Gå til innhold

Alternativ til Seroquel for søvn man kan få på blåresept?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
aa-k-j skrev (3 timer siden):

Jeg brukte truxal tidligere og kan ikke huske jeg gikk opp i vekt av den. 

Oki, det er antipsykotika sant? Hva var grunnen til at du sluttet? Og man bruker vel lavere doser av den for søvn enn for psykose o.l?

Osten skrev (1 time siden):

Tolvon 

Er det antidepressiva? Kan man bruke den i lavere doser for søvn?

Everybody skrev (13 minutter siden):

Legen sier Seroquel er den snilleste med tanke på bivirkninger og effekt. Er det sant?

Spør du meg om det? Jeg vet ikke, eneste psykiater har sagt til meg er at Seroquel er mye bedre mtp sult/ulvehunger enn Zyprexa men at han likevel tenker den kan være skyld i at jeg overspiser i perioder.

Anonymkode: ec2e7...246

Annonse

Eva Sofie

Jeg har hatt god virkning av Atarax de siste 4 årene. Jeg vet at andre bruker Phenergan og generika til Vallergan (den som har enormt mange tråder nå for tiden; alimacin e.l.). Alle er opprinnelig et antihistamin, men som har vist seg å være godt egnet mot søvn.

For 12-15 år siden var disse medisinene som å spise suketter for min del, de ga ingen virkning mot søvn. Jeg gikk på høy dose med Truxal og en del annet. I dag sover jeg godt og jeg har tillatelse av legen til å variere mengden tabl. innen en viss mengde, for jeg trenger ikke lik dose hver dag. Legen min foretrekker det fremfor innsovningsmedisiner, og jeg er også glad for en slik ordning.

Eva Sofie
Eva Sofie skrev (Akkurat nå):

Jeg har hatt god virkning av Atarax de siste 4 årene. Jeg vet at andre bruker Phenergan og generika til Vallergan (den som har enormt mange tråder nå for tiden; alimacin e.l.). Alle er opprinnelig et antihistamin, men som har vist seg å være godt egnet mot søvn.

For 12-15 år siden var disse medisinene som å spise suketter for min del, de ga ingen virkning mot søvn. Jeg gikk på høy dose med Truxal og en del annet. I dag sover jeg godt og jeg har tillatelse av legen til å variere mengden tabl. innen en viss mengde, for jeg trenger ikke lik dose hver dag. Legen min foretrekker det fremfor innsovningsmedisiner, og jeg er også glad for en slik ordning.

PS: Atarax kan man få på blå resept om den brukes i mer enn 3 måneder i løpet av ett år.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er jo like ille mtp matinntak.

Anonymkode: 587fd...e08

Ok. Det merket ikke jeg, men jeg brukte det ikke lenge da. Sov i alle fall godt på det. 

Endret av Osten

Annonse

Tolvon, Truxal, Phenergan (hvis du har allergi eller legen din er villig til å ta en "spansk en" rundt allergi), Atarax, Surmontil, Alimemazin (samme som Phenergan vedr. allergi), Nozinan, Sinequan, finnes sikkert flere og..

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
ISW skrev (På 16.8.2024 den 17.37):

Tolvon, Truxal, Phenergan (hvis du har allergi eller legen din er villig til å ta en "spansk en" rundt allergi), Atarax, Surmontil, Alimemazin (samme som Phenergan vedr. allergi), Nozinan, Sinequan, finnes sikkert flere og..

JeG får alimemazin utskrevet «for søvn»🤷‍♀️

Noen som vet om det er noen særlige forskjeller mellom alimemazin og phenergan? Føler meg så tåkete på alimemazin så lurte på spørre legen om phenergan istedet 

Anonymkode: a58b4...0a4

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...