Gå til innhold

Jeg er totalt utslitt av "vakt-modusen"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Prøver å komme meg ut, bruke kroppen og være i aktivitet, men det fungerer ikke. Det gjør meg bare i enda større grad oppjaget. 

Hver eneste gang jeg ser et menneske på gata "ser jeg en trussel", og denne personen "svarer"ved å gi et stygt blikk/rare blikk. 

Jeg får ikke fred noen sted. Ikke hjemme og ikke ute. Jeg er i fight/flight mobilisering så fort jeg går ut døra, og jeg er aldti helt grei her hjemme heller. 

Er det noen andre som sliter med det samme?

Anonymkode: afe35...26d

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/485892-jeg-er-totalt-utslitt-av-vakt-modusen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har ingen følelser lenger, bare aggresjon og sinne. Føler meg fremmed i mitt eget samfunn, og borte vekk fra meg selv. 

I går var fleste dagen p å 1 og en halv måned at livet var vanlig. Jeg var rolig og avslappet, og jeg gikk en såå koselig tur ute og ryddet hele leiligheten + malte et bord. 

Men det er sjeldent jeg finner fram til denne roen da jeg på en måte er litt redd for folk også er det folk overalr rundt til alle døgnets tider her jeg bor - aktiviter fungerer ikke for angst da mennesker er problemet.

Da får jeg aldri fred.

AnonymBruker

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hver eneste gang jeg ser et menneske på gata "ser jeg en trussel", og denne personen "svarer"ved å gi et stygt blikk/rare blikk. 

Det kan være du bør begynne på eller øke AP. 

Anonymkode: 5f65f...ed4

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har vært der to ganger. Jeg er jo henvist. Man får jo ikke gjort noe mer enn det.

Har du fortalt om de menneskene du ser på gata da? Fastlege kan starte opp med medisiner mens du venter, jeg er enig med den andre anonyme at du nok trenger antipsykotika (AP). 

Anonymkode: 67081...42c

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du fortalt om de menneskene du ser på gata da? Fastlege kan starte opp med medisiner mens du venter, jeg er enig med den andre anonyme at du nok trenger antipsykotika (AP). 

Anonymkode: 67081...42c

Hæ? Ånei, jeg er ikke psykotisk. Jeg er i fight/flight mobilisering. 

Hvis du ikke har hatt plager med dette tidligere selv, så kan du ikke skjønne. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg sliter med angst. Min frykt er mennesker. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hæ? Ånei, jeg er ikke psykotisk. Jeg er i fight/flight mobilisering. 

Hvis du ikke har hatt plager med dette tidligere selv, så kan du ikke skjønne. 

AP brukes også ved dette. Når du mener at folk sender deg stygge blikk kan tiden være inne for å forsøke AP.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

AP brukes også ved dette. Når du mener at folk sender deg stygge blikk kan tiden være inne for å forsøke AP.

Nei,det et amygdala, urinstinktene våres. Jeg er i en form for instinktmodus og andre vekkes ut. Kasmir her sliter med det samme, det er en bruker.

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har ingen følelser lenger, bare aggresjon og sinne. Føler meg fremmed i mitt eget samfunn, og borte vekk fra meg selv. 

I går var fleste dagen p å 1 og en halv måned at livet var vanlig. Jeg var rolig og avslappet, og jeg gikk en såå koselig tur ute og ryddet hele leiligheten + malte et bord. 

Men det er sjeldent jeg finner fram til denne roen da jeg på en måte er litt redd for folk også er det folk overalr rundt til alle døgnets tider her jeg bor - aktiviter fungerer ikke for angst da mennesker er problemet.

Da får jeg aldri fred.

Kanskje kan du ha nytte av kalde dusjer eller isbading. Det finnes informasjon om dette mange steder, men et eksempel er denne artikkelen: Effects of winter sea bathing on psychoneuroendocrinoimmunological parameters - ScienceDirect

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nei,det et amygdala, urinstinktene våres. Jeg er i en form for instinktmodus og andre vekkes ut. Kasmir her sliter med det samme, det er en bruker.

Er også i fight flught så jeg forstår hva du snakker om. Selv om jeg ikke er «redd» for de samme tingene

Men et system i autoamarisk beredskapsnodus/overlevelsesnodus som ikke får skrudd av

Anonymkode: a583e...d27

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er også i fight flught så jeg forstår hva du snakker om. Selv om jeg ikke er «redd» for de samme tingene

Men et system i autoamarisk beredskapsnodus/overlevelsesnodus som ikke får skrudd av

Anonymkode: a583e...d27

Legger du på deg mye av dette? Synes selv jeg legger på meg litt med tiden. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...