Gå til innhold

Er cipralex en god ssrii?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere som svarer at den fungerer godt kan dere ikke også skrive hva den fungerer godt på for dere? Det hjelper ikke så mye å bare høre "den fungerer godt". 

Anonymkode: f36a8...8bc

Cipralex brukes i hovedsak mot depresjon og angst. Når den fungerer godt, betyr det at symptomene blir betydelig svakere evt forsvinner helt.

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Når du kommer med dine erfaringer er det lurt å skrive ‘jeg går kraftig opp…’ Ellers kan det tolkes som dette gjelder alle, hvilket det ikke gjør.

Anonymkode: 6806f...dd0

De "fleste" går opp i vekt. Og det står under bivirkninger. Kjenner mange som har gått mye opp i vekt. 

Annonse

snusmumeriken96
Trinity80 skrev (3 timer siden):

Om jeg har 😋 Ja, slet sånn ordentlig før jeg ble behandlet med medisin og terapi. 

Har du tyrenakke? Jeg får tykkere og tykkere nakke. Hadde tynn nakke før og nå når jeg bøyer den ned folder det.... 

AnonymBruker
adhoc skrev (4 timer siden):

Nei, de «fleste» gjør ikke det. Inntil en av ti. Skjermdump fra Felleskatalogen vedlagt.

IMG_9455.jpeg

Mange av disse er det garantert mer en 1 av 10 som sliter med. Av alle SSRI jeg har prøvd har alle gitt problemer med utløsning. Interessant å vite hvor mange som ikke opplever det?

Anonymkode: 72f65...8aa

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Mange av disse er det garantert mer en 1 av 10 som sliter med. Av alle SSRI jeg har prøvd har alle gitt problemer med utløsning. Interessant å vite hvor mange som ikke opplever det?

Hva er så viktig med utløsning da? Hallo....!?

Anonymkode: d8cf1...c88

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

En av 10 er mye. Du får ikke utløsning med SSRI. Da må du "jobbe" lenge. 

hattifnattus
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvis du har ett sexliv så er det jo en ganske viktig del 😀

Absolutt. Cipralex for meg drepte alt av sexlyst, og det var som dag og natt da jeg endelig slutta på det. Kjenner også til flere som gikk på samme medisin som opplevde det samme.

AnonymBruker
nachnoo skrev (På 23.8.2024 den 16.09):

Cipralex brukes i hovedsak mot depresjon og angst. Når den fungerer godt, betyr det at symptomene blir betydelig svakere evt forsvinner helt.

Skulle ønske man kunne høre mer om hva slags symptomer det hjelper for. Folk har veldig ulike symptomer. 

Og som isw har skrevet flere ganger her inne så er der absolutt ikke alltid at lav serotonin er årsaken til feks angst og de symptomene man har?

Anonymkode: 3726a...461

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...