Gå til innhold

Passende jobber for kongelige i randsonen?

Anbefalte innlegg

morsan skrev (8 timer siden):

Rent faktisk og juridisk kan de selvsagt det, men alt kommers rundt Märtha viser jo at det er vanskelig å unngå kritikk og utfordringer. Ikke bare mht om man holder seg på den riktige siden av avtalen med kongen om ikke å bruke den kongelige tilknytningen i kommersiell øyemed, men også mht hva mange mener «passer seg». 

Jeg møtte Alexandra av Danmark (dengang nylig separert fra prins Joakim) mens hun jobbet som ambassadør for bærekraftig, grønn teknologi. Det syns jeg var en fin måte å bruke posisjonen og nettverket sitt på. 

Fortsetter under...

Martine skrev (10 timer siden):

haha, ja...Jeg tenkte mer i retningen av teknologi  da. Er ikke det en av særinteressene hans?  :) 

Han tok fag innenfor informasjonsteknologi og medieproduksjon på vgs.

Jeg tror det minst kontroversielle er hvis disse personene jobber i bransjer som er i eller grenser mot områder der folk også gjør frivillig innsats: Kultur, miljø, hjelpearbeid (ikke "vanlig" helsevesen). Altså er ansatt i f.eks. store organisasjoner med "gode" formål som alle støtter. Da får de brukt statusen sin til noe nyttig og kommer i kontakt med mange som har levd annerledes/"vanlige" liv. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...