Gå til innhold

Må man trappe ned alimemazin?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har brukt denne over lengre tid. Ønsker å prøve noe annet for søvn (circadin). Kan man kutte tvert over, eller bør man trappe ned dose?

Søkte litt. Og fant en artikkel (https://svelic.se/utredning/?id=2-2767) som skriver at alimemazin har mye til felles med antipsykotika - og de bør man jo trappe ned. Så ble usikker.

Noen her som har slutta ?

Anonymkode: 4c8df...96a

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/485583-m%C3%A5-man-trappe-ned-alimemazin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ok

hva med det med at alimemazin ligner antipsykotika da? Har du noen innspill på det?

Jeg tror ikke disse farmakologiske spissfindighetene hjelper deg så mye.

Ja, alimemazin er kjemisk beslektet med antipsykotika (fenothiaziner). Men det er bruksområdet som avgjør om en medisin skal trappes ned eller ikke, ikke medisinen som sådan. Om du bruker Truxal (som er et antipsykotikum) for søvn, trenger du ikke å trappe ned den heller.

Annonse

AnonymBruker
ISW skrev (14 minutter siden):

Jeg tror ikke disse farmakologiske spissfindighetene hjelper deg så mye.

Ja, alimemazin er kjemisk beslektet med antipsykotika (fenothiaziner). Men det er bruksområdet som avgjør om en medisin skal trappes ned eller ikke, ikke medisinen som sådan. Om du bruker Truxal (som er et antipsykotikum) for søvn, trenger du ikke å trappe ned den heller.

Neida tenkte ikke ift nedtrapping. Bare ble overrasket over at alimemazin sammenlignes med antipsykotika og ble interessert i å vite hvorfor og hva det evt kan ha å si mtp hvordan den virker. 

Jeg har brukt både truxal og seroquel før. Og reagerert dårlig på dem psykisk. 

trodde alimemazin kun var en allergimedisin. Men jeg har hatt noen rare reaksjoner på den og. Så da gikk det plutselig et slags lys opp for meg da jeg leste dette. Muligens. 
Forklar gjerne! Du er et levende leksikon her inne, og elsker det😀

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...