Gå til innhold

Når depresjonen går over i "mild"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tidligere i år scoret jeg til godt innafor moderat depresjon under kartlegging på dps og fikk da tilbud om behandling for det. Idag scoret jeg til mild, 1 poeng unna moderat. Dagen idag er god, så godt mulig det ville vært et par poeng høyere hadde det vært en mindre god dag - som det er klart flest av fremdeles. Behandler sier også det, at det er en svakhet ved de kartleggingsskjemaene. Med tanke på at moderat gir rett til hjelp på dps, men ikke mild, lurer jeg på hva praksisen er når man endelig beveger seg ned på mild depresjon? Hvor langt med på mild-skalaen kan man gå og samtidig forsvare at du fortsatt har behov gir hjelp, før en mister plassen sin? Regner med at man ikke blir hevet ut så fort man scorer til mild. 

Anonymkode: 7675a...e89

Fortsetter under...

Gjest Vendi
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tidligere i år scoret jeg til godt innafor moderat depresjon under kartlegging på dps og fikk da tilbud om behandling for det. Idag scoret jeg til mild, 1 poeng unna moderat. Dagen idag er god, så godt mulig det ville vært et par poeng høyere hadde det vært en mindre god dag - som det er klart flest av fremdeles. Behandler sier også det, at det er en svakhet ved de kartleggingsskjemaene. Med tanke på at moderat gir rett til hjelp på dps, men ikke mild, lurer jeg på hva praksisen er når man endelig beveger seg ned på mild depresjon? Hvor langt med på mild-skalaen kan man gå og samtidig forsvare at du fortsatt har behov gir hjelp, før en mister plassen sin? Regner med at man ikke blir hevet ut så fort man scorer til mild. 

Anonymkode: 7675a...e89

Tror ikke de kaster deg ut straks du er innunder "mild depresjon", nei. Det er vel lagt opp til et behandlingsforløp, og regner da med at du får gå der til det anses som ferdig. Men vet jo ikke selvfølgelig..

Endret av Vendi

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...