Gå til innhold

Føler du at du får den hjelpa du trenger?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stjernestøv
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis du føler det - hva slags hjelp får du nå? Og hva slags hjelp har du fått tidligere? 

Hvis du ikke føler det? - hva slags hjelp hadde du trengt, men som du ikke får? 

Anonymkode: 90f23...a27

Syns sykepleieren kommer så sjeldent, kunne tenkt meg litt oftere timer med råd og kanskje øvelser mot rarhet og angst. Tidligere hadde vi kontakt en gang i uken, føler jeg er mindre viktig nå. 

Jeg fikk hjelpen jeg trengte etter flere års kamp. Hjalp meg ganske mye, men ikke lenge etter det ble avsluttet ble jeg dårligere igjen, men kan henge sammen med at jeg sliter med søvnproblemer og når driver de å jobber med blokka jeg bor i. Er rehabilitering av borettslaget og blir mye støy i perioder og våkner ofte tidlig av det som igjen resulterer i lite søvn. Hjelper ikke å legge meg tidlig heller. Dette skal pågå ei god stund. Ser fram til de blir ferdige.

Endret av aa-k-j
AnonymBruker
aa-k-j skrev (1 minutt siden):

Jeg fikk hjelpen jeg trengte etter flere års kamp. Hjalp meg ganske mye, men ikke lenge etter det ble avsluttet ble jeg dårligere igjen, men kan henge sammen med at jeg sliter med søvnproblemer og når driver de å jobber med blokka jeg bor i. Er rehabilitering av borettslaget og blir mye støy i perioder og våkner ofte tidlig av det som igjen resulterer i lite søvn. Hjelper ikke å legge meg tidlig heller. Dette skal pågå ei god stund. Ser fram til de blir ferdige.

Var det depresjon du slet med da du ble syk? Du skriver etter mange års kamp.

Anonymkode: cf14d...e94

Annonse

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Var det depresjon du slet med da du ble syk? Du skriver etter mange års kamp.

Sliter med traumer og pga jeg gikk så lenge uten rett hjelp blir jeg nok aldri frisk. Har og BP2 jeg gikk udiagnostisert med like lenge. Så ja depresjon er jo noe av det. 

AnonymBruker
aa-k-j skrev (22 minutter siden):

Sliter med traumer og pga jeg gikk så lenge uten rett hjelp blir jeg nok aldri frisk. Har og BP2 jeg gikk udiagnostisert med like lenge. Så ja depresjon er jo noe av det. 

Hørte de aldri på deg når du sa du hadde traumer? 

AnonymBruker
aa-k-j skrev (1 time siden):

Kan du jobbe noe?

Nei. Men hadde ikke forventet noe heller. Det er kun jeg som kan styre hvordan det går med meg selv. 

Akkurat nå går det bra, takket være at jeg har fortsatt på antidepressiva som behandler ikke var så begeistret for å gi men som jeg fikk fordi jeg startet opp på det samtidig med stemningsstabiliserende. Kuttet ut sistnevnte og får fortsatt "lov til" å ta SSRIen, selv om de ikke er begeistret for det. Har justert dosen selv og sender inn reseptforespørsel når det er tomt. Sånn sett får jeg hjelpen jeg trenger: en resept 

Endret av krøll9
Everybody
krøll9 skrev (9 minutter siden):

Nei. Men hadde ikke forventet noe heller. Det er kun jeg som kan styre hvordan det går med meg selv. 

Akkurat nå går det bra, takket være at jeg har fortsatt på antidepressiva som behandler ikke var så begeistret for å gi men som jeg fikk fordi jeg startet opp på det samtidig med stemningsstabiliserende. Kuttet ut sistnevnte og får fortsatt "lov til" å ta SSRIen, selv om de ikke er begeistret for det. Har justert dosen selv og sender inn reseptforespørsel når det er tomt. Sånn sett får jeg hjelpen jeg trenger: en resept 

Hvorfor liker de ikke at du tar AD?

Everybody skrev (1 minutt siden):

Hvorfor liker de ikke at du tar AD?

Hvis diagnose stemmer kan det utløse hypomani. Men jeg har ikke noe imot hypomanier. Jeg tror jeg fikk SSRI utløst hypomani i januar men den brant ut etter to tre uker. Og jeg hadde det bare fint. Blir hverken psykotisk eller komplett koko. Eneste negative er at jeg kan bli mer aggressiv, irritabel og dessuten litt vel fokusert på sex ;) Men ikke for ille. Min pri en er å unngå depresjon og blir det en hypomani her og der er det bare bonus. 

Annonse

Den forsvunne diamanten

Jeg synes jeg får veldig god hjelp. Jeg har psykolog og psykiater på dps. Psykologen snakker jeg med ukentlig og psykiater ved behov ved medisinjusteringer for eksempel. Jeg får også antipsykotisk sprøyte en gang i mnd.  Jeg blir også fulgt opp av vernepleier i kommuen fra ungdomsteam og møter henne 1 gang i uka. En psykisk helse bolig tar vare på medisinene mine og jeg henter en gang i uken. De kan jeg også ringe i helger og kvelder når ting blir ekstra vanskelig. Kan også komme fysisk for å prate hvis jeg trenger i helgene. De har også en avlastingshybel der jeg kan overnatte ved behov. Jeg har også oppfølging av nav med IPS. Også er det innleggelse ved behov, men da er jeg veldig dårlig. Enten dps eller akuttpsyk.

Endret av Den forsvunne diamanten
AnonymBruker
Den forsvunne diamanten skrev (44 minutter siden):

Jeg synes jeg får veldig god hjelp. Jeg har psykolog og psykiater på dps. Psykologen snakker jeg med ukentlig og psykiater ved behov ved medisinjusteringer for eksempel. Jeg får også antipsykotisk sprøyte en gang i mnd.  Jeg blir også fulgt opp av vernepleier i kommuen fra ungdomsteam og møter henne 1 gang i uka. En psykisk helse bolig tar vare på medisinene mine og jeg henter en gang i uken. De kan jeg også ringe i helger og kvelder når ting blir ekstra vanskelig. Kan også komme fysisk for å prate hvis jeg trenger i helgene. De har også en avlastingshybel der jeg kan overnatte ved behov. Jeg har også oppfølging av nav med IPS. Også er det innleggelse ved behov, men da er jeg veldig dårlig. Enten dps eller akuttpsyk.

Hva slags behandling går du i hos psykologen? 

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva slags behandling går du i hos psykologen? 

Samtaleterapi og generelt passe på at det går som det skal. Også tror jeg noe psykoedukasjon.

Endret av Den forsvunne diamanten

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...