Gå til innhold

Når man bare gir faen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker
nachnoo skrev (1 time siden):

Ja, inntil de gir faen. 

Jeg syns så synd på de hjemløse man ser på gata, de som er tydelig preget av et langt liv med rus. De som bor på hospits osv. Da har man virkelig kommet så langt ned man kan komme. Når man må gjøre kriminalitet for å overleve, enten for å få mat, dagens rus eller en seng å sove i arresten fordi de ikke har noe annet. 

Anonymkode: 1b848...e14

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg syns så synd på de hjemløse man ser på gata, de som er tydelig preget av et langt liv med rus. De som bor på hospits osv. Da har man virkelig kommet så langt ned man kan komme. Når man må gjøre kriminalitet for å overleve, enten for å få mat, dagens rus eller en seng å sove i arresten fordi de ikke har noe annet. 

Enig. Rus er en sykdom det også, og nachnoo får det til å virke som at det er et valg 

Anonymkode: 690f3...6b8

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig. Rus er en sykdom det også, og nachnoo får det til å virke som at det er et valg 

Anonymkode: 690f3...6b8

Det var ikke slik jeg tolket det hun skrev. Når man har nådd det punkt der man gir faen så har man alt nådd bunnen. Det å bruke rus en sjelden gang kaller ikke jeg rusmisbruker, men når du er avhengig og kun lever for neste dose er bunnen nådd. 

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det var ikke slik jeg tolket det hun skrev. Når man har nådd det punkt der man gir faen så har man alt nådd bunnen. Det å bruke rus en sjelden gang kaller ikke jeg rusmisbruker, men når du er avhengig og kun lever for neste dose er bunnen nådd. 

Jeg skal ikke si hva @nachno mente, men jeg tenker at frem til gi faen-tilstanden har blitt hverdagen, har man et valg. Men rusmisbruk er komplisert tema synes jeg.

Det er mange andre områder å gi faen i, bl.a. som å ikke betale regninger, ikke vaske i leiligheten/personlig hygiene, ikke ta medisiner, sabotere kontakt med helsevesenet etc. Tilfeldig valgte eksempler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...