Gå til innhold

Nå skal jeg se hvor lang tid det tar før psykisk helse i kommunen melder inn bekymring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

De kommer vanligvis til meg 4 ganger i uka. De sender melding før de kommer og spør om det er greit at de kommer. I 1 uke nå så har jeg ikkke svart på meldingene, jeg har ikke lukket opp døra når de har ringt på og jeg har ikke tatt telefonen når de da etterpå har ringt på den. 

Nå skal jeg se hvor lang tid det tar før de melder inn bekymring fordi for alt dem vet så har jeg tatt selvmord fordi jeg sa jeg var suicidal og deprimert. Mest sannsynlig kommer de aldri til å melde inn noen bekymring. Og det er helt greit at jeg kan bli en av de som lå død i flere måneder før naboene merket en mistenkelig lukt. Ikke at jeg skal dø for det skal jeg ikke. 

Grunnen til at jeg ikke vil ha noe med de å gjøre lenger er fordi de er bare en plage uansett og jeg er deprimert så jeg skal bare ligge i senga å råtne. 

Anonymkode: 947e7...f67

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er også deprimert og vet hvor fælt det kan være. Er det ikke mer konstruktivt at du gir beskjed til teamet at du ikke vil ha oppfølging i en periode nå?

Anonymkode: 1938d...15b

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De kommer vanligvis til meg 4 ganger i uka. De sender melding før de kommer og spør om det er greit at de kommer. I 1 uke nå så har jeg ikkke svart på meldingene, jeg har ikke lukket opp døra når de har ringt på og jeg har ikke tatt telefonen når de da etterpå har ringt på den. 

Nå skal jeg se hvor lang tid det tar før de melder inn bekymring fordi for alt dem vet så har jeg tatt selvmord fordi jeg sa jeg var suicidal og deprimert. Mest sannsynlig kommer de aldri til å melde inn noen bekymring. Og det er helt greit at jeg kan bli en av de som lå død i flere måneder før naboene merket en mistenkelig lukt. Ikke at jeg skal dø for det skal jeg ikke. 

Grunnen til at jeg ikke vil ha noe med de å gjøre lenger er fordi de er bare en plage uansett og jeg er deprimert så jeg skal bare ligge i senga å råtne. 

Skikkelig modent gjort av deg

Anonymkode: 3745e...de3

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du kan jo sende dem en melding at de vil ta en pause så slipper de komme for ingenting.

Men ta deg en tur i skogen, kanskje det hjelper, å ligge i senga hjelper som regel ikke dessverre :( 

Anonymkode: 95d63...404

AnonymBruker

Hva var hensikten med tråden, TS? Hvis du har bestemt deg for å ligge i senga og råtne, hva var grunnen til at du startet tråden? Hva slags svar ønsker du?

Anonymkode: 4aa1a...41e

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg er også deprimert og vet hvor fælt det kan være. Er det ikke mer konstruktivt at du gir beskjed til teamet at du ikke vil ha oppfølging i en periode nå?

Anonymkode: 1938d...15b

Jeg har sagt til de de ikke skal komme. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje du tester dem fordi du vil finne ut om de virkelig bryr seg? Det er noe jeg kunne gjort 😪

Anonymkode: 71fb1...c75

Jeg er glad jeg ikke er helsepersonell, slik barnslig dramaoppførsel hadde jeg ikke hatt tålmodighet med.

Hvem tror dere at dere er, som kan oppføre dere slik mot folk som er på jobb for å hjelpe dere?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er glad jeg ikke er helsepersonell, slik barnslig dramaoppførsel hadde jeg ikke hatt tålmodighet med.

Hvem tror dere at dere er, som kan oppføre dere slik mot folk som er på jobb for å hjelpe dere?

Hva mener du med "oppføre seg slik"? Jeg ignorerer dem. Thats all. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette er så tullete og barnslig gjort. Hva med å ta litt ansvar selv for livet ditt?

Anonymkode: 254e7...7e9

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hva mener du med "oppføre seg slik"? Jeg ignorerer dem. Thats all. 

Nei. Du sier selv at du skal "se hvor lang tid det tar". Som om du tester dem. Det er barnslig, og svært respektløst ovenfor deres tid og deres jobb. Dette er ikke en lek.

Annonse

AnonymBruker

Du må ha det veldig vondt som må gjøre sånn for å sjekke om folk faktisk bryr seg om deg. Det høres ut som du er veldig ensom og har problemer med å stole på at du er god nok i andres øyne. På et eller annet tidspunkt vil du kanskje innse at det du gjør driver folk lenger unna deg og du blir mer og mer ensom. 

Anonymkode: 03b59...5bc

Eva Sofie
AnonymBruker skrev (På 26.8.2024 den 16.45):

AnonymBruker skrev (På 26.8.2024 den 17.31):

Jeg har sagt til de de ikke skal komme. 

Det høres veldig vondt ut å ikke ville møte andre - og en umiddelbar respons fra andre, fordi en blir oppgitt, kan være å si at adferden er lite moden eller lite gjennomtenkt. Jeg er ikke umiddelbart enig i dette.

Hvor lenge har du vært deprimert? Er det et "mønster" du har, ved å trekke deg unna hjelp når du får det vanskelig eller er dette første gang?

Hva ønsker du til syvende og sist at skal skje om du fortsetter å avvise de som kan hjelpe deg... De konkrete handlingene dine er en sak, men hva ønsker du å signalisere/fortelle. Du sier at du har gitt de beskjed om at de ikke skal komme. Da har dere gjort en avtale (slik de tenker).

AnonymBruker skrev (På 26.8.2024 den 16.45):

Dette høres ut som en form for selvskading. Jeg gjetter at du ikke er så god på avvisninger, og da må det være ganske vondt og ensomt å være deg mens du venter på at noen skal bite på agnet ditt (som de ikke kan gjette seg til at du har lagt ut).

Jeg tror du lettere får det du trenger (omsorg og å bli sett og hørt) om du sier at du er redd for å bli forlatt.

Endret av Kayia

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...