Gå til innhold

Er det noe du aldri har hatt i hjemmet ditt som er helt vanlig å ha i de fleste hjem?

Anbefalte innlegg

Grendel skrev (37 minutter siden):

Snøfreser er det første jeg kommer på. Det er ikke vits i å betale for å trene på et senter og i tillegg betale for en maskin som gjør det tunge arbeidet. Har også brukt mye hånddrevet gressklipper, men har gitt etter og kjøpt robotklipper nå.

Du er hjertelig velkommen til å brøyte gårdsplassen vår for hånd, regn med å starte i 5-tiden om jeg skal dra på jobb kl. 7 da. ;) Nei du, her brøytes med traktor eller atv med skjær. :D Finmåkingen foran trappa og stalldøra tas med spade eller snøskuff da.

Fortsetter under...

Kashmir skrev (6 timer siden):

Du må nesten ha vaffeljern for å lage vafler. Det meste annet kan en lage på andre måter, så da blir jo alle maskinene og apparatene mer overflødig for oss som liker å ha minst mulig. 

Så interessant. Hvordan tilbereder du sous vide uten stav og vakummaskin? Og artig at vaffel er unntaket - hvordan lager du goro og krumkamer på andre måter enn i jern? 

Lillemus skrev (1 time siden):

Du er hjertelig velkommen til å brøyte gårdsplassen vår for hånd, regn med å starte i 5-tiden om jeg skal dra på jobb kl. 7 da. ;) Nei du, her brøytes med traktor eller atv med skjær. :D Finmåkingen foran trappa og stalldøra tas med spade eller snøskuff da.

Jeg kan ikke trene for deg. Det må du gjøre selv😄

Jeg elsker alle maskiner som letter husarbeid og matlaging. Har bare kaffemaskin som lager kaffe av hele bønner og kjøkkenmaskin på benken + olje og krydder.  Resten står i et skap eller i boden.

Men jeg har ikke brødrister eller mikro.  Og heller ikke en vindusvasker 😉 

Annonse

Osten skrev (På 9.8.2024 den 12.36):

Har ikke, har aldri hatt mikrobølgeovn…  

Samme her. Jeg har heller ikke tørketrommel, den lot jeg stå igjen hos eksen sammen med sitruspressen, skjæremaskinen, brødbakemaskinen og eggekokeren vi fikk av hans foreldre til jul men aldri brukte ;) 

Jeg har ikke pulsklokke eller annen teknologi som skal registrer hvordan jeg lever. Jeg har badevekt - det holder. Og så har jeg ikke egen bil (lenger), men disponerer forsåvidt kjærestens når jeg har behov. I min omgangskrets skiller jeg meg ut fra resten ved å ikke ha el-sykkel. Jeg har bare "vanlig" tråsykkel.

Det er sikkert flere ting også, men dette var det jeg kom på i farten. 

Dorthe skrev (4 minutter siden):

Og heller ikke en vindusvasker 😉 

Det har jeg, og jeg eeeelsker den. Jeg elsket den enda høyere da jeg bodde i en enebolig med 30 smårutede vinduer må jeg si. Selv med tok det 5 timer å komme gjennom vindusvasken i det huset 😏

Kayia skrev (59 minutter siden):

Det har jeg, og jeg eeeelsker den. Jeg elsket den enda høyere da jeg bodde i en enebolig med 30 smårutede vinduer må jeg si. Selv med tok det 5 timer å komme gjennom vindusvasken i det huset 😏

Jeg ønsker meg det.  Spiller ingen rolle hvor lang tid den bruker, bare vinduene blir rene.  Vi har mye vindu i denne leiligheten og jeg når ikke engang opp.

Kayia skrev (1 time siden):

Jeg har heller ikke tørketrommel, den lot jeg stå igjen hos eksen sammen med sitruspressen, skjæremaskinen, brødbakemaskinen og eggekokeren vi fikk av hans foreldre til jul men aldri brukte ;)

Noe av det beste med samlivsbrudd er å kunne sende med eksen alle gavene fra svigers som man egentlig ikke vil ha. 

Kjøpte en en gang, blir aldri brukt. Eggekoker og skjæremaskin derimot! 

Hva er en vindusvasker???

Annonse

Dorthe skrev (24 minutter siden):

Det er en liten robot man setter fast på vindu og så vasker den.  Som en robotstøvsuger men den vasker vinduer 

Aha, du tenker på den du ja. Jeg har en ladbar Kähler, ikke robot :) 

Kayia skrev (3 timer siden):

Så interessant. Hvordan tilbereder du sous vide uten stav og vakummaskin? Og artig at vaffel er unntaket - hvordan lager du goro og krumkamer på andre måter enn i jern? 

Jeg tilbereder ikke sånt 😄 Ikke lager jeg sånne julekaker heller. Vafler derimot lager jeg i alle varianter minst to ganger i uka. Jeg bor på bare 35 kvm og hater for mange ting og rot, så har bare det absolutt nødvendigste her! Andre har jo behov for mer da.  

Kashmir skrev (14 timer siden):

Jeg tilbereder ikke sånt 😄 Ikke lager jeg sånne julekaker heller. Vafler derimot lager jeg i alle varianter minst to ganger i uka. Jeg bor på bare 35 kvm og hater for mange ting og rot, så har bare det absolutt nødvendigste her! Andre har jo behov for mer da.  

Vafler ❤️ Støtter den prioriteringen. 

Kayia skrev (22 timer siden):

Nå er det ikke meg du svarer, men jeg svarer likevel: Jeg er ikke interessert i sous vide, så det er uaktuelt å ha. Goro og krumkaker lager jeg heller ikke. Jeg fikk et krumkakejern i gave for snart 25 år siden - uten å ha ønsket meg det. Det var oppe fra esken for aller første gang i fjor fordi mannen min syntes det var på tide å bruke det 😄 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...