Gå til innhold

Hvilke benzo har dere prøvd? Er Sobril det "svakeste"?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
snusmumeriken96 skrev (1 time siden):

Ja, sobril er svakt. Har prøvd det en gang før og merka ingen ting. 

Men jeg merker nesten ingen effekt av vival heller.

Hvilke andre benzo finnes som er vanlig at leger i psykiatrien tyr til?

Anonymkode: 44723...6f6

Annonse

AnonymBruker
snusmumeriken96 skrev (1 time siden):

Ja, sobril er svakt. Har prøvd det en gang før og merka ingen ting. 

Men jeg merker nesten ingen effekt av vival heller.

Ah, ok. Kanskje ingen vits i å be om Vival heller da.

snusmumeriken96
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ah, ok. Kanskje ingen vits i å be om Vival heller da.

Funker ok første gang, men spør etter 5 mg. 

Nå vet ikke jeg om du er en mann eller kvinne, men jeg som kvinne har aldri hatt effekt av 2mg. 

snusmumeriken96
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hvilke andre benzo finnes som er vanlig at leger i psykiatrien tyr til?

Anner ikke. Tror bare det er sobril,vival, stesolid (husker ikke navn), apodorm (søvn) og imovane. 

Atrax brukes også men det er allergimedisin, og ellers har jeg flere ganger blitt tilbudt quetiapin. 

AnonymBruker
snusmumeriken96 skrev (4 minutter siden):

Anner ikke. Tror bare det er sobril,vival, stesolid (husker ikke navn), apodorm (søvn) og imovane. 

Atrax brukes også men det er allergimedisin, og ellers har jeg flere ganger blitt tilbudt quetiapin. 

Takker så mye for svaret ditt.

Jeg tror du får bedre svar om du tar deg tid til å skrive skikkelige innlegg og ikke bare en overskrift og et punktum.

Det finnes ikke svake og sterke medisiner på den måten du spør etter. Alt er doseavhengig. F.eks er 25 mg Sobril 4 ganger om dagen sterkere enn 1 mg Xanor. 

For å ta et annet eksempel: 10 mg av betablokkeren bisoprolol tilsvarer 100 mg av betablokkeren metoprolol. Førstnevnte selges i 10 mg tabletter og sistnevnte selges i 100 mg tabletter. Det er ganske likegyldig hvem av disse du tar, når det gjelder effekt. Er poenget ditt da at bisoprolol er 10 ganger sterkere enn metoprolol? Eller hva tenker du? 

Endret av ISW

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...