Gå til innhold

Rangere hvor dårlig man har det psykisk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan gjør man det på best og letteste måte når man skal rangere hvor dårlig man har det psykisk? F.eks skala fra 1 til 10 der f.eks 1 er alvorlig deprimert og aktiv suicidal mens 10 er manisk og superhappy? Eller hva om man f.eks ikke sliter med det men panikkangst? Noen som kan forklare på en lett måte?

Anonymkode: 4452a...0a3

Fortsetter under...

Gjest Vendi
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvordan gjør man det på best og letteste måte når man skal rangere hvor dårlig man har det psykisk? F.eks skala fra 1 til 10 der f.eks 1 er alvorlig deprimert og aktiv suicidal mens 10 er manisk og superhappy? Eller hva om man f.eks ikke sliter med det men panikkangst? Noen som kan forklare på en lett måte?

Ved det første eksempelet (som jeg har erfaring med), så ville jeg ha rangert det som 5 hvis jeg var nøytral/normal i stemningsleiet. Og så justert det opp eller ned etter hvor du føler deg hen på den stemningsskalaen du skisserer. 

Endret av Vendi
AnonymBruker
Sokk skrev (1 minutt siden):

Jeg har en skal fra -5 til 5.

Kunne du utdypet litt? Fungerer den likt min 1 til 10 skala eller? Der -5 er dårlig 0 nøytral og 5 manisk?

Vendi skrev (18 minutter siden):

Ved det første eksempelet (som jeg har erfaring med), så ville jeg ha rangert det som 5 hvis jeg var nøytral/normal i stemningsleiet. Og så justert det opp eller ned etter hvor du føler deg hen på den stemningsskalaen du skisserer. 

Ja, det gir jo mening :) 

Vendi skrev (Akkurat nå):

Artig hvordan mange lager seg sine egne skalaer. Jeg har en egen skala for depresjon, og en egen skala for mani 😆

Hehe. Nyter for tiden livet på en god treer. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kunne du utdypet litt? Fungerer den likt min 1 til 10 skala eller? Der -5 er dårlig 0 nøytral og 5 manisk?

Ja. Denne skalaen er tilpasset meg, da. -5 er å tenke at livet er over, det er bare et spørsmål om tid (-6 så er du død eller rett før), jeg har aldri vært under -5. 5 er akkurat grensen mot mani, jeg har aldri vært manisk. Men jeg synes forsåvidt det passer bra at man sprenger skalaen om man er manisk. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...