Gå til innhold

Hva gjør du sammen med kommunen som følger deg opp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva gjør du sammen med kommunen som følger deg opp? Jeg skal få oppfølging av en person som kommer hjem til meg i 1,5 time og det er tenkt at vi skal finne på noe jeg har lyst til/noe positivt og snakke om hverdagslige ting.  Jeg har ikke så mange ideer selv egentlig, annet enn å gå tur hvis det er fint vær og spille Skipbo hvis det er dårlig vær. Kanskje gå på kafe? Men stresser litt over det for er redd for å møte noen jeg kjenner hehe...

Anonymkode: ab0d7...a33

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva trenger du hjelp til da? Kommer du deg ut av døra alene sånn ellers? 

Anonymkode: 8a57c...678

Jeg trenger vel mest hjelp til å lage meg rutiner og gjennomføre, ha samtaler om ting som opptar meg, psykoedukasjon og litt forskjellig annet også (som blir for langt å ramse opp). Men dette skulle jeg mest få hjelp til fra en person nummer 2 mens denne personen omtalt i hovedinnlegget skulle jeg finne på vanlige ting med og snakke om vanlige ting med. Jeg har heldigvis ingen problemer med å komme meg ut døra sånn ellers, bortsett fra de gangene jeg har vært deprimert da men det er jeg ikke nå (heldigvis bank i bordet).

Idag kjørte jeg tur med min kontakt i kommunen, på fredag skal vi på kafe. Jeg gikk også tur med en kontaktperson hver uke i et år tror jeg. 

En periode hadde jeg en kreativ kontaktperson, da laget vi kunst sammen. Eller hvert for oss. Han tegnet og jeg malte. 

I lange perioder så ryddet vi og gjorde rent i leiligheten sammen, men nå gjør jeg det selv.

AnonymBruker
Fru2020 skrev (22 timer siden):

Idag kjørte jeg tur med min kontakt i kommunen, på fredag skal vi på kafe. Jeg gikk også tur med en kontaktperson hver uke i et år tror jeg. 

En periode hadde jeg en kreativ kontaktperson, da laget vi kunst sammen. Eller hvert for oss. Han tegnet og jeg malte. 

I lange perioder så ryddet vi og gjorde rent i leiligheten sammen, men nå gjør jeg det selv.

Det høres kjekt ut å være kreativ da. Det hadde jeg ikke tenkt på som en mulighet, men jeg har jo lyst til å lære meg å male og sånn ellers være mer kreativ så hvis det viser seg at personen er kreativ så er jo det en super ting å gjøre sammen.

Men en ting jeg lurer på: Hva gjør man om man er på kafe også kommer noen man kjenner bort? Tenker da hvis de skulle spørre hvem man er med? Kanskje bare jeg som er litt vel forsiktig og privat kanskje som synes det hadde vært vanskelig å si at det var behandleren/kontaktpersonen min i kommunen?

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det høres kjekt ut å være kreativ da. Det hadde jeg ikke tenkt på som en mulighet, men jeg har jo lyst til å lære meg å male og sånn ellers være mer kreativ så hvis det viser seg at personen er kreativ så er jo det en super ting å gjøre sammen.

Men en ting jeg lurer på: Hva gjør man om man er på kafe også kommer noen man kjenner bort? Tenker da hvis de skulle spørre hvem man er med? Kanskje bare jeg som er litt vel forsiktig og privat kanskje som synes det hadde vært vanskelig å si at det var behandleren/kontaktpersonen min i kommunen?

Jeg pleide ikke si noenting når folk kom bort til oss. Hvis det hadde vært nær venninner hadde jeg sagt det fordi de vet at jeg er syk. Andre vil sannsynligvis ikke spør hvem du er der med. Men du kan jo si en kollega eller en venninne. 

Det som du og kan tenke på er hvis kontakten din treffer en hun kjenner. Da vil den personen sannsynligvis forstå at du er en av brukerne hennes. 

Jeg syntes forsåvidt ikke noe av det var et problem. Jeg var bare fornøyd med å komme meg på kafe.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...