Gå til innhold

Må man være innlagt når man er hypoman/manisk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har vært innlagt en gang pga hypomani også har utskrivelse blitt utsatt en gang pga hypomani. Men ellers har jeg vært hjemme. Det har jo også vært ulike grader av hypomani. Grenset til mani da jeg var innlagt for det. 

SofieVeie
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Eller får man verktøy og medisiner av behandler man kan bruke ?

Anonymkode: 8f455...d9a

Nei man må ikke være innlagt. Når du har hatt en mani får du forebyggende medisiner som gjør at du gjerne ikke blir manisk eller like manisk, slik at gjentatte innleggelser pga mani ikke er en problemstilling. 

Annonse

Drømmeautomat

Hypomani tror jeg ikke det er veldig vanlig å bli innlagt for, i hvert fall ikke hvis man har bp2. Mulig de med bp1 legges inn med hypomani noen ganger pga. risiko for full mani. Tvangsinnlagt med hypomani kan man vel per definisjon ikke bli, vil jeg tro.

AnonymBruker
nachnoo skrev (1 time siden):

Ikke ved hypomani. Men i praksis er så og si alle med mani innlagt

Dette har jeg diskutert ned mange fagkompetente. Noen sier som deg og noen mener man kan ha mani uten å bli lagt inn. Jeg har vært innlagt med én mani og to uten innleggelse https://bipolar2.no/bipolare_lidelser.html MÅ ikke legges inn

Anonymkode: 89149...875

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Dette har jeg diskutert ned mange fagkompetente. Noen sier som deg og noen mener man kan ha mani uten å bli lagt inn. Jeg har vært innlagt med én mani og to uten innleggelse https://bipolar2.no/bipolare_lidelser.html MÅ ikke legges inn

Anonymkode: 89149...875

Du må lese det jeg skrev en gang til. Jeg skriver ikke at alle med mani må legges inn, selv om de fleste blir innlagt. Heldigvis er det noen som stoler på pårørende og helsepersonell og lar seg behandle hjemme ved begynnende mani. Men dessverre er det mange som føler seg så bra at de avviser et hvert behandlingstiltak. Da blir det oftest tvangsinnleggelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...