AnonymBruker Skrevet 2. september Del Skrevet 2. september Jeg ønsker stopp på innvandring. Men for å stemme på det må jeg ty til vaksineskepktiske partier og klimafornektere og vindmøllemotstand . Jeg har ikke lyst til å stemme for det. Sp jeg har ikke noe å stemme på. Ideelt hadde jeg stemt på ett sosialdemokratisk parti med full innvandringsstopp. Pest etter kolera. Anonymkode: 0e17f...216 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/486165-sammenheng-innvandringsmotstand-vaksineskepsis-og-klimaskepsis/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vhanja Skrevet 2. september Del Skrevet 2. september Du finner aldri et parti hvor du er enig med alt de står for. Du må rett og slett velge det som er viktigst for deg, med de sakene du er uenig i som du kan leve med. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/486165-sammenheng-innvandringsmotstand-vaksineskepsis-og-klimaskepsis/#findComment-4314909 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september Del Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ideelt hadde jeg stemt på ett sosialdemokratisk parti med full innvandringsstopp. Anonymkode: 0e17f...216 Det er nok en for uvanlig kombinasjon, sosialdemokrati handler om at mennesker er gode av natur og at en derfor kan ha sosiale ytelser uten at de utnyttes i for stor grad, da kan (de fleste) ikke samtidig mene at innvandrerne er "onde" mennesker og derfor må utelates slik at det sosiale ikke bryter sammen... Her er det en blanding av det som er vedtatt "godt" og det som er vedtatt "ondt", så enten så kjøper en hele pakka for "godt", eller så stoler en ikke på det en blir fortalt, og går for "ondt". Forøvrig meget interessant at du er for sosialdmeokrati, du vet innvandrerne er her allerede, så du får ikke gjort noe med det, hvordan vil din sosialdemokrati ideologi passe med det, det er bare svenske fella du går i der. Sosialdemokratiet er over, det er USA som blir fremtiden i Norge og Sverige, for sosialdme0okratene gjorde tabber de aldri lærte av. Du bør finne et parti som ikke er sosialdemokratisk, med full innvandringsstopp. Det er det mest logiske per nu, så kan en heller, om si 100 200 år, gå tilbake til sosialdmeokratiet, dersom folket har blitt "gode" igjen. Det er eneste måten du unngår USA tilstander i Norge. Anonymkode: 6542b...3fe 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/486165-sammenheng-innvandringsmotstand-vaksineskepsis-og-klimaskepsis/#findComment-4314927 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september Del Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg ønsker stopp på innvandring. Men for å stemme på det må jeg ty til vaksineskepktiske partier og klimafornektere og vindmøllemotstand . Jeg har ikke lyst til å stemme for det. Sp jeg har ikke noe å stemme på. Ideelt hadde jeg stemt på ett sosialdemokratisk parti med full innvandringsstopp. Pest etter kolera. Anonymkode: 0e17f...216 Frp? Anonymkode: 83690...e8b 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/486165-sammenheng-innvandringsmotstand-vaksineskepsis-og-klimaskepsis/#findComment-4315012 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september Del Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det er nok en for uvanlig kombinasjon, sosialdemokrati handler om at mennesker er gode av natur og at en derfor kan ha sosiale ytelser uten at de utnyttes i for stor grad, da kan (de fleste) ikke samtidig mene at innvandrerne er "onde" mennesker og derfor må utelates slik at det sosiale ikke bryter sammen... Her er det en blanding av det som er vedtatt "godt" og det som er vedtatt "ondt", så enten så kjøper en hele pakka for "godt", eller så stoler en ikke på det en blir fortalt, og går for "ondt". Forøvrig meget interessant at du er for sosialdmeokrati, du vet innvandrerne er her allerede, så du får ikke gjort noe med det, hvordan vil din sosialdemokrati ideologi passe med det, det er bare svenske fella du går i der. Sosialdemokratiet er over, det er USA som blir fremtiden i Norge og Sverige, for sosialdme0okratene gjorde tabber de aldri lærte av. Du bør finne et parti som ikke er sosialdemokratisk, med full innvandringsstopp. Det er det mest logiske per nu, så kan en heller, om si 100 200 år, gå tilbake til sosialdmeokratiet, dersom folket har blitt "gode" igjen. Det er eneste måten du unngår USA tilstander i Norge. Anonymkode: 6542b...3fe De danske sosialdemokratene har mye strengere innvandringspolitikk enn de norske. AnonymBruker skrev (11 timer siden): Frp? Anonymkode: 83690...e8b FrP har liberalister på de to første plassene i stortingslista for Oslo. Jeg er langt i fra liberalist. De skiller seg også fra den nasjonalkonservative delen av FrP, som er redusert etter Tybring-Gjedde sin kommende avgang fra Stortinget. Alternativt kunne jeg jo stemt Norges demokratene, men de har mye rart. Blant annet vaksineskepsis og klimaskepsis. Jeg mistenker også att de ikke er særlig velferdsorientert. Anonymkode: 0e17f...216 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/486165-sammenheng-innvandringsmotstand-vaksineskepsis-og-klimaskepsis/#findComment-4315126 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grendel Skrevet 3. september Del Skrevet 3. september Jeg føler ikke lenger at debatten om innvandring er undertrykt. Det blir ikke lagt lokk på problemene lenger. Det er selvfølgelig ulike meninger, men begge sider slipper til. Abid Raja og unge Høyre-lederen ville blitt utstøtt om de hadde sagt det han sier i dag for 10 år siden. For ikke å si Mimir Kristjansson. Der jeg prøver å si er at det ikke er så farlig å stemme på for eksempel AP eller Høyre hvis man er redd for vill innvandring. Jeg tror alle politikere har fått med seg hvordan stemningen har snudd i Sverige. Sverige er ikke Woke lenger i det hele tatt. Jeg tror ikke det blir radikale endringer før hele EU legger om kursen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/486165-sammenheng-innvandringsmotstand-vaksineskepsis-og-klimaskepsis/#findComment-4315134 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september Del Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (1 time siden): De danske sosialdemokratene har mye strengere innvandringspolitikk enn de norske. Joa men det er vel pga folkets holdninger som gjør at de motvillig må gå den veien for å få noen stemmer i det hele tatt. Danskene virker ha en annen indoktrinering i skolen enn Norge/Sverige, men hvordan en skal få til det i Norge, hvor folket ER indoktrinert på vår måt, vet jeg ikke. Norge og Sverige virker kun klare å være imot, dersom det blir full krig i gatene, slik sverige har fått, og norge begynner å få. Men da er det for sent... Grendel skrev (1 time siden): Der jeg prøver å si er at det ikke er så farlig å stemme på for eksempel AP eller Høyre hvis man er redd for vill innvandring. Jeg tror alle politikere har fått med seg hvordan stemningen har snudd i Sverige. Sverige er ikke Woke lenger i det hele tatt. Jeg tror ikke det blir radikale endringer før hele EU legger om kursen. Ja det er sikkert korrekt at når vi når dagens svenske tilstander (som vi er veldig godt på vei mot), så vil AP og Høyre tvinges til å bli imot, problemet er du pusher partier som vil skape problemet Heeeeeeeeeeeelt til de ikke kan slippe unna lenger da vil de "ombestemme seg". Det er ingen angreknapp så tror dette er en meget dårlig plan. En bør stemme på folk som er imot fordi de faktisk er imot, og ikke noen etterdiltere som bare bryr seg om å si hva enn som gir dem makt Anonymkode: 6542b...3fe 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/486165-sammenheng-innvandringsmotstand-vaksineskepsis-og-klimaskepsis/#findComment-4315137 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september Del Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): De danske sosialdemokratene har mye strengere innvandringspolitikk enn de norske. FrP har liberalister på de to første plassene i stortingslista for Oslo. Jeg er langt i fra liberalist. De skiller seg også fra den nasjonalkonservative delen av FrP, som er redusert etter Tybring-Gjedde sin kommende avgang fra Stortinget. Alternativt kunne jeg jo stemt Norges demokratene, men de har mye rart. Blant annet vaksineskepsis og klimaskepsis. Jeg mistenker også att de ikke er særlig velferdsorientert. Anonymkode: 0e17f...216 INP kanskje? Anonymkode: 83690...e8b 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/486165-sammenheng-innvandringsmotstand-vaksineskepsis-og-klimaskepsis/#findComment-4315190 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september Del Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (9 minutter siden): INP kanskje? Anonymkode: 83690...e8b Nei de har ikke innvandringsstopp på programmet sist jeg sjekket. Anonymkode: 0e17f...216 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/486165-sammenheng-innvandringsmotstand-vaksineskepsis-og-klimaskepsis/#findComment-4315197 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september Del Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Nei de har ikke innvandringsstopp på programmet sist jeg sjekket. Anonymkode: 0e17f...216 Da er det vel bare Konservativt, Demokratene og Alliansen som gjelder. Anonymkode: 83690...e8b 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/486165-sammenheng-innvandringsmotstand-vaksineskepsis-og-klimaskepsis/#findComment-4315211 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september Del Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (7 timer siden): Alternativt kunne jeg jo stemt Norges demokratene, men de har mye rart. Blant annet vaksineskepsis og klimaskepsis. Anonymkode: 0e17f...216 Vaksine skeptikere (selv om de tok feil angående vaksinen) hadde bedre politikk angående covid enn vaksine tilhengerne klima skeptikerne (selv om de tar feil angående menneskeskapte klimaendringer), har bedre politikk angående klimaendringene enn klimaendring troerne. Er enig i at det er dumt, og at slike folk er dumme, MEN, det vi har sett de siste årene, er at de som tror på feil ting, faktisk ender opp med å ta de riktige valgene (dog av feil grunn). Spør deg selv, hva er best, produser 1 kg "noe" i Norge med si x co2 utslipp her, eller 1 kg "noe" i Kina med 5x co2 utslipp der? Dagens politikk er å fjerne co2 utslipp her, så vi kan føle oss bedre, mens jobbene går til Kina, så både jobber forsvinner her og co2 utslipp øker, bare at vi føler oss bedre siden vi ikke direkte slipper ut co2 en. Regner med at du ser at det er REN idioti, det nytter ikke å tro på fakta (at mennesker skaper klimaendringer) dersom du ikke evner å se det store bildet og ta riktige valg basert på den informasjonen. En klimaskeptiker vil lande på mer riktig konklusjon enn det ikke-klimaskeptikere gjør i dagens samfunn. Så personlig har jeg ikke noe problem med å stemme på klimafornektere gitt alternativene vi har. Det beste er jo kloke folk, men folk er dumme, på alle sidene, så en må ta det minst ille. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg mistenker også att de ikke er særlig velferdsorientert. Anonymkode: 0e17f...216 velferdsorientering krever høytillitssamfunn, politikken du søker, om du finner partiet, vil aldri fungere. Enkel "Game theory" vil illustrere dette veldig enkelt, tenk at du og jeg er i et rom og du har en rolex. Du kan ikke stole på meg. Din politikk er å stole på meg så rolexen er lett å ta. også tar jeg rolexen din eller noe og stikker...... wow??? Sjokkerende????? , hvem kunne forutsett at lav tillit, med høy tillit politikk, leder til dårlige utfall. ???? Skjerpings Anonymkode: 6542b...3fe 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/486165-sammenheng-innvandringsmotstand-vaksineskepsis-og-klimaskepsis/#findComment-4315222 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grendel Skrevet 3. september Del Skrevet 3. september (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Joa men det er vel pga folkets holdninger som gjør at de motvillig må gå den veien for å få noen stemmer i det hele tatt. Danskene virker ha en annen indoktrinering i skolen enn Norge/Sverige, men hvordan en skal få til det i Norge, hvor folket ER indoktrinert på vår måt, vet jeg ikke. Norge og Sverige virker kun klare å være imot, dersom det blir full krig i gatene, slik sverige har fått, og norge begynner å få. Men da er det for sent... Ja det er sikkert korrekt at når vi når dagens svenske tilstander (som vi er veldig godt på vei mot), så vil AP og Høyre tvinges til å bli imot, problemet er du pusher partier som vil skape problemet Heeeeeeeeeeeelt til de ikke kan slippe unna lenger da vil de "ombestemme seg". Det er ingen angreknapp så tror dette er en meget dårlig plan. En bør stemme på folk som er imot fordi de faktisk er imot, og ikke noen etterdiltere som bare bryr seg om å si hva enn som gir dem makt Anonymkode: 6542b...3fe De store partiene har ikke gått i front, nei. Men de har vært relativt edruelige mhp hvor mange vi klarer å integrere. Norge har ikke gjort som Sverige. Jeg mener det er veldig tydelig at blant annet gjengkriminalitet henger sammen med innvandring, men synes mange er overdrevent dramatiske. Kriminaliteten i Norge har gått litt opp fra 22 til 23. Særlig blant ung ungdom. Det er ikke sånn at det går rett til helvete. Snarere tvert om jfr grafen under. Grafen fanger ikke opp at det er en stor økning av veldig unge som blir anmeldt, men uansett. (Jeg gikk inn på ssb og valgte en graf over antall siktede for vold over tid.) Endret 3. september av Grendel 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/486165-sammenheng-innvandringsmotstand-vaksineskepsis-og-klimaskepsis/#findComment-4315245 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september Del Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da er det vel bare Konservativt, Demokratene og Alliansen som gjelder. Anonymkode: 83690...e8b Alliansen er jo rasister. Konservativt skal jeg lese om. I tutingen valget kom faktisk ett langt til venstreparti som er for innvandringsstopp ganske bra ut av valget. Anonymkode: 0e17f...216 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/486165-sammenheng-innvandringsmotstand-vaksineskepsis-og-klimaskepsis/#findComment-4315294 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september Del Skrevet 3. september Grendel skrev (13 minutter siden): Snarere tvert om jfr grafen under. Grafen fanger ikke opp at det er en stor økning av veldig unge som blir anmeldt, men uansett. (Jeg gikk inn på ssb og valgte en graf over antall siktede for vold over tid.) Ofre for vold siste 12 mnd er omtrent flatt siste 40 år https://www.ssb.no/statbank/table/04621/tableViewLayout1/ så at siktelser går ned har nok med andre årsaker enn utført vold å gjøre, f.eks kan kriminelle ha blitt "bedre" i å true ofrene med brutale konsekvenser om de forteller det. "Bedre" kriminelle gir "bedre" statistikk, men ikke nødvendigvis bedre liv for lokalboerne Det er startet mer omfattende årlig trygghetsundersøkelse for å se på på faktiske ofre og opplevd utrygghet på en mer vitenskapelig måte, så om noen år kan få bedre data på hvordan utviklingen faktisk er for folket, men da med 2020/2022 som baseline, som jo er noe sent men bedre enn alternativet. Samfunnet er mer enn bare vold også da, organiserte kriminelle (dominert av nye landsmenn) har begynt å ha en stor negativ effekt på arbeidslivet, og konkurrerer mot vanlige bedrifter som følger lovverket og dermed fort kan tape konkurransen, som på sikt vil ha store konsekvenser for hele samfunnet. Organiserte kriminelle er også utrolig ressurskrevende for politiet, som vil lede til at andre ting må nedprioriteres fordi noen profesjonelle kriminelle er så "gode/krevende". Om organiserte kriminelle gjenger hengene utenfor blokka di kan også lede til at du f.eks ikke tør å bevege deg utendørs om kvelden, så du i praksis er en fange i eget hjem, og det føres ikke på statistikken din. Organiserte kriminelle/og nye kulturer, vil undergrave hele det tillitsbaserte systemet vi har i Norge, som har muliggjort velferdsstaten etc, så det er også en konsekvens, som vil ha konsekvenser. Hva skjer om ytelser må reduseres pga misbruk, hva da med disse "sårbare minoritetene" (og andre); tror du de vil ta det fint, eller vil "ting" skjer f.eks... Det er mye å tenke over, og jeg tror du er noe naiv til hvordan dette vil gå, men vi får se hva som skjer, vi får se. Lykke til ! Anonymkode: 6542b...3fe 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/486165-sammenheng-innvandringsmotstand-vaksineskepsis-og-klimaskepsis/#findComment-4315295 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september Del Skrevet 3. september Thuringen delstat i Tyskland skulle det stp. Usikker på stavemåte med det var der som AfD gjorde det så bra. Anonymkode: 0e17f...216 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/486165-sammenheng-innvandringsmotstand-vaksineskepsis-og-klimaskepsis/#findComment-4315296 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.