AnonymBruker Skrevet 27. august Del Skrevet 27. august Jeg har tidligere slitt veldig alvorlig psykisk kan man si, psykose, selvmord, selvskading, depresjon osv osv... men siste året nå har jeg vært så heldig at jeg har klart å lage en meningsfull hverdag for meg selv og jeg har stort sett ett eller annet å gjøre hver dag, eller i alle fall 5 av 7 dager i uka. MEN så kom en stor vending jeg ikke var forberedt på og det er at det har rett og slett blitt alt for mye for meg så fikk ett meltdown eller hva en nå skal kalle det og nå er alt overveldende og jeg klarer ikke ta bussen alene lenger f.eks eller dra på jobb fordi det blir overveldende og for mye. (Dette var absolutt ett problem jeg aldri hadde før altså, så...). Så hva kan jeg gjøre nå? Anonymkode: 52c0c...099 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/485935-alt-er-overveldende-og-jeg-klarer-ikke-ting-lengre/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august Del Skrevet 27. august Gå til fastlegen. Han/hun kan gi deg sykemelding hvis det er noe dere blir enige om at du kan trenge, også evt henvise deg videre. Anonymkode: 32419...834 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/485935-alt-er-overveldende-og-jeg-klarer-ikke-ting-lengre/#findComment-4313236 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sokk Skrevet 27. august Del Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Så hva kan jeg gjøre nå? Det er så kjipt når ting plutselig går dårlig igjen. Har du en plan for hva du skal gjøre ved et tilbakefall? Hvem du skal kontakte e.l.? Om du ikke har en plan, gå til fastlegen og ta det derfra. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/485935-alt-er-overveldende-og-jeg-klarer-ikke-ting-lengre/#findComment-4313262 Del på andre sider Flere delingsvalg…
krøll9 Skrevet 27. august Del Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har tidligere slitt veldig alvorlig psykisk kan man si, psykose, selvmord, selvskading, depresjon osv osv... men siste året nå har jeg vært så heldig at jeg har klart å lage en meningsfull hverdag for meg selv og jeg har stort sett ett eller annet å gjøre hver dag, eller i alle fall 5 av 7 dager i uka. MEN så kom en stor vending jeg ikke var forberedt på og det er at det har rett og slett blitt alt for mye for meg så fikk ett meltdown eller hva en nå skal kalle det og nå er alt overveldende og jeg klarer ikke ta bussen alene lenger f.eks eller dra på jobb fordi det blir overveldende og for mye. (Dette var absolutt ett problem jeg aldri hadde før altså, så...). Så hva kan jeg gjøre nå? Anonymkode: 52c0c...099 Beskjeden du fikk var sikkert et skikkelig tryneslag, tenker jeg. Det er ikke rart å reagere med masse negative og vanskelig håndterbare følelser når det skjer noe ille. Det er din rett å føle som du gjør og sikkert ikke unaturlig heller. Det blir en utfordring å finne ut av hvordan du skal reagere og håndtere situasjonen nå. Det virker som du har hatt det greit på mange måter den siste tiden og du skriver at det du opplever nå har kommet overraskende på, altså innholdet i den beskjeden. Med din historikk er det en fare for å falle inn i gamle mønstre med selvskading eller annen destruktiv atferd. Det er jo det du har brukt før. Du må finne ut av hvordan en/du kan håndtere dagens situasjon uten å forverre situasjonen for deg selv i tillegg til det som allerede har gått galt... Du er ute etter å få situasjonen stabil igjen etter denne sjokkbølgen som treffer deg nå. La det problemet forbli ett problem - ikke "lag flere" ved å kjøre helt ut i grøfta handlingsmessig og mentalt nå. Du kan ikke det! Søk råd, ta en timeout om nødvendig og tenk aktivt gjennom hvordan du skal fordøye dette nye. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/485935-alt-er-overveldende-og-jeg-klarer-ikke-ting-lengre/#findComment-4313314 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.