Emoji Skrevet 30. august Del Skrevet 30. august (endret) Da en av mine nærmeste fikk «dødsdommen» (agressiv hjernekreft) fikk jeg et nytt perspektiv på livet. Jeg har som andre gode og dårlige dager uten at jeg egentlig har tenkt over det. Men jeg har ubevisst og i liten grad klart å akseptere de dårlige dagene og av og til gjort et stort nummer ut av det for å «redde dagen» eller gravd meg ned i dritten som startet den dårlige dagen. Etter hvert som jeg har sett utviklingen til mitt familiemedlem og hvordan hn har taklet livet etter at hn fikk «dødsdommen», har jeg «våknet» mer og mer og tenkt at livet er for kort til å kaste det bort på å grave seg ned i negativitet - og at jeg må bli flinkere til å gjøre det beste utav de dårlige dagene for min egen livskvalitets skyld. Jeg blir stadig flinkere til det. Dette har utrolig nok også ført til at jeg så langt har opplevd færre dårlige dager og flere gode dager, uten at jeg egentlig kan forklare hvorfor det har blitt sånn. Ville bare dele min erfaring i håp om at det kan inspirere andre 🌺 Endret 30. august av Emoji 6 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/486089-et-nytt-perspektiv-p%C3%A5-livet-n%C3%A5r-alvorlig-sykdom-rammer-familien/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vendi Skrevet 30. august Del Skrevet 30. august Emoji skrev (3 minutter siden): Da en av mine nærmeste fikk «dødsdommen» (agressiv hjernekreft) fikk jeg et nytt perspektiv på livet. Jeg har som andre gode og dårlige dager uten at jeg egentlig har tenkt over det. Men jeg har ubevisst og i liten grad klart å akseptere de dårlige dagene og av og til gjort et stort nummer ut av det for å «redde dagen» eller gravd meg ned i dritten som startet den dårlige dagen. Etter hvert som jeg har sett utviklingen til mitt familiemedlem og hvordan hn har taklet livet etter at hn fikk «dødsdommen», har jeg «våknet» mer og mer og tenkt at livet er for kort til å kaste det bort på å grave seg ned i negativitet - og at jeg må bli flinkere til å gjøre det beste utav de dårlige dagene for min egen livskvalitets skyld. Jeg blir stadig flinkere til det. Dette har utrolig nok også ført til at jeg så langt har opplevd færre dårlige dager og flere gode dager, uten at jeg egentlig kan forklare hvorfor det har blitt sånn. Ville bare dele min erfaring 🌺 Så fint at du har fått den innsikten og erfaringen! 🥰 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/486089-et-nytt-perspektiv-p%C3%A5-livet-n%C3%A5r-alvorlig-sykdom-rammer-familien/#findComment-4314325 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.