Gå til innhold

Er muslimer en fare for Europa?


erik123

Anbefalte innlegg

Gaylord Focker
ISW skrev (På 30.8.2024 den 10.41):

Dette er ett av de temaene som gjør meg mest "delt" som person. Det er en utrolig vanskelig diskusjon. 

Det jeg tror jeg har landet på, er at det ikke er mulig å se på islam eller muslimer eller mennesker fra muslimske land som en homogen gruppe. Hvis vi ser på etniske nordmenn; noen stemmer Rødt og noen stemmer FrP. Og så har du veldig mange et sted i mellom. På samme måte har man konservative muslimer (som holder på et tankegods som er skremmende), og man har liberale eller sekulære muslimer som drikker alkohol, har sex utenfor ekteskapet, går med skinny jeans, løst hår og som forfekter verdiene mange i vestlige land deler.

Så kan man selvfølgelig påstå (som trolig er sant) at du har flere muslimer i førstnevnte kategori enn du har kristenfanatikere i Norge (disse er også nokså skremmende) - men kanskje ikke sammenlignet med sørstatene i USA? Apropos sistnevnte, så er det en interessant digresjon; det er lite muslimer der men fortsatt mye kriminalitet, som da er utført i hovedsak av mennesker med kristen tro, men gjerne mørk eller latinsk hudfarge.

Det er en interessant diskusjon om "høna og egget". Blir (noen) muslimer kriminelle fordi de blir marginalisert og hatet, eller blir de marginalisert og hatet fordi de er kriminelle? Ja, noen har en æreskultur som jeg finner veldig fæl og uakseptabel. Men jeg kommer heller ikke unna der å tenke at det er ikke muslimer alene om. Du skal ikke veldig langt inn i hip-hop og USA før "respect" er et sentralt tema og dissing av noens mor er det verste man kan gjøre. 

Jeg tror konklusjonen min er at det er en grov forenkling å alene skylde på Islam. Jeg liker generelt ikke sterk praksis av religion; heller ikke Islam, men jeg tror ikke at Islam alene kan forklare det vi ser av kriminalitet. Bildet er nok mye mer komplekst enn som så.

 

Har ikke du skrevet tidligere om den dårlig arbeidsmoralen til somaliere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drømmeautomat
Japemperor skrev (40 minutter siden):

Slutt muslimer er ikke nåtidas jøder. Det er det rett og slett jødene selv som er.

Du kan jo prøve å erstatte ordet muslim med jøde i det som er skrevet i denne tråden og se hvordan det lyder. Det er ting man rett og slett ikke kan skrive i dag fordi det framstår som så hatefullt, hvis det handler om jøder (og med rette). Men sier man det om muslimer får det passere. Det sier noe.

Det er helt greit om du er uenig med meg i dette, men det er også noe du bør tåle at andre skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (7 minutter siden):

hvis det handler om jøder (og med rette). Men sier man det om muslimer får det passere. Det sier noe.

Du kan ikke sammenligne disse to gruppene. Jøder var aldri kriminelle på den måten. 

Anonymkode: 5275a...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (3 minutter siden):

Det er ting man rett og slett ikke kan skrive i dag fordi det framstår som så hatefullt, hvis det handler om jøder (og med rette). Men sier man det om muslimer får det passere. Det sier noe.

Det sier noe (flere ting faktisk, inkludert visse som ikke egner seg for dette forumet 🙄), men ikke det du tror det sier 😂

F.eks, hva skjer om du ikke kan kritiseres, jo da får du som han prinsesse sønnen som ruser seg og banker opp kvinnfolk, helt til det er så stort at boblen sprekker. Tenk på Sverige, visse ting kunne ikke kritiseres, for det var for ille, og plutselig har du svenske tilstander, "boblen sprekker". Ser du ikke koblingen? Kritikk er helt nødvendig i et samfunn, ingen kan slippe kritikk det vil korrumpere samfunnet helt. Jeg bryr meg ikke om du tilber satan, jødedommen, islam, woke-religionen , kommunisme, dyrebeskyttelsen, feminismen, eller noe annet ideologi eller gudeskikkelse. ALLT skal kritiseres, INGEN skal slippe, sånn må det være. 

Hva er alternativet? beskyttede grupper med blankofullmakt til å gjøre hva som helst, mennesker er feilbare, du kan ikke gi mennesker slike posisjoner, dette er samme kommunist fella som dine likemenn har gått i gang på gang på gang. Kommunist lederen får alle pengene, og .... på magisk vis ender det alltid med at han misbruker makten og folket sulter til døde, det er ikke veldig artig å bo i venezuela eller cuba f.eks, på tross av "flott" ideologi.

Lykke til.

Anonymkode: cf21d...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg bryr meg ikke om du tilber satan, jødedommen, islam, woke-religionen , kommunisme, dyrebeskyttelsen, feminismen, eller noe annet ideologi eller gudeskikkelse. ALLT skal kritiseres, INGEN skal slippe, sånn må det være.

Du ser nok ikke poenget mitt. Det er i dag greit å kritisere islam/muslimer og tillegge en hel gruppe mennesker, mange av dem ikke en gang praktiserende muslimer, egenskaper som kriminelle eller motiver som at de ønsker å undergrave norske eller vestlige verdier. Listhaug er f.eks. en maktperson som er talerør for dette. Andre, som du, argumenterer for det samme her og i et utall andre sosiale medier. Denne islamkritikken er så utbredt og gjentakende at den etter hvert er svært trettende, men fortsatt trist og destruktiv.

En slik kritikk kan man — med rette — ikke utsette f.eks. jøder for, fordi man har sett hvor galt avsted det kan bære å tillegge hele folkegrupper negative egenskaper basert på religion/etnisk tilhørighet. Muslimer, på den andre sida, er i dag fritt vilt.

Dette blir siste innlegg fra meg i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (4 minutter siden):

Det er i dag greit å kritisere islam/muslimer og tillegge en hel gruppe mennesker, mange av dem ikke en gang praktiserende muslimer, egenskaper som kriminelle eller motiver som at de ønsker å undergrave norske eller vestlige verdier.

https://p3.no/hva-har-skjedd-med-ludvig/

Det er rett og slett ikke korrekt, ut over anonyme forum, er det 100% woke KRAV i Norge. 

Se fyren fra NRK, han sa at han var bekymret over at muslimer var imot homofili og dermed kunne ha negativ ppåvirkning på homofile i Norge, det var en ekstrem holdning og han begynte å bli fryst ut, og trolig ville han mistet jobben etterhvert. Men "heldigvis" for han, var det bare et skuespill da...  

Drømmeautomat skrev (7 minutter siden):

Dette blir siste innlegg fra meg i denne tråden.

Samme her. Takk for debatten, tror du vant forøvrig. 

Anonymkode: cf21d...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@erik123

Du er en eldre mann på over 70 år. Hvordan var samfunnet i Norge før innvandringen og før det kom muslimer hit? Har det blitt verre eller bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (2 timer siden):

@erik123

Du er en eldre mann på over 70 år. Hvordan var samfunnet i Norge før innvandringen og før det kom muslimer hit? Har det blitt verre eller bedre?

Det har blitt mye verre. Vi hadde ikke slike tilstander i Norge på 70-tallet. Vold og ran og narkotika er dominerer nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A black hole to end it all..

Er islam farlig for Europa?

Spør Assyrerne, kopterne og libaneserne. Alle opprinnelige statsbærende østlige kristne som ble mindretall i sine egne områder pga utbredelsen av islam. Nå er de i mindretall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (På 1.9.2024 den 13.45):

Det er klart jeg har hørt om "svenske tilstander". Sverige har tatt in langt flere flyktninger en Norge de siste ti årene. Norge bedriver med andre ord en mye mer restriktiv innvandringspolitikk.

Fint å høre at du er enig i at Norge har ført en mer fornuftig innvandringspolitikk.

Anonymkode: 236da...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...