Gå til innhold

Hvordan er det vanlig å bruke vival?

Anbefalte innlegg

snusmumeriken96

Grunnen til at jeg lurer på det er fordi jeg lurer på om jeg trapper ned på riktig måte? ( da jeg ikke brukte vival på samme måte som andre)

Jeg bruker jo ikke vival hver dag, men hver 5 -7 dag. Dette var slik jeg brukte vival- hver 5-7 dag tok jeg høyere og høyere dose. Var til slutt oppi 25 mg.

Mens andre de bruker vel vival på denne mpren:

5mg morgen og kvelf hver dag?

Jeg prøver nemlig å trappe ned på vival, men jeg bruker det ikke hver dag, men hver 5 dag. 

Nå har jeg trappet ned over flere uker. Det vil si jeg har trappet ned fra 20 mg og ned til 5 nå. 

Men jeg er usikker om jeg er avhengig eller ikke da jeg ikke tar hver dag. Har mye angst men drt hadde jeg før jeg startet med vival også.

Har gått på vival i 3 måneder nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/485369-hvordan-er-det-vanlig-%C3%A5-bruke-vival/
Del på andre sider

Fortsetter under...

snusmumeriken96
snusmumeriken96 skrev (2 timer siden):

Grunnen til at jeg lurer på det er fordi jeg lurer på om jeg trapper ned på riktig måte? ( da jeg ikke brukte vival på samme måte som andre)

Jeg bruker jo ikke vival hver dag, men hver 5 -7 dag. Dette var slik jeg brukte vival- hver 5-7 dag tok jeg høyere og høyere dose. Var til slutt oppi 25 mg.

Mens andre de bruker vel vival på denne mpren:

5mg morgen og kvelf hver dag?

Jeg prøver nemlig å trappe ned på vival, men jeg bruker det ikke hver dag, men hver 5 dag. 

Nå har jeg trappet ned over flere uker. Det vil si jeg har trappet ned fra 20 mg og ned til 5 nå. 

Men jeg er usikker om jeg er avhengig eller ikke da jeg ikke tar hver dag. Har mye angst men drt hadde jeg før jeg startet med vival også.

Har gått på vival i 3 måneder nå.

Er det ingen som er blitt behandlet med vival her? 

snusmumeriken96
stjernestøv skrev (13 minutter siden):

jeg har brukt vival hver kveld i mange år, øker ikke dosen. 

Hm, ok. Tror du jeg er avhengig som bruker hver 5-7 dag?

Jeg lurer altså på hvor angsten kommer fra, om det r abstitenser eller ikke. 

AnonymBruker
snusmumeriken96 skrev (3 minutter siden):

Mest sannsynlig blir angsten bedre eller borte om du bare får i deg nok mat. 

Anonymkode: 43f89...69b

stjernestøv
snusmumeriken96 skrev (5 minutter siden):

Tror ikke du er avhengig nei. 

Tviler på at det er abstinenser. 

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Så du tar vival hver dag bare sånn for sikkerhet skyld og ikke fordi du faktisk har behov for det? 

Anonymkode: 5d34f...375

Hun sier ikke hun tar det hver dag, men ca. hver 5. dag. Skal være enig i at det høres litt snodig ut, men jeg vet ikke akkurat hvorfor hun har dette mønsteret da. Hun bør jo høre med legen sin om dette og ikke noen ukjente på nettet.

snusmumeriken96
Lillemus skrev (1 time siden):

Hun sier ikke hun tar det hver dag, men ca. hver 5. dag. Skal være enig i at det høres litt snodig ut, men jeg vet ikke akkurat hvorfor hun har dette mønsteret da. Hun bør jo høre med legen sin om dette og ikke noen ukjente på nettet.

Fordi min forrige lege anbefalte det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...