstamning på skolene. For en gjeng.

Endret av slabbedask
Worriesome Plenty 2
Skrevet

USA har ikke vært bra siden Clinton. Nå er det etter sigende fullt av mennesker som trenger både 2 og3 jobber for å få endene til å møtes.

De hadde trengt noen doser med sosialdemokrati. Men over det er de livredde for at en ‘uverdig’ trengende skulle få noe gratis.

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Er det bare jeg som synes det er pussig at Harris brått fremstår som en kapabel debattant, fra å ha vært det motsatte tidligere?

Har hun vært SÅ dårlig tidligere da? Hun har vært aktor og statsadvokat så hun kan vel snakke for seg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er det bare jeg som synes det er pussig at Harris brått fremstår som en kapabel debattant, fra å ha vært det motsatte tidligere? For all del, man lærer så lenge man lever, og det skrives at hun har trent intensivt på denne typen situasjon. I så fall, tommel opp, hvis man ser bort fra fnising og ufordelaktig mimikk.

Jeg har sett litt på debatten og synes det faktisk er ganske herlig at hun ler helt ekte når Trump gravalvorlig legger ut om at innvandrere spiser kjæledyrene til folk. Det er den eneste måten å reagere på. Jeg tror det er bedre enn å gå inn i en faktadiskusjon.

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hvorfor er det "ko-ko" med forbud mot å drepe små mennesker? Tror det er dere andre som er koko som mener det er greit...

hvis du ikke vil ha et menneske ikke lag mennesket, så enkelt er det. 

Anonymkode: 97dbb...967

Så om din 12-årige datter blir voldtatt og blir gravid så er det altså helt i orden for deg at hun blir nektet abort, men må bære frem barnet?

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er det ingen som reagerer på abort i niende måned???

Høres ekstremt ut. Er det noe som skjer ofte?

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er Kamala og hennes parti for det? 😮

Anonymkode: e742e...4c8

De vil gjeninnføre Roe v Wade som lov igjen.

Endret av slabbedask
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er Kamala og hennes parti for det? 😮

Anonymkode: e742e...4c8

Ja. Kamala støtter abort i hele svangerskapet. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kamelen virker være for frem til fetal viability, så ca 22/24 uker. Men stemmer du på henne vil jo hva som skjer avhenge av resten av partiet og hvor mye makt de får, kan fort blir 9-måned om demonene får for mye makt. :) Så stem på dem!

Jeg synes det er vanskelig å finne ut hva hun mener.

Sånn som jeg oppfatter det ville hun,  i alle fall tidligere, ikke sette grensen ved levedyktig foster.Som senator støtter hun en lov som ville forby stater å sette en grense der. Hun stemte også i mot et forslag om å sette grensen ved 20 uker:

https://time.com/7001208/kamala-harris-views-abortion-economy-immigration-israel-gaza/

Denne er fra 22. Juli, så hun kan ha moderert seg for å ikke skremme velgerne.

Oppsummert så ser det ut som om hennes holdning vært at dette er opp til kvinnen, helt uten begrensninger. Hun forsvarte det i debatten med at abort i 9. måned sjeldent (eller aldri?) skjer i praksis uansett. Allikevel ikke til å komme bort fra at det er tillatt i noen stater om en kvinne skulle ønske det.

Endret av Grendel
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja kamelen er slu og sier aldri hva hun mener, bare virtue signaling og for ditt og datt, også en god grunn til å stemme på henne!

https://www.congress.gov/bill/115th-congress/senate-bill/510 men som lenka du kommer med nevner i denne lenka, så var det ikke i hennes forslag forbud mot forbud mot abort etter viability, det var kun DERSOM morens liv var i fare at de skulle være forbud mot å ha forbud mot abort etter viability. a prohibition after fetal viability when continuation of the pregnancy would pose a risk to the woman's life or health;

Du har rett i det, men det står "life or health".Hva kan regnes som trussel mot helsen nå for tiden? Hvorfor abort og ikke keisersnitt?

Det viktigste er den andre linken. Hun stemte imot å sette en grense på 20 uker selv om det ble gjort unntak for voldtekt og tilfeller der morens liv var i fare:

https://www.govtrack.us/congress/bills/115/s2311/text

Skrevet
43 minutes ago, AnonymBruker said:

Ja kamelen er slu og sier aldri hva hun mener, bare virtue signaling og for ditt og datt, også en god grunn til å stemme på henne!

Den beste grunnen til å stemme Harris er for å unngå at Trump vinner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...