Gå til innhold

Når kan jeg forvente å få det bedre, hvis jeg overhodet vil få det bedre?


Angstlei

Anbefalte innlegg

Praktiske ting begynner å roe seg og jeg har rutine på fontenehuset, men sliter fortsatt enormt med både angst og depresjon.
Har fått bedre tid til å tenke og alt jeg har vært igjennom siste året dukker opp og enorm tristhet at mamma er død og at ting slik det var aldri vil komme tilbake.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sorg, angst og depresjon høres knalltøft ut. Har du noen å prate med? Behandler?

Anonymkode: 606ba...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sorg, angst og depresjon høres knalltøft ut. Har du noen å prate med? Behandler?

Anonymkode: 606ba...dce

Har en psykolog jeg prater med, men har ikke fast time, så kan gå 3 uker mellom hver gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angstlei skrev (5 timer siden):

Praktiske ting begynner å roe seg og jeg har rutine på fontenehuset, men sliter fortsatt enormt med både angst og depresjon.
Har fått bedre tid til å tenke og alt jeg har vært igjennom siste året dukker opp og enorm tristhet at mamma er død og at ting slik det var aldri vil komme tilbake.
 

Hvorfor skulle du ikke få det bedre enn du har det nå. Livet er et rent helvete i blant, men hold ut og hold deg fast. Stormen roer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
XbellaX skrev (8 minutter siden):

Hvorfor skulle du ikke få det bedre enn du har det nå. Livet er et rent helvete i blant, men hold ut og hold deg fast. Stormen roer seg.

Du vet at depresjon gir tanker om håpløshet?

Anonymkode: 606ba...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du faste rutiner på dagen ? Trener du?

Anonymkode: 606ba...dce

Har Fontenehuset på hverdager. Har ikke klart å begynne med fysisk trening ennå, så er veldig inaktiv dessverre.

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du vet at depresjon gir tanker om håpløshet?

Anonymkode: 606ba...dce

Burde vite det, men har i hovedsak vært plaget med angst hele livet, er først det siste året depresjonen har økt så jeg er ikke vant til symptomene. Er veldig deprimert i følge psykologen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Angstlei skrev (4 minutter siden):

Har Fontenehuset på hverdager. Har ikke klart å begynne med fysisk trening ennå, så er veldig inaktiv dessverre.

Burde vite det, men har i hovedsak vært plaget med angst hele livet, er først det siste året depresjonen har økt så jeg er ikke vant til symptomene. Er veldig deprimert i følge psykologen.

Spørsmålet var ikke rettet til deg, HI.

Anonymkode: 606ba...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du vet at depresjon gir tanker om håpløshet?

Anonymkode: 606ba...dce

Ja, det er vel også noe de fleste vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
XbellaX skrev (6 minutter siden):

Ja, det er vel også noe de fleste vet.

Så da skjønner du også at HI har disse negative tankene. Det virket ikke som om du forstod det.

Anonymkode: 606ba...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så da skjønner du også at HI har disse negative tankene. Det virket ikke som om du forstod det.

Anonymkode: 606ba...dce

Alle skjønner hvorfor ts har de tankene h*n har. Det betyr heldigvis ikke det at det trenger å være slik resten av livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Noe av dette bunner vel i at din tidligere FL har lagt opp til å bruke noe som skulle være behovsmedisin til en fast daglig medisin? Ergo har du ikke noen behovsmedisin når det står på som værst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2 skrev (19 minutter siden):

Noe av dette bunner vel i at din tidligere FL har lagt opp til å bruke noe som skulle være behovsmedisin til en fast daglig medisin? Ergo har du ikke noen behovsmedisin når det står på som værst.

Ja, har brukt benzo og imovane i mange år, samme dose lenge. Så mangler behovsmedisin da jeg ikke tar mer enn foreskrevet.
Når jeg var innlagt på DPS var de nøye på at ikke dosering skulle endres da jeg var for ustabil, noe psykologen også mener, men på sikt bør jeg seponere.
Har også byttet fastlege til Oslo der jeg bor nå, og skulle ha første time neste uke, men han er sykemeldt så er vikar.
Dette gjør meg veldig urolig da jeg er redd de vil kutte medisinene brått. Står heldigvis i epikrisen fra DPS at det ikke bør gjøres.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eva Sofie
Angstlei skrev (2 timer siden):

Ja, har brukt benzo og imovane i mange år, samme dose lenge. Så mangler behovsmedisin da jeg ikke tar mer enn foreskrevet.
Når jeg var innlagt på DPS var de nøye på at ikke dosering skulle endres da jeg var for ustabil, noe psykologen også mener, men på sikt bør jeg seponere.
Har også byttet fastlege til Oslo der jeg bor nå, og skulle ha første time neste uke, men han er sykemeldt så er vikar.
Dette gjør meg veldig urolig da jeg er redd de vil kutte medisinene brått. Står heldigvis i epikrisen fra DPS at det ikke bør gjøres.
 

Lykke til hos fastlegen i neste uke og håper at den faste fastlegen din begynner snart. Er det mulig for deg å ta med utskrift av det dokumentet fra DPS eller ev. kunne vise det frem på telefon (dersom det skulle bli aktuelt).

 

Ofte holder det å si at DPS har sagt si og så, men selv har jeg opplevd det nyttig noen få ganger å kunne vise til et skriv fra behandler. Det er bra du kan vise til at du har forholdt deg til forskrevet dose.

 

Min lege var svært grundig på at jeg skulle være i en stabil fase når en medisindose ble justert (det var andre medisiner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...