Gå til innhold

Hvor ille er det å autoseponere antidepressiva?

Anbefalte innlegg

Den forsvunne diamanten

Har sluttet på setralin 50 mg. Har stått på 100 mg lenge og trappet ned til 50mg to mnd siden. So far so Good. Grunnen er at jeg har diaré og brekninger hver eneste dag. Jeg vet jeg burde snakke med lege. Men det er mye styr og vil bare bli ferdig med det bivirkning tullet. Men jeg burde jo stå på noe annet siden jeg har fått depresjoner hver høst i 4 år. Og den kommer jo snart. Så er det noe risiko for å bli akutt deprimert av at jeg sluttet? Eller får jeg bare fysiske bivirkninger?

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva blir du deprimert av? Kanskje du må finne ut av det? Nå har du gjort begynt å studere og har jo noe du både mestrer og syns er gøy. Jeg vet ikke hva du har gjort alle de andre årene i den tiden før du ble deprimert? 

Men du kunne dratt til fastlegen for tror at på ssri kan man enkelt bytte over til en annen ssri uten å nedtrapping 

Anonymkode: a7c0f...8e7

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva blir du deprimert av? Kanskje du må finne ut av det? Nå har du gjort begynt å studere og har jo noe du både mestrer og syns er gøy. Jeg vet ikke hva du har gjort alle de andre årene i den tiden før du ble deprimert? 

Men du kunne dratt til fastlegen for tror at på ssri kan man enkelt bytte over til en annen ssri uten å nedtrapping 

Jeg tror faktisk det ikke er noe spesiell grunn. Tror det er noe relatert til sesong. Og at mørket kommer. Har mistanke om at jeg kanskje har schizoaffektiv istedet for schizofreni. Og mange med bipolar opplever nedturer på samme årstid. Så kan hende det hjelper at jeg har begynt å studere. Men tviler på at det handler om at jeg ikke har hatt aktivisering fordi det har jeg egentlig hatt alle de årene jeg har blitt deprimert. 

Endret av Den forsvunne diamanten

Annonse

Den forsvunne diamanten
Sokk skrev (1 time siden):

Jeg ble hypoman av å slutte på Zoloft. Etter ca 10 dager, men allerede etter 4 dager opplevde jeg å se alt mye klarere og skarpere. 

Hmm ja jeg trodde det var motsatt det kunne gå men alle reagerer jo veldig forskjellig på medisiner.

AnonymBruker
Den forsvunne diamanten skrev (4 minutter siden):

Har psykiater på dps er det bedre å få han til å gjøre det?

Nei det er jo enklere å få time hos fastlegen. Bare bestill time så får du time når du selv vil ha den. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...