Gå til innhold

Bryllupsspørsmål (ikke kongelig)


motiva2

Anbefalte innlegg

Dere som har giftet dere 2 eller flere ganger, har dere hatt "full pakke" begge gangene?  Jeg har bare giftet meg en gang (for leeeeenge siden)  og kunne aldri sett for meg å gifte meg i vanlig hvit brudekjole en eventuell gang nr 2.  Det har sikkert litt med alder å gjøre også.  Hva tenker andre om dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

motiva2 skrev (16 minutter siden):

Dere som har giftet dere 2 eller flere ganger, har dere hatt "full pakke" begge gangene?  Jeg har bare giftet meg en gang (for leeeeenge siden)  og kunne aldri sett for meg å gifte meg i vanlig hvit brudekjole en eventuell gang nr 2.  Det har sikkert litt med alder å gjøre også.  Hva tenker andre om dette? 

Har bare giftet meg én gang, men ville ikke følt noen begrensninger mhp antrekk eller form om det skulle blitt noen gang nr. to. Sier ikke at det nødvendigvis ville blitt hvit kjole og stort selskap, men jeg ville gjort som jeg (vi) følte for. See ikke noe galt i det. Heller ikke for Märtha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (7 minutter siden):

Har bare giftet meg én gang, men ville ikke følt noen begrensninger mhp antrekk eller form om det skulle blitt noen gang nr. to. Sier ikke at det nødvendigvis ville blitt hvit kjole og stort selskap, men jeg ville gjort som jeg (vi) følte for. See ikke noe galt i det. Heller ikke for Märtha.

Det er ikke noe galt i det. Og folk bør absolutt gjøre det som føles riktig for dem. Men for meg, som er omtrent på Märthas alder, føles det veldig fjernt å være hvit brud på den måten for annen gang.  Jeg vet ikke helt hvorfor. Ikke er jeg religiøs og ikke har jeg noen motforestillinger mot at folk gifter seg flere ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var ung, tenkte jeg at det store bryllupet var noe som hørte ungdommen til. Da jeg giftet meg for andre gang i en alder av 50 år, falt det seg helt naturlig og riktig for oss å tromme sammen mange venner og familie og ha et stort bryllup. Vi likte tanken på å feire hverandre og kjærligheten på den måten, og det var også en flott anledning for gjestene å bli bedre kjent med den av oss de ikke kjente fra før, med talene etc. Bryllup 2 hadde dobbelt så mange gjester som nr 1, men nr 1 var mer «posh», mht oppdekking, lokale og klær. Første gang hadde jeg sid kjole med slep og slør, og i runde 2 følte jeg «Been there, done that» og gikk for en enklere, kortere kjole og ikke noe slør. 
 

Jeg støtter det @Ekstra sier om ikke å begrense seg selv, men velge det man selv ønsker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (Akkurat nå):

Da jeg var ung, tenkte jeg at det store bryllupet var noe som hørte ungdommen til. Da jeg giftet meg for andre gang i en alder av 50 år, falt det seg helt naturlig og riktig for oss å tromme sammen mange venner og familie og ha et stort bryllup. Vi likte tanken på å feire hverandre og kjærligheten på den måten, og det var også en flott anledning for gjestene å bli bedre kjent med den av oss de ikke kjente fra før, med talene etc. Bryllup 2 hadde dobbelt så mange gjester som nr 1, men nr 1 var mer «posh», mht oppdekking, lokale og klær. Første gang hadde jeg sid kjole med slep og slør, og i runde 2 følte jeg «Been there, done that» og gikk for en enklere, kortere kjole og ikke noe slør. 
 

Jeg støtter det @Ekstra sier om ikke å begrense seg selv, men velge det man selv ønsker. 

Jeg synes det er helt flott med et stort bryllup nr 2. Det er nok mest det med kjolen jeg reagerer på. Som du sier "been there, done that".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg giftet meg i bunad første gang så jeg har egentlig lyst til å være hvit brud, bare for å oppleve det en gang også. Første bryllup varte i tre dager. Denne gangen ser jeg for meg middag med familie bryllupsdagen og så fest for venner hjemme i huset dag nummer to. 

....... men vi har ikke bestemt oss for om vi faktisk skal gifte oss enda.... men jeg har selvfølgelig allerede begynt å se på kjoler

Anonymkode: 5ba5e...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første gangen hadde jeg en pen sommerkjole og vi feiret med familien.  Andre gangen ble det rosa brudekjole med ungene mine og 50 gjester.  Mye morsommere andre gangen 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motiva2 skrev (16 timer siden):

Dere som har giftet dere 2 eller flere ganger, har dere hatt "full pakke" begge gangene?  Jeg har bare giftet meg en gang (for leeeeenge siden)  og kunne aldri sett for meg å gifte meg i vanlig hvit brudekjole en eventuell gang nr 2.  Det har sikkert litt med alder å gjøre også.  Hva tenker andre om dette? 

Første bryllup: champagnefarget kjole, kirkebryllup og full pakke.

Andre bryllup: hjemmesydd morsom kjole, mannen hadde matchende tversoversløyfe, viet på rådhuset og bare vi og forlovere på middag. Ingen visste noe før etterpå. Veldig koselig. 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motiva2 skrev (18 timer siden):

Jeg synes det er helt flott med et stort bryllup nr 2. Det er nok mest det med kjolen jeg reagerer på. Som du sier "been there, done that".

Märthas kjole var absolutt utenfor det vanlige i bryllup nr 2, men alt er vel utenfor det vanlige der :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (30 minutter siden):

Märthas kjole var absolutt utenfor det vanlige i bryllup nr 2, men alt er vel utenfor det vanlige der :) 

Sant 😊 men jeg hadde kanskje forventet noe mer spesielt enn en typisk hvit brudekjole i det bryllupet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (32 minutter siden):

Märthas kjole var absolutt utenfor det vanlige i bryllup nr 2, men alt er vel utenfor det vanlige der :) 

Jeg var faktisk litt skuffet over kjolen, den var vakker, det var ikke det, men jeg hadde ventet meg noe adskillig sprekere både fra brud og brudgom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motiva2 skrev (Akkurat nå):

Sant 😊 men jeg hadde kanskje forventet noe mer spesielt enn en typisk hvit brudekjole i det bryllupet...

Enig! Hadde forventet noe adskillig sprekere fra både brud og brudgom! De var flotte begge to, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Enig! Hadde forventet noe adskillig sprekere fra både brud og brudgom! De var flotte begge to, men...

De ville vel sjokkere med noe vanlig, da 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er helt fint at hovedpersonene i et bryllup ser ut som et brudepar og ikke som om de skal på karneval. De fikk vist fram mange nok underlige antrekk på forhånd, etter hva jeg har fått med meg.

Jeg (som absolutt ikke har peiling på mote) likte denne kjolen her, det ser til og med ut som det er mulig å  med den, uten bærehjelp, selv om den er litt lang:

image.png.0d529c6c5a63d9e644a5f07677f51cc1.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motiva2 skrev (På 1.9.2024 den 11.02):

Sant 😊 men jeg hadde kanskje forventet noe mer spesielt enn en typisk hvit brudekjole i det bryllupet...

 

Lillemus skrev (På 1.9.2024 den 11.02):

Jeg var faktisk litt skuffet over kjolen, den var vakker, det var ikke det, men jeg hadde ventet meg noe adskillig sprekere både fra brud og brudgom!

Jeg hadde ikke tenkt så mye på det, men hadde neppe blitt sjokkert om det var noe «crazy». Jeg synes det er fint at hun så ut som en brud,  men hun kunne fortsatt gjort det om hun hadde tillatt seg noen særegenheter. Jeg husker kjolen fra 30-årsdagen hennes - full av morsom symbolikk. Jeg husker også hun hadde en kjoleoverdel laget av glidelås! (Skal se om jeg finner igjen bilder) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde ikke tenkt så mye på det, men hadde neppe blitt sjokkert om det var noe «crazy». Jeg synes det er fint at hun så ut som en brud,  men hun kunne fortsatt gjort det om hun hadde tillatt seg noen særegenheter. Jeg husker kjolen fra 30-årsdagen hennes - full av morsom symbolikk. Jeg husker også hun hadde en kjoleoverdel laget av glidelås! (Skal se om jeg finner igjen bilder) 

Den 30-årskjolen var jo spesiell, men ikke spesielt fin synes jeg. Jeg ble overrasket over den "enke" brudekjolen ja...  Men et vakkert brudepar var det jo. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Den 30-årskjolen var jo spesiell, men ikke spesielt fin synes jeg. Jeg ble overrasket over den "enke" brudekjolen ja...  Men et vakkert brudepar var det jo. :) 

Enig i at den ikke var superflott, og jeg er ikke spesielt glad i assymetriske kjoletopper. Men et eksempel på at man kan være litt «fresk» uten å se ut som karneval 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
morsan skrev (4 minutter siden):

Glidelås-jakken var i bryllupet til HM&MM: 

 

IMG_2197.jpeg

IMG_2196.jpeg

Ser ikke noen glidelåsjakke her jeg for min del... Du må komme opp med et bedre bilde, synes jeg. 

Anonymkode: f9cea...a9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ser ikke noen glidelåsjakke her jeg for min del... Du må komme opp med et bedre bilde, synes jeg. 

Anonymkode: f9cea...a9e

Fant ikke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...