Gå til innhold

Lavt blodtrykk og risperidon?

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Er det risperidon som gjør at jeg får så lavt blodtrykk? Uten det pleide det jo å være litt høyt. Pulsen er høy og blodtrykket er lavt, alle hadde lavt blodtrykk hjemme sa legen min. Jeg sitter mye i ro. det svimler for meg når jeg går og må sitte litt på sengen om morgenen for da er jeg svimmel, og det er jo ikke noe å gjøre med det? Har tatt det opp mange ganger med både lege og fact. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/486111-lavt-blodtrykk-og-risperidon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv skrev (19 timer siden):

spurte psykiater om risperidon kunne gi lavt blodtrykk og det kunne det, burde jeg skifte til noe annet og eventuelt hva? 

Lavt blodtrykk ved stillingsskifte (ortostatisk hypotensjon) er ganske vanlig når en ikke lenger er nykonfirmert. Tiltaket er nettopp det du gjør: Sitte litt på sengekanten før en reiser seg helt opp.

stjernestøv
nachnoo skrev (8 minutter siden):

Lavt blodtrykk ved stillingsskifte (ortostatisk hypotensjon) er ganske vanlig når en ikke lenger er nykonfirmert. Tiltaket er nettopp det du gjør: Sitte litt på sengekanten før en reiser seg helt opp.

ok. Får bare fortsette med det da, kommer når jeg går også. Reiser meg opp fra sittende. Men det er ikke farlig? Når jeg skulle operere sa jeg til anestesilegen at jeg har lavt blodtrykk "Jeg skal passe på"  sa han bare. 

Endret av stjernestøv

Annonse

stjernestøv
nachnoo skrev (35 minutter siden):

Da har det tydeligvis ikke vært farlig 😀

Nei :) Men ekkelt å svimle sånn. Og legen vill ha ned pulsen så jeg gikk på pranalol men sluttet med det pga lavt blodtrykk, men blodtrykket er lavt uten og. 

nachnoo skrev (3 timer siden):

Jeg har det kanskje sånn når jeg går inn fra sola på verandaen. Jeg blir svimmel og ør, som om beina under meg vil svikte. Da bare stopper jeg litt opp til det går over. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...