Gå til innhold

Noen her som har fått diagnosen dyssosiale trekk eller dyssosial pf?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg sliter veldig med å ha fått noe sånt slengt etter meg. Dette er en mer stigmatisert diagnose enn eupf. Jeg skjønner bare ikke hvordan jeg skal takle det. For det første så er jeg heller ikke enig. Og jeg har aldri vært utredet for det heller da den kun er satt bassert på det en viss psykolog som jeg har snakket med 1 gang kaller observasjon og journal. Det har aldri vært gjort en strukturert utredning, aldri noe skjemaer. Dvs så vet de ikke årsaken til mine handlinger eller ting jeg har sagt. Alt er kun basert på deres antagelser. Dette gjør meg trist. Og det er jo selvsagt helt umulig å bli kvitt en sånn diagnose. Spesielt med tanke på at jeg nå ikke går til dps lenger heller. Men denne diagnosen plager meg da jeg er 80% sikker på at jeg ikke har den. 

Er det noen flere her som har fått den? Hvordan takler du den? 

Anonymkode: fb844...213

Fortsetter under...

Det forstår jeg er skikkelig tøft. Jeg vet hvordan det er å ha merkelappen EUPF, men dyssosial må jo være ennå verre. Spesielt mtp du har fått den på syltynt grunnlag. 

Eneste erfaring jeg selv har er en ekskjæreste som fikk diagnosen. Han hadde null selvinnsikt. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.8.2024 den 17.42):

Jeg sliter veldig med å ha fått noe sånt slengt etter meg. Dette er en mer stigmatisert diagnose enn eupf. Jeg skjønner bare ikke hvordan jeg skal takle det. For det første så er jeg heller ikke enig. Og jeg har aldri vært utredet for det heller da den kun er satt bassert på det en viss psykolog som jeg har snakket med 1 gang kaller observasjon og journal. Det har aldri vært gjort en strukturert utredning, aldri noe skjemaer. Dvs så vet de ikke årsaken til mine handlinger eller ting jeg har sagt. Alt er kun basert på deres antagelser. Dette gjør meg trist. Og det er jo selvsagt helt umulig å bli kvitt en sånn diagnose. Spesielt med tanke på at jeg nå ikke går til dps lenger heller. Men denne diagnosen plager meg da jeg er 80% sikker på at jeg ikke har den. 

Jeg har ikke diagnosen, men hadde veldig mange trekk.

Anonymkode: 77e6c...261

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg har ikke diagnosen, men hadde veldig mange trekk.

Har de opplistet den under diagnosene dine at du har trekk av den? Hvordan føles det å ha en sånn stående? 

AnonymBruker skrev (På 16.8.2024 den 17.42):

Årsaken til det du har sagt og bak handlingene dine spiller liten rolle her. Har du vært hensynløs og vist helt mangel på både empati og sympati pluss mangel på respekt for lover eller/ og regler, så er det ikke så rart om du får trekk fra denne personlighetsforstyrrelsen. Man trenger ikke alltid å utrede for å skjønne visse trekk andre har diagnoser. 

Endret av Kashmir

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har de opplistet den under diagnosene dine at du har trekk av den? Hvordan føles det å ha en sånn stående? 

Jeg er ikke ts. 

Jeg svarte ts. 

Nei, jeg har ikke noe i mot at det står i journalen min. Det er jo kun jeg som har tilgang til den og lege eller annen helsepersonell.

Det er egentlig mer vanlig enn du skulle tro å ha slike antisosiale trekk. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...