Gå til innhold

Er politikere mer psyke enn vanlige folk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mtp alle ting de blir siktet for. Tenker på alle de som blir tatt for snikfilming, overgrep, voldtekt og barneporonooppbevaring. Man hører jo om det hele tiden. Er de mer psyke enn mannen i gata de politikerne eller er de bare mer utsatt for å bli avslørt mtp alle journalistene som sikkert går etter de?

Anonymkode: 31fd2...90b

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/486175-er-politikere-mer-psyke-enn-vanlige-folk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

En sak er at politikere blir navngitt og får både ansikt og handling klistret opp på forsider i nettavisene i flere dager om de gjør noe stygt. Det er mer anonymt når det står "ung mann tatt for alvorlig lovbrudd på Østlandet". Ingen kjenner til Olav Ola Olavsen som aldri har stukket snuten sin frem i offentligheten - og da har man også rett på vern mot å bli gjort offentlig kjent. I motsetning til politikere og influensere som selv har oppsøkt offentligheten.

Og det er nært sagt umulig i dag å skulle begå ulovlig/kriminelle handlinger uten å legge igjen mange digitale fotspor hva enn man gjør... Har studert, gått på studier sammen x og y, ringer og sender SMS, søker på nett, betaler, fanges opp på kamera, poster noe på sosiale medier, skriver e-post, blir tatt bilder av, blir tagget av kjent og fjern, gir en omtale av et produkt, søker på Google etc.

AnonymBruker
Sokk skrev (27 minutter siden):

Men jeg lurer veldig på hvilken psykdom som kan få noen til å kjøpe et spionkamera og plassere det på badet til folk. (På generelt grunnlag). 

Pedofili regnes vel som en psykisk sykdom/diagnose nå tror jeg. Men hva en voksen person med samboer får ut av å se på nakne voksne folk som går på do det vet jeg ikke. 

Anonymkode: 31fd2...90b

Jeg blir også frustrert over

- kjendis siktet for vold (i nære relasjoner): forteller at han har en psykisk lidelse

- politiker stjeler: sier han er psykisk syk

- politiker filmer folk på badet: sier han er syk og i behandling

- noen dreper noen: media skriver om at de var psykisk syke

Hvis man bare leser om psykiske lidelser i media, så ser det ut som det er en fellesbetegnelse på folk som begår kriminelle og umoralske handlinger.

Ikke rart det finnes mange fordommer der ute. 

Annonse

Sokk skrev (10 minutter siden):

Jeg blir også frustrert over

- kjendis siktet for vold (i nære relasjoner): forteller at han har en psykisk lidelse

- politiker stjeler: sier han er psykisk syk

- politiker filmer folk på badet: sier han er syk og i behandling

- noen dreper noen: media skriver om at de var psykisk syke

Hvis man bare leser om psykiske lidelser i media, så ser det ut som det er en fellesbetegnelse på folk som begår kriminelle og umoralske handlinger.

Ikke rart det finnes mange fordommer der ute. 

Enig med deg. Virker som det er en populær go-to løsning når en blir ferska på noe uanstendig "Jeg kan ikke noe for det. Snufs. Jeg er psykisk syk." ;) 

Meeeen skulle også tro at politikere og andre kjente fjes er like mye eller like lite psykisk syke som ellers i befolkningen. Tror heller ikke de nødvendigvis har mer eller mindre moralsk sans, er mer eller mindre helgener enn resten av oss, sånn i gjennomsnittet. De blir bare mer synlige enn folk flest. 

Har ikke særlig troa på menneskeheten jet altså. Blir ikke overrasket over snikfilming, pedofili osv. Regner nesten med det rundt neste sving og er stadig klar for å ta dem det gjelder. Konstant beredskapsmodus som ikke er psykt, spør du meg, snarere helt på sin plass! Verden er så avskyelig... 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...