Gå til innhold

Tips til å venne seg til å bo alene.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Bortsett fra tidligere i min ungdom har jeg hele livet bodd med familie i hus. Nå er det ingen igjen å jeg sliter med å føle meg trygg alene.
Treffer mennesker på dagtid, så dette blir verre etter mørket/når kvelden kommer.
Har alltid vært single, så burde kanskje prøve å treffe en partner, men pr. idag er det for mye kaos til det.

Noen som har kloke råd å komme med?

Anonymkode: 73685...df9

Fortsetter under...

Jeg elsker å bo alene, liker egentid og setter veldig pris på dette:

- man styrer tiden sin mye mer

- man kan være så ryddig/ rotete som man vil

- høre på den musikken/ se på serie eller filmen man vil

- tenne masse stearinlys nå på høstkvelden mens regnet dusker ute

- duft er veldig viktig for minnet vårt, så kanskje velge ut noen gode lys som brenner hjemme hos deg som gir deg en god opplevelse av å være hjemme

- ha frukt fremme på et fint stort fat. Sørg for å ha god kaffe/ te om du liker det

- ha soner i boligen din, så du føler at du har boltreplass

- ha produkter du liker på badet, så det er kos å vaske seg og å ta vare på seg selv

Eller ha noen kveldsrutiner sånn at du faller til ro. Man kan faktisk lære seg å elske å bo alene 🥰

AnonymBruker
Martine skrev (34 minutter siden):

Hva er det som gjør at du ikke føler deg trygg hjemme alene? Er det fordi det er stille, ensomhet eller noe annet? Det er lettere å gjøre noe med det hvis du vet årsaken. 

Er ensomt og stille som du sier.

Annonse

AnonymBruker
Trinity80 skrev (1 time siden):

- duft er veldig viktig for minnet vårt, så kanskje velge ut noen gode lys som brenner hjemme hos deg som gir deg en god opplevelse av å være hjemme

- ha frukt fremme på et fint stort fat. Sørg for å ha god kaffe/ te om du liker det

- ha produkter du liker på badet, så det er kos å vaske seg og å ta vare på seg selv

Eller ha noen kveldsrutiner sånn at du faller til ro. Man kan faktisk lære seg å elske å bo alene 🥰

Fint skrevet!

Anonymkode: 66f39...104

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kanskje få deg et lite dyr, er mye god selskap det.

Anonymkode: 3e237...7ed

Ja, tenkte på det. Kunne prøvd å være fosterhjem til en omplasseringskatt fra FOD gården. Da gjør jeg en god gjerning i tillegg til å se hvordan det vil være å ha katt.

påskelilje
Trinity80 skrev (1 time siden):

Gode råd 🥰

snusmumeriken96
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Bortsett fra tidligere i min ungdom har jeg hele livet bodd med familie i hus. Nå er det ingen igjen å jeg sliter med å føle meg trygg alene.
Treffer mennesker på dagtid, så dette blir verre etter mørket/når kvelden kommer.
Har alltid vært single, så burde kanskje prøve å treffe en partner, men pr. idag er det for mye kaos til det.

Noen som har kloke råd å komme med?

Hvorfor sliter du med å bo alene? 

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er ikke vandt til det. Er i tillegg deprimert som gjør det verre.

Om man er deprimert så virker alt helt annerledes enn det faktisk er. Man blir ekstremt påvirket av denne måten å oppfatte ting på, og det er ikke enkelt å hive seg rundt.

Ta tak i depresjonen via medisinering eller terapi så kan du ta grep som gjør deg godt etter hvert. 

stjernestøv

Jeg bare elsket å flytte for meg selv men jeg traff mannen min før jeg flyttet så var ikke mye alene, men jeg likte å lage middag til han når han kom fra jobb husker jeg. Bodde vel et år i leiligheten min før jeg flyttet inn hos han, i ettertid ville jeg hatt litt mer tid for meg selv. 

Gi deg selv tid til å bli vant til å være alene og gjør det litt hjemmekoselig. Jeg kan sitte under et teppe i sofakroken og se på tv, holde på med puslespill, gå meg en tur osv. Å bli vant til å være alene etter å ha hatt folk rundt seg mesteparten av tiden venner du deg nok til. Gi deg selv litt tid så skal du se hvor bra det faktisk kan bli 😊

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...