Gå til innhold

Hjelper det å skrive en positiv ting hver dag ved depresjon?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan det hjelpe å skrive en positiv ting som har skjedd hver dag ved depresjon? At man blir mer bevisst på at det også er positive ting som skjer oppi alt det vonde (depresjon)? Eller hva tenker dere? 

Anonymkode: b359c...908

For meg er det ikke mulig da jeg ikke har evnen til å føle noe eller oppleve noe som positivt🙈

Anonymkode: fdbc2...e23

Gjest Vendi
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Kan det hjelpe å skrive en positiv ting som har skjedd hver dag ved depresjon? At man blir mer bevisst på at det også er positive ting som skjer oppi alt det vonde (depresjon)? Eller hva tenker dere? 

Anonymkode: b359c...908

Ja, det tror jeg kan hjelpe. Det å være bevisst på hvor godt man egentlig har det, har hjulpet meg noen ganger når jeg har hatt litt tungsinn. Bare det å reflektere litt over hvor heldige vi tross alt er her i Norge. Et land hvor det ikke er krig, vi har et sted å bo, en seng å sove i, vi har mat og klær, osv. Men når man har depresjon, er det jo ikke lett. Når depresjonen har overtaket, blir man jo ofte oppslukt av symptomer som tristhet, slitenhet, osv, og da er det ikke lett å se forbi seg selv. Det er jo pga smerten man kjenner på. Man er jo liksom gjennomsyret av det tunge. Det går jo på både sjel og kropp, og man kjenner det derfor i hele seg. Men prøv i alle fall, og se om det hjelper noe. Det kan være små hverdagslige ting også. Du har jo tenkt gjennom det siden du spør. 

Ønsker deg god bedring! 

Endret av Vendi
AnonymBruker
Vendi skrev (12 minutter siden):

Ja, det tror jeg kan hjelpe. Det å være bevisst på hvor godt man egentlig har det, har hjulpet meg noen ganger når jeg har hatt litt tungsinn. Bare det å reflektere litt over hvor heldige vi tross alt er her i Norge. Et land hvor det ikke er krig, vi har et sted å bo, en seng å sove i, vi har mat og klær, osv. Men når man har depresjon, er det jo ikke lett. Når depresjonen har overtaket, blir man jo ofte oppslukt av symptomer som tristhet, slitenhet, osv, og da er det ikke lett å se forbi seg selv. Det er jo pga smerten man kjenner på. Man er jo liksom gjennomsyret av det tunge. Det går jo på både sjel og kropp, og man kjenner det derfor i hele seg. Men prøv i alle fall, og se om det hjelper noe. Det kan være små hverdagslige ting også. Du har jo tenkt gjennom det siden du spør. 

Ønsker deg god bedring! 

Kan man på en måte «lure» underbevisstheten til Å snu tankesettet? Ved å prøve å finne noe positivt (delv om man ikke føler det)?

Gjest Vendi
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan man på en måte «lure» underbevisstheten til Å snu tankesettet? Ved å prøve å finne noe positivt (delv om man ikke føler det)?

Det vet jeg ikke, men det går jo an å prøve :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...