Gå til innhold

Andre som bruker trening for å få det bedre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg opplever at det er en måte å mestre depresjonen på. Selv om det er veldig hjelp "her og nå"/i øyeblikket.

Anonymkode: c0c78...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg opplever at det er en måte å mestre depresjonen på. Selv om det er veldig hjelp "her og nå"/i øyeblikket.

Anonymkode: c0c78...90c

Ikke undervurder den forebyggende faktoren. Den er ikke like synlig, men den er der både i forhold til depresjon og angst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei trening hjelper kun noe på søvnen hos meg. Ikke ellers. 

Endret av aa-k-j
Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321

Akkurat nå så bruker jeg trening for å bli i bedre fysisk form og for å få mindre smerter, men treningen er også godt for min psykiske form. Merker det ganske godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trente (for meg) nokså hard styrketrening 2-3 ganger i uken samt jogget. Jeg merket godt at det hadde en virkning der og da - selv om jeg hadde brukt mye fysisk energi, ga det rikelig tilbake med psykisk overskudd og glede. Men for meg var det viktig å ikke trene senere enn kl. 20.00 om kvelden - da gikk det kraftig utover søvnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har BP2, bruker trening for å «regulere» sykdommen. Bruker ss i tillegg til dette. For meg en det en svært viktig del av hverdagen.

Anonymkode: a212b...312

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Å trene/fysisk aktivitet er positivt for alle levende organismer.

Anonymkode: 0d374...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Martine skrev (1 time siden):

Ja, jeg gjør det. Trener vanligvis 5-6 dager i uken (tung styrke og løping) fordi  jeg fungerer mye bedre psykisk når jeg kommer meg til treningssenteret eller eventuelt ut i skogen. 

https://www.forskning.no/psykisk-helse-trening/trening-er-mer-effektivt-enn-medisiner-mot-psykisk-sykdom/2161411

Knallbra jobba!

Anonymkode: c0c78...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...