Gå til innhold

Føler meg alene og har det tøft

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har det skikkelig tøft. Orke ikke gå i detaljer- er flere grunner og sammensatt. MEN en stor ting i dette er at den/de om er mine nærmeste ikke er en trygghet og trugg base for meg lenger. Og føler meg dermed helt alene i en uutholdelige situasjon/livskrise.

Kan man komme seg gjennom med profesjonell hjelp og finne tryggheten i seg selv igjen?

Kan man ha nytte av medisiner for å Få vann over hodet til å jobbe med det?

Anonymkode: 127bd...c85

Fortsetter under...

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

35

• Glitter

18

• Everybody

3

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har det skikkelig tøft. Orke ikke gå i detaljer- er flere grunner og sammensatt. MEN en stor ting i dette er at den/de om er mine nærmeste ikke er en trygghet og trugg base for meg lenger. Og føler meg dermed helt alene i en uutholdelige situasjon/livskrise.

Kan man komme seg gjennom med profesjonell hjelp og finne tryggheten i seg selv igjen?

Kan man ha nytte av medisiner for å Få vann over hodet til å jobbe med det?

*Hodet over vann (heter det)

Anonymkode: 6a693...cd9

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, man kan få det bedre med profesjonell hjelp🙌har du hatt behandler tidligere?

Anonymkode: 85737...bce

Har hatt psykolog men følte jeg ikke fikk noe hjelp. Bare fokus på «angsten» og ikke helhet osv. men sikkert også delvis fordi det er mye motstand i meg til å gå inn i det. Er for voldsomt og uhåndterbart

AnonymBruker

Hva tenker dere om medisiner for å komme litt til seg selv og få tilgang på hodet? Føles umulig å bearbeide noe når man er i en slik tilstand. Evt tips om egnet terapiform? Finnes jo psykologer som feks bruker kroppsorienterte metoder osv

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er gjerne slik i mange menneskers liv at vi ikke kan bruke de nærmeste, våre støttespillere, nettopp fordi de er involvert. Lag deg et nytt støttelag, med deg selv og behandler til å begynne med. 

Anonymkode: f17be...006

Ja🩷men det er så sårt og vanskelig. Og en del av problemet🩷

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja🩷men det er så sårt og vanskelig. Og en del av problemet🩷

Ja, det er slik for mange av oss dessverre. Så er valget å bli sittende stille fordi det er sårt, eller gjøre noe med det.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Ja, det er slik for mange av oss dessverre. Så er valget å bli sittende stille fordi det er sårt, eller gjøre noe med det.

Ja sant. Tror jeg er redd jeg ikke takler å gå inn i det vonde. Redd for å miste det helt?

AnonymBruker
Glitter skrev (9 minutter siden):

Føler med deg. Bortsett nå hvor jeg er innlagt så er jeg svært alene selv. Så hvis tvangen forhåpentligvis oppheves i morgen så er det hjem til det tomme huset. Med to tomme barnerom. 

Livet er ikke enkelt. 

🩷

AnonymBruker
Glitter skrev (30 minutter siden):

Føler med deg. Bortsett nå hvor jeg er innlagt så er jeg svært alene selv. Så hvis tvangen forhåpentligvis oppheves i morgen så er det hjem til det tomme huset. Med to tomme barnerom. 

Livet er ikke enkelt. 

Ble asperger diagnosen din fjernet eller har du den fortsatt? 

Anonymkode: b8891...48b

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ble asperger diagnosen din fjernet eller har du den fortsatt? 

Anonymkode: b8891...48b

Jeg er ikke riktig sikker. Legen sa at symptomene på AS også er noe man kan se ved shizoaffektiv lidelse. Men jeg var jo ikke født med shizoaffektiv lidelse. Problemet knyttet til asperger hadde jeg jo fra jeg var barn..Så ikke vet jeg. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Ja sant. Tror jeg er redd jeg ikke takler å gå inn i det vonde. Redd for å miste det helt?

Haha, ja, kjenner meg igjen. Den strategien er det mange som kaster vekk årene på.

AnonymBruker
Glitter skrev (46 minutter siden):

Livet er ikke enkelt. 

Tenker på deg💚klarer du å gjøre noe for å få tiden til å gå? Eller er du helt utmattet?

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Tenker på deg💚klarer du å gjøre noe for å få tiden til å gå? Eller er du helt utmattet?

Er vel ikke helt utmattet, men jeg sitter i en stol stort sett hele dagen og ser i veggen også sover jeg sånn 11-12 timer. 

AnonymBruker
Glitter skrev (27 minutter siden):

Er vel ikke helt utmattet, men jeg sitter i en stol stort sett hele dagen og ser i veggen også sover jeg sånn 11-12 timer. 

Hvordan prøver personale å hjelpe deg synes du? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...