Gå til innhold

Punktet om søvn på MADRS (selvtest)

Anbefalte innlegg

Gjest Vendi

Spørsmålet som går på søvn handler bare om innsovningsvansker, redusert, lett eller urolig søvn. Men av erfaring vet jeg at det kan være et depresjonssymptom å sove for mye også. Den siste tida har jeg sovet utrolig mye. Har vært veldig sliten med depressive symptomer etter den blandede episoden. Vil faktisk kalle det depresjon. MADRS har vist opp mot 30 poeng, men er stadig fallende nå. Men lurer altså på hvorfor dette med for mye søvn ikke er tatt med? Når jeg har tatt denne testen har jeg måttet score meg selv med 0 poeng under det punktet. 

(Er nok en åpenbar forklaring som jeg ikke har fått med meg). 

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har også lurt på dette, for jeg sover stort sett alltid for mye når jeg er deprimert. Og da blir jo den scoren litt feil egentlig? Men jeg har også tatt en annen test der man skal svare på om man har sovet for mye eller for lite, det synes jeg er mer passende. Husker dog dessverre ikke hva den testen heter da.

Anonymkode: fc80d...7df

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...