Gå til innhold

Hvordan var du som barn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Var veldig stille og sjenert. Gikk greit på skolen når jeg ble kjent med klassen min. Deltok i lek og hadde alltid noen få, men gode venner. Har vel alltid hatt stort behov for egentid og kunne nok fremstå som avvisende, også mot venner. Mye vennene sin fortjeneste at vi holdt sammen hele skolegangen. Tenårene var verre, spesielt på vgs, der trakk jeg meg unna alt sosialt, spiste lunsj alene i tomme klasserom osv. 

Ekstremt ambisiøs. Smart. Kreativ, tok mye initiativ. Selvgod: misunnelig på Da Vinci som ble beskrevet som et universalgeni, det ville jeg også være. Ekstremt redd for å gjøre noe galt. Mye skyldfølelse, dårlig samvittighet. Tidvis ikke så sosial, ville heller holde på med inneaktiviteter på egenhånd. Mer sosial på u.skole og vgs. Tok ofte ledelsen i lek og i ulike prosjekter. Elsket å stå på scenen. Har blitt mer anonym i store grupper i voksen alder. Søvnproblemer. Litt angst og fobier.

Når jeg ser denne listen ser jeg jo at det kanskje ikke er såå fjernt at noen mener jeg har en bipolar-diagnose 😅

AnonymBruker
Sokk skrev (2 minutter siden):

Ekstremt ambisiøs. Smart. Kreativ, tok mye initiativ. Selvgod: misunnelig på Da Vinci som ble beskrevet som et universalgeni, det ville jeg også være. Ekstremt redd for å gjøre noe galt. Mye skyldfølelse, dårlig samvittighet. Tidvis ikke så sosial, ville heller holde på med inneaktiviteter på egenhånd. Mer sosial på u.skole og vgs. Tok ofte ledelsen i lek og i ulike prosjekter. Elsket å stå på scenen. Har blitt mer anonym i store grupper i voksen alder. Søvnproblemer. Litt angst og fobier.

Når jeg ser denne listen ser jeg jo at det kanskje ikke er såå fjernt at noen mener jeg har en bipolar-diagnose 😅

Eller bare en spesiell personlighetstype

Anonymkode: e7569...5f7

Annonse

UtakknemligDiva

Veldig sjenert og viste ikke hvordan jeg skulle delta i leker med andre barn hvis de var i gang.

Men jeg fikk lettere kontakt hvis det andre barnet var alene. 

Jeg var alltid den som ble utenfor hvis de andre var litt ekskluderende. 

Jeg var veldig aktiv. Jeg hadde fordelen at jeg kjeder meg ikke alene. Så om jeg ikke hadde noen å ha selskap med så fant jeg på ting selv.

Jeg var veldig irriterert på meg selv for dette med å være stille. 
Er ikke så ille i dag. Men jeg ser heller ikke hvorfor alle skal hoppe rundt og rope og lage scener hele tiden. Det hadde blitt slitsomt om alle var sånn.

snusmumeriken96

Jeg hadde et stort temperamang, og husker jeg ofte ble veldig sint på lærerne om de sa fra til meg. Jeg har add da, så jeg måtte anstrenge meg veldig mye for å få ting gjort, men jeg fikk det som regel til, men ble veldig sliten husker jeg.

Men rundt andre barn var jeg stille og sjenert. Hadde noen få gode venner. 

Annonse

hattifnattus

Jeg var den som var stille og sjenert på skolen, gikk mye alene jo eldre jeg ble  men som eksploderte i utagering hjemme der jeg følte meg trygg nok til å slippe alt ut. Viste seg i voksen alder at jeg hadde asperger syndrom, noe som forklarer hvorfor det sosiale ble verre jo eldre jeg ble og ved overganger og forandringer.

Var tidlig skoleklar, tok det meste lett uten anstrengelse og ble raskt kjent som flinkis i klassen. Hadde vel en viss anerkjennelse blant andre ut fra det men jeg begynte å føle på mindreverd tidlig. I skolesetting var jeg alltid i lederrollen på både kreative og faglige områder men det ble vanskeligere og vanskeligere med venner fra midten av barneskolen. Hjalp ikke akkurat på selbildet å få beskjed fra lærer om at jeg tok for mye plass. De eneste tingene jeg var god på sosialt, var visstnok bare feil. Da sluttet jeg å arrangere og organisere kreative greier. 

På ungdomskolen var jeg fortsatt en sterk elev karaktermessig men trakk meg mer og mer tilbake. Hadde nok mine første depresjoner der. 

På VGS var de to første årene en bergogdalbane. Tredje året var jeg nesten helt isolert. Ville bare hjem og legge meg og hadde for mye fravær egentlig men leverte fortsatt ok resultater hvis jeg først klarte levere inn noe, så jeg kom gjennom VGS ved at man utviste noe skjønn rundt fraværet der (men hjelp fikk jeg ikke da). 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...