Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
nachnoo skrev (6 minutter siden):

Angst for å bli gal (2024 - psykotisk) er ganske vanlig blant de som har angstlidelse. De kan beroliges med at det blir en ikke som følge av angsten.

Ikke når man genuint føler man har mista det heller? Ikke mulig å tenke klart, konsentrere seg eller føle seg tilstede? Uvirkelig osv?

Anonymkode: 0d642...fed

Annonse

Jeg har jobbet på en psykosepost daglig i mange år og har enda tilgode å oppleve noen som er «gal» selv om jeg ikke jobber direkte med pasienter. Jeg møter pasientene på samme måte som jeg møter andre mennesker i hverdagen.

Jeg liker ikke det ordet heller, det gjør vondt inni meg hver gang noen nevner det om personer.. 

Endret av Emoji

Det er veldig vanlig (som en del av "angst for angst") å bli redd for innbilte konsekvenser av angsten:

Eksempelvis:

- Kroppen min (eller hjertet mitt) tåler ikke all denne angsten.

- Jeg kommer til å miste kontroll og bli "gal"

- Jeg kommer til å miste livslysten og bli suicidal av angsten.

Kunne sikkert nevnt mange flere, men det er disse tre jeg selv har hatt i alle fall.

Angst beskytter vel å merke ikke mot hjertesykdom, psykose eller suicidalitet, så det går jo an å ha disse tilstandene samtidig, men angsten fører veldig sjeldent til noe verre. 

AnonymBruker
ISW skrev (15 timer siden):

Det er veldig vanlig (som en del av "angst for angst") å bli redd for innbilte konsekvenser av angsten:

Eksempelvis:

- Kroppen min (eller hjertet mitt) tåler ikke all denne angsten.

- Jeg kommer til å miste kontroll og bli "gal"

- Jeg kommer til å miste livslysten og bli suicidal av angsten.

Kunne sikkert nevnt mange flere, men det er disse tre jeg selv har hatt i alle fall.

Angst beskytter vel å merke ikke mot hjertesykdom, psykose eller suicidalitet, så det går jo an å ha disse tilstandene samtidig, men angsten fører veldig sjeldent til noe verre. 

Jeg for min del føler jeg har mista kontrollen fordi jeg pga «angsten» ikke er meg selv, husker noe, eller klarer å tenke eller regulere meg:/

Anonymkode: 0d642...fed

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...