Gå til innhold

Hva er alternativ behandling?

Anbefalte innlegg

Jeg går nå på fluoxetin 40 mg. Økte i går. Kjenner jeg har null tro på at økningen skal virke. 

Hvis jeg har rett. Hvilke alternativer har jeg? Jeg går på 300mg Lamictal i tillegg. Wellbutrin var helt feil for meg så den er ikke aktuell. 

Poliklinisk behandling er dessverre ikke heller mulig da de mener jeg har hatt mye behandling og det ble avsluttet nettopp (for ett år siden)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/486050-hva-er-alternativ-behandling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hva er problemet da? Hva sliter du med som du ønsker skulle bli bedre? Er ikke så ett å svare på uten å vite dette, men er kommunen ett alternativ hvis du ikke får poliklinisk behandling?

Anonymkode: ab796...6f8

Problemet er nå hovedsakelig depresjon og ptsd. Jeg funderer ikke i hverdagen. Ligger i timesvis og ser på en figur som beveger seg på tv skjermen. Har ikke konsentrasjon til å se serie, film eller lese. Depressive tanker og tankekjør. 

Jeg har oppfølging hos kommunen en gang i uken, fastlegen en gang i måneden og jeg kan ringe akutt ambulant team ved behov. 

Men ingenting fungerer...

(Ja, jeg har prøvd regelmessig mosjon, være ute i dagslys, meditasjon, takknemighetsjournal, jevne måltider etc)

nachnoo skrev (33 minutter siden):

Et annet og mer potent AD kan være verdt et forsøk. Evt kombinasjon som f.eks. "Calefornian rocket fuel".

Kjerner ikke til den kombinasjonen. Hvilket ad er mer potent?

Annonse

Fru2020 skrev (5 timer siden):

Problemet er nå hovedsakelig depresjon og ptsd. Jeg funderer ikke i hverdagen. Ligger i timesvis og ser på en figur som beveger seg på tv skjermen. Har ikke konsentrasjon til å se serie, film eller lese. Depressive tanker og tankekjør. 

Jeg har oppfølging hos kommunen en gang i uken, fastlegen en gang i måneden og jeg kan ringe akutt ambulant team ved behov. 

Men ingenting fungerer...

(Ja, jeg har prøvd regelmessig mosjon, være ute i dagslys, meditasjon, takknemighetsjournal, jevne måltider etc)

Kjerner ikke til den kombinasjonen. Hvilket ad er mer potent?

Venlafaxin skal være bra ved PTSD. Forsøkte den selv og hjalp meg mye. Måtte dessverre slutte med den etter kort tid da den utløste hypomani. Men i løpet av den korte tida jeg brukte den hjalp den godt på ptsd hos meg. Hjalp meg over den verste "humpen" i behandlingen. 

FjellOgDalar skrev (2 timer siden):

I følge google er det Efexor+Remeron.

Takk. Googlet det men fant ikke de "norske" navnene. 

nachnoo skrev (1 time siden):

I maksdoser av begge.

Takk for svar

aa-k-j skrev (24 minutter siden):

Venlafaxin skal være bra ved PTSD. Forsøkte den selv og hjalp meg mye. Måtte dessverre slutte med den etter kort tid da den utløste hypomani. Men i løpet av den korte tida jeg brukte den hjalp den godt på ptsd hos meg. Hjalp meg over den verste "humpen" i behandlingen. 

Takk for tipset. Har ikke hørt om den medisinen så jeg skal lese litt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...