Gå til innhold

Hvordan få hjelp?

Anbefalte innlegg

Vendi skrev (15 timer siden):

Jeg ser du stadig hevder dette, men det er aldri noe mine behandlere (leger/psykiatere) har sagt til meg. Tvert imot har jeg blitt oppfordret til å oppsøke legevakten ved kriser som skjer på kveldstid, nattestid, eller i helger. Hva en "krise" er kan variere. Men er det krise, så er det krise, og kan derfor ikke vente til dagen etter/mandagen etter hos fastlegen. 

Har ikke skjedd så ofte, så er ikke noe jeg misbruker. 

Når det er avtalt som en kriseløsning, er det selvsagt helt korrekt å gjøre det slik.

Jeg synes dog det er enda bedre at pasienter med slike avtaler heller ringer direkte til behandler på dagtid eller til vakthavende på kveld/natt/helg. Da treffer man en lege som har journalen og som sannsynligvis kjenner pasienten. På legevakt kan det godt være en lege som aldri har sett pasienten tidligere.

Fortsetter under...

Jeg bruker legevakta bare når det er noe som ikke kan vente til neste dag nettopp fordi jeg kommer til en lege som ikke kjenner meg og fordi jeg mener at legevakta ikke skal brys unødvendig. Man går jo ikke til tannlegen på kveld/natt helg heller om det er noe som kan vente/ikke er akutt. Men det er min mening. 

Endret av Emoji

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...